Poznaj zalety i wady reklamy w Internecie

Reklama
Poznaj zalety i wady reklamy w Internecie Poznaj zalety i wady reklamy w Internecie

17 Stycznia 2024

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

Reklama internetowa rozwija się w tak samo zawrotnym tempie, jak sektor e-commerce. Dzieje się tak z powodu rosnącej sprzedaży rozmaitych produktów w sieci. Aby rozbudowywać swoją platformę sprzedażową, trzeba więc zaplanować odpowiednią strategię promocyjną online. Warto też pamiętać, że nietrafiona reklama często spotyka się z falą krytyki i zniechęca konsumentów do odwiedzenia danego serwisu. Zatem jakie są zalety i wady reklamy w Internecie?

 

Internet jako medium reklamowe

Prasa, telewizja, radio, billboardy na ulicach, ulotki są mediami i nośnikami, które wielu osobom przychodzą na myśl jako miejsca promocji produktów i usług. Te starsze formy reklamy dalej się sprawdzają. Wszystkie mają jednak jedną wadę. Przekaz kierowany za ich pomocą dociera do każdego, a nie konkretnego odbiorcy. Innymi słowy, treść widzi wielu ludzi, których wcale nie interesuje dana oferta. Jednocześnie reklama nie dociera do dużej grupy osób, które mogłyby zostać klientami reklamodawcy.

Wraz z rozwojem nowych technologii również świat reklamy przechodzi transformację. Miliardy ludzi przeniosło część swojego życia do świata wirtualnego. To w internecie kontaktują się oni z bliskimi i znajomymi, załatwiają codzienne sprawy, czytają teksty i oglądają wideo dla rozrywki oraz, co najważniejsze, robią zakupy. W tych wszystkich ważnych aktywnościach towarzyszą im rozmaite przekazy.

Obecnie osoby prowadzące jakąkolwiek działalność nie powinny pomijać reklamowania się online. W innym przypadku zostaną w tyle za konkurencją, a w konsekwencji stracą wielu potencjalnych klientów.

Reklama internetowa nie musi dużo kosztować. Do tego, w przeciwieństwie do starszych form promocji, pozwala na precyzyjne określanie docelowej grupy konsumentów.

Zalety reklamy w Internecie

Walorów prowadzenia kampanii promocyjnych w sieci nie sposób nie docenić. Reklama internetowa jest skuteczna, tania i łatwa do wdrożenia. Dzięki temu mogą z niej korzystać nie tylko najwięksi gracze na rynku, ale też małe, nawet jednoosobowe działalności gospodarcze.

Brak ograniczeń czasowych

Bariera czasowa istnieje wyłącznie w świecie tradycyjnego handlu. Wszelkiego typu serwisy, strony firmowe i e-sklepy nie mają określonych godzin otwarcia. Klient ma więc nieograniczony dostęp do oferty firmy i może się z nią zapoznać o każdej porze dnia i nocy.

Interaktywny charakter

Billboardy, ulotki oraz reklamy telewizyjne i radiowe dają jednostronny przekaz – odbiorcy nie mogą skomunikować się z marką. W przypadku reklamowania się przez Internet często jest odwrotnie. Kontakt zostaje nawiązany, np. poprzez napisanie komentarza na firmowym blogu lub portalu społecznościowym. Dobrze prowadzona komunikacja z klientami pozwala budować trwałe relacje, co przekłada się na wyniki sprzedaży.

Dynamizm

Reklamę internetową da się szybko i w łatwy sposób modyfikować. W przypadku konwencjonalnych metod często nie ma takiej możliwości. Na początku kampanii nie zawsze udaje się przewidzieć, jak się ona potoczy. Czasem okazuje się mało skuteczna. Przekaz marketingowy online wystarczy analizować na bieżąco i w razie potrzeby wprowadzać konieczne zmiany.

Niski koszt

Reklama internetowa kosztuje niewiele w porównaniu z tradycyjnymi nośnikami. Co więcej, wydatki na kampanię promocyjną da się precyzyjnie określić, niemal co do grosza. Na promocję online mogą więc pozwolić sobie nie tylko najwięksi przedsiębiorcy, ale również małe firmy.

Targetowanie klientów

Przekaz marketingowy trafia do wybranej przez reklamodawcę grupy docelowej. Z tego względu ta forma promocji cechuje się dużo większą skutecznością w porównaniu do innych mediów i nośników informacji. Dzięki temu uda się też zaoszczędzić. Promująca się działalność płaci tylko za przekaz kierowany do osób prawdopodobnie najbardziej zainteresowanych daną usługą bądź produktem.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Wady reklamy internetowej

Nie ma rozwiązań idealnych i reklama internetowa też ma pewne mankamenty. Co ważne, poznanie ich nie powinno prowadzić do rezygnacji z tej formy promocji. Uświadomienie sobie minusów kampanii w sieci ma szansę przynieść pozytywne efekty w postaci przemyślanego, trafiającego do odbiorców przekazu.

Duża konkurencja

Na taką formę promocji stawiają obecnie właściwie wszyscy. Przez to coraz trudniej się wyróżnić. Reklama w internecie dalej może być skuteczna, ale kierunek działań trzeba często zmieniać, czyli reagować na bieżące trendy.

Czas oczekiwania na efekty

Niemal wszystkie działania przynoszą pożądane wyniki dopiero po kilku miesiącach, np. pozycjonowanie strony internetowej. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość i konsekwentnie kontynuować rozpoczętą pracę.

Ryzyko zignorowania

Reklama internetowa w większości przypadków opiera się na szybkim przekazie, który Internauci nierzadko pomijają. W natłoku przekazów łatwo przeoczyć dedykowany komunikat.

Postępujące zniechęcenie internautów

Nadmiar reklam w internecie irytuje użytkowników sieci, przez co starają się blokować ich wyświetlanie. Negatywne skutki tych działań odczuwają przede wszystkim reklamodawcy, którzy zdecydowali się na promocję przy pomocy banerów pojawiających się na witrynach. Dla wielu osób są one po prostu zbyt nachalne i przeszkadzają w czytaniu tekstów i oglądaniu filmów.

Ograniczenie wiekowe

Choć coraz więcej starszych osób korzysta ze smartfonów i komputerów, nadal pozostaje duża grupa ludzi, którzy nie używają internetu. Tę kwestię trzeba mieć na uwadze, jeśli planuje się kampanie reklamowe skierowane do tej grupy społecznej.

Stworzenie dobrze przemyślanej strategii marketingowej obejmującej reklamę internetową znacząco przyczyni się do rozwoju biznesu i wygenerowania większych zysków. Bez reklamowania się z wykorzystywaniem nowoczesnych mediów nie będziemy w stanie zaistnieć i dotrzeć do szerokiej grupy kupujących. Trzeba jednak mieć na uwadze, że reklama w Internecie ma zalety i wady. Należy zdawać sobie z nich sprawę, aby móc opracować skuteczny plan działania. Najlepiej zdać się na ekspertów i prowadzić działania reklamowe omnichannel, czyli z wykorzystaniem różnych kanałów i narzędzi reklamowych.

Skuteczna reklama w internecie i nie tylko – poznaj ofertę InPost

Odmienne oczekiwania i zwyczaje różnych grup docelowych to dobre powody, żeby zastanowić się nad połączeniem wieluform promocji. Jak to zrobić? W tym celu warto skorzystać z naszych propozycji. Do reklamowania Twojej firmy możemy użyć reklamy offline z wykorzystaniem automatów Paczkomat® oraz firmowych kanałów komunikacji online.

Paczkomat jako miejsce reklamy produktów i usług

  • Ponad 22 tys. urządzeń – właśnie taką infrastrukturą kurierską obecnie dysponujemy. Co więcej, automatów stale przybywa. Dzięki temu nasi klienci biznesowi mogą okleić określoną ich liczbę i w ten sposób znaleźć odbiorców swoich usług wśród osób odbierających przesyłki czy po prostu przechodzących obok.
  • Tysiące maszyn rozlokowanych w całej Polsce da się też wykorzystać w inny sposób. Proponujemy wyświetlanie reklam na ich ekranach. Tak, jak w przypadku oklejania, przedsiębiorcy mogą zdecydować, na ilu urządzeniach pokaże się oferta firmy.
  • Każdy Paczkomat można wykorzystać jako narzędzie ułatwiające dotarcie do dotychczasowych klientów. Oferujemy sampling produktów, czyli możliwość przesyłania próbek do wybranych osób. Taka metoda obsługi posprzedażowej zwiększa szanse na zdobycie jeszcze większej sympatii obecnych nabywców i ich skłonność do kolejnych zakupów w e-sklepie.

Aplikacja, e-mail marketing i strona internetowa – efektywne metody reklamy z InPost

  • 10 mln to liczba pobrań aplikacji InPost Mobile przez użytkowników. Nasze narzędzie do nadawania i odbierania przesyłek warto wykorzystać do wysyłania powiadomień PUSH na smartfony swoich klientów.
  • Użytecznym narzędziem promocji internetowego biznesu będzie też newsletter, przesyłany przez nas na adresy e-mailowe osób, które podały je w trakcie dokonywania zakupów.
  • Proponujemy jeszcze umieszczanie banerów promocyjnych w obrębie stronie internetowej inpost.pl.

Interesuje Cię reklama w Internecie i poza nim z InPost? Sprawdź, czy to coś dla Ciebie. Zgłoś chęć współpracy przez poniższy formularz, a otrzymasz ofertę reklamową szytą na miarę!

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe

Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...

Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy

Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...

Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?

Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!