Przedstawiamy ranking bezpłatnych platform sprzedażowych – wybierz coś dla siebie!
E-commerce

Przedstawiamy ranking bezpłatnych platform sprzedażowych – wybierz coś dla siebie!

26 lutego 2020

 

Zastanawiasz się nad założeniem sklepu internetowego? Chcesz prężnie działać w branży e-commerce, ale nie masz dużego budżetu? Jesteś we właściwym miejscu! Obecnie istnieje wiele bardzo dobrych platform sprzedażowych, które nic nie kosztują lub wymagają niewielkiej inwestycji. Często są tworzone na licencji Open Source, dzięki czemu programiści niezwiązani z projektem mogą modyfikować kod źródłowy i wprowadzać nowe udoskonalenia. Jaki darmowy sklep internetowy wybrać? Spróbujemy coś doradzić!​​​​​​​

Bezpłatny sklep internetowy – jakie są plusy i minusy?

Sprzedawanie przez Internet jest prostsze niż kiedykolwiek. Wielu przedsiębiorców obawia się jednak poniesienia sporych kosztów na początku działalności online. Nic bardziej mylnego! Wystarczy wybrać darmowy sklep internetowy, który jest szansą na sprawdzenie swojego biznesu bez dużych strat finansowych i ryzyka. Oczywiście tego rodzaju platformy nie staną się dobrym rozwiązaniem dla sprzedawców, którzy prowadzą dużą platformę sprzedażową z szerokim asortymentem. Są odpowiednie raczej dla małych przedsiębiorstw i osób startujących w branży e-commerce. Warto podkreślić, że bezpłatne sklepy internetowe mają wiele zalet, ale również kilka wad – należy zdawać sobie z nich sprawę, zanim zdecydujemy się na konkretne rozwiązanie.

  1. Zalety darmowych sklepów internetowych:

  • brak konieczności zakupu kosztownego oprogramowania lub płacenia abonamentu;
  • unikalna możliwość sprawdzenia swojego pomysłu na biznes bez ryzyka strat;
  • dostęp do przydatnych materiałów edukacyjnych tworzonych przez branżowych specjalistów;
  • w większości przypadków szeroki zakres funkcjonalności;
  • brak konieczności podpisywania umów i kontraktów.
  1. Wady darmowych sklepów internetowych:

  • aktualizacje mogą powodować problemy w skrypcie;
  • nie zawsze można liczyć na szybki support;
  • otwarty kod źródłowy niesie za sobą pewne ryzyko (nie jest to w 100 procentach bezpieczne rozwiązanie);
  • wiele spraw trzeba załatwić samemu, np. szyfrowanie połączeń, hosting, czy dodatkowe moduły.

Ranking bezpłatnych platform sprzedażowych – na jaką się zdecydować?

Pora przedstawić popularne darmowe sklepy internetowe, z których warto korzystać. Zapoznanie się z kilkoma rozwiązaniami e-commerce być może pozwoli rozwiać wątpliwości i wybrać platformę pasującą do danego biznesu. Oto one:

WooCommerce to jedna z najbardziej rozpoznawalnych wtyczek e-commerce do WordPressa. Nic nie kosztuje, a poza tym umożliwia dokupienie funkcjonalnych rozszerzeń, które przydadzą się, gdy rozkręcimy biznes online. Wtyczka będzie znakomitą opcją dla wszystkich znających WordPressa, ponieważ nie będą musieli uczyć się interfejsu, co zawsze zajmuje czas. To rozwiązanie okaże się też idealne dla osób prowadzących bloga lub portal potrzebujących niewielkiego panelu zakupowego.

Magento jest rozbudowanym systemem sprzedażowym dostępnym w bezpłatnej wersji Community Edition, a także płatnej Enterprise Edition. Platforma posiada szereg funkcjonalności w zakresie analizowania danych, obsługi sprzedaży, czy sporządzania raportów. Aby jednak w pełni korzystać z dostępnych wariantów, trzeba posiadać wydajny serwer. Niektórzy nie polecają Magento dla początkujących ze względu na konieczność dokładnego zaznajomienia się z interfejsem i wymaganiami systemowymi. Z drugiej jednak strony bez problemu znajdziesz pomoc w przypadku ewentualnych kłopotów – dostępnych jest wiele praktycznych poradników i wpisów.

Kolejnym darmowym sklepem internetowym jest popularny PrestaShop ciągle rozwijający swój potencjał poprzez nowe funkcjonalności. Do największych zalet platformy zalicza się intuicyjne menu, a także bardzo łatwy system do zarządzania produktami i kategoriami. Niewątpliwym plusem są także duże możliwości techniczne. Warto jednak pamiętać, że do obsługi PrestaShop potrzebna będzie znajomość HTML i CSS – jeśli nie mamy wiedzy w tym zakresie i nie zamierzamy zatrudniać specjalisty, być może lepiej rozważyć wybór innej platformy.

Chcesz sprzedawać węższą gamę produktów? Nie posiadasz szerokiego asortymentu? W takim razie rozważ skorzystanie z Quick.Cart, który cechuje się przede wszystkim prostą obsługą panelu oraz dużą wydajnością. To znakomite rozwiązanie dla małych sklepów, ale nie jest polecane w przypadku większych serwisów sprzedażowych

Obecność w mediach społecznościowych ma obecnie ogromne znaczenie, ale mało kto wie, że na Facebooku można też otworzyć darmowy sklep internetowy, co pozwoli skrócić ścieżkę zakupową klientów. Wystarczy zalogować się na swoim fanpage i z menu opcji umieszczonym po lewej stronie wybrać „Sklep”. Następnie trzeba zaakceptować regulamin, skonfigurować niezbędne ustawienia i uzupełnić produkty. Wykorzystanie Facebooka do celów sprzedażowych sprawdzi się też jako dodatkowa forma promocji, jeśli posiadasz sklep na innej platformie. 

Weź na próbę i testuj abonament w InPost przez 3 miesiące!

Poświęć 1 minutę, zostaw kontakt do siebie i zacznij nadawać paczki już od 9,73 zł*.


  • Jedna umowa na paczki kurierskie i paczkomatowe
  • Darmowe podjazdy kurierskie
  • Ekspresowa dostawa
  • Gwarancja ceny przez okres trwania umowy
  • Opłata paliwowa wliczona w cenę
  • Dedykowana opieka posprzedażowa
* Cena netto za przesyłkę paczkomatową w abonamencie Midi Firma 600.

Wypełnij formularz, a szybko oddzwonimy

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-552), przy ul. Wielickiej 28.

Twoje dane będą przetwarzane w celu umożliwienia rejestracji, korzystania i obsługi konta w aplikacji mobilnej oraz w celach analitycznych i statystycznych. W razie wyrażenia stosownej zgody, Twoje dane będą przetwarzane również w celu wyświetlania powiadomień z aplikacji o treści marketingowej, kierowania treści marketingowych na podane przez Ciebie dane kontaktowe, w tym treści dopasowanych do Twoich preferencji w oparciu o profilowanie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.