PGP: EPO wdrożone w 192 sądach w całej Polsce

Polska Grupa Pocztowa wdrożyła Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru (EPO) już w 192 sądach w całej Polsce. EPO znacznie przyspiesza obrót korespondencją sądową oraz usprawnia pracę wymiaru sprawiedliwości w Polsce przez m.in. eliminację uciążliwego, ręcznego wprowadzania danych do systemów informatycznych przez pracowników sądów. Liczba korespondencji wysłana za pomocą systemu EPO przekroczyła 1 mln sztuk.

 

„Dotychczas dane z papierowego potwierdzenia odbioru były ręcznie wprowadzane do systemów informatycznych. Teraz - dzięki wdrożeniu EPO - informacja o potwierdzeniu odebrania przesyłki przez adresata wędruje w czasie rzeczywistym prosto na biurko zainteresowanego sprawą sędziego" – powiedział Witold Szczurek, prezes zarządu PGP S.A.

Dodał, że projekt wprowadzenia EPO to olbrzymia inwestycja i operacja logistyczna. ”Sądy w Polsce często korzystają z różnego oprogramowania, więc musimy zintegrować te systemy informatyczne oraz przeszkolić tysiące pracowników w sprawnej i bezawaryjnej obsłudze rozwiązań EPO. Warto zauważyć, że EPO jest projektem w pełni funkcjonalnym, a liczba korespondencji obsłużonej za jego pomocą właśnie przekroczyła 1 mln sztuk" – podkreśla prezes zarządu PGP S.A.

EPO to nowoczesne rozwiązanie, które usprawnia działalność nie tylko sądów, ale także innych instytucji oczekujących szybkiego obrotu korespondencją wymagającą potwierdzenia odbioru. Na początku 2015 roku do grona użytkowników EPO dołączyła firma  P4, właściciel marki PLAY, jednego z liderów polskiego rynku telefonii komórkowej.

Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru zostało laureatem konkursu Innowacja Roku 2014. Projekt EPO został wysoko oceniony przez kapitułę konkursu, jako innowacja, która ma bardzo istotny wpływ na funkcjonowanie prawie wszystkich sektorów gospodarki. Program Innowacje Roku realizowany jest pod patronatem Wydziału Nauk Technicznych Polskiej Akademii Nauk oraz Fundacji Centrum Innowacji FIRE.

Polska Grupa Pocztowa jest jednym z technologicznych liderów polskiego rynku pocztowego, świadczącym usługi doręczania na terenie Polski i wszystkich krajów należących do Światowego Związku Pocztowego. W swoim procesie doręczeniowym PGP wykorzystuje najnowocześniejsze linie sortownicze. Cały proces wspomagany jest przez system informatyczny, rejestrujący codzienny ruch przesyłek. Umożliwia to ich śledzenie na każdym etapie dystrybucji i pozwala na bieżące rozliczanie poszczególnych operacji.

W grudniu 2014 InPost – największy prywatny operator pocztowy w Polsce – sfinalizował przejęcie 100% akcji Polskiej Grupy Pocztowej SA (PGP). Spółki zintegrowały swoje struktury operacyjne, a formalne przejęcie akcji stanowiło ostatni etap w procesie akwizycji PGP. Tym samym zwiększy się potencjał obsługi korespondencji przez InPost, w tym także w zakresie kontraktów publicznych. PGP pozostanie jednak oddzielną spółką i marką dedykowaną dla klienta biznesowego, wymagającego zaawansowanych usług pocztowych. W ostatnim czasie InPost wygrał przetargi na obsługę korespondencji rządowego Centrum Usług Wspólnych o wartości 33 mln zł oraz KRUS – wycenionego na niemal 23 mln zł. Ponadto InPost wraz z PGP od roku realizuje obsługę korespondencji sądów powszechnych i prokuratur – dwuletni kontrakt ma wartość niemal 500 mln zł i obejmuje 100 mln przesyłek. 

Promocja Blik

Jesienna promocja InPost i BLIK!

Za oknem jesień w pełnej krasie, jednak to wcale nie musi być powód do zmartwień. Zamów paczkę pobraniową z dostawą do Paczkomatu i zapłać BLIKIEM bezpośrednio w maszynie. Za każdą transakcję otrzymasz rabat w wysokości 5 zł! Poznaj szczegóły promocji.
Zapłać Blikiem w Paczkomacie

Zapłać BLIKIEM w Paczkomacie

Mamy dla Was świetną wiadomość! Od teraz za swoją przesyłkę "pobraniową" możecie zapłacić BLIKIEM bezpośrednio w Paczkomacie! Nowa metoda płatności jest już dostępna w większości maszyn w całej Polsce.