Reklama cateringu – jak promować swoje usługi w sieci?

Dla biznesu
Reklama cateringu – jak promować swoje usługi w sieci? Reklama cateringu – jak promować swoje usługi w sieci?

27 lutego 2024

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

Dobra reklama cateringu to klucz do sprzedaży swojej usługi nowym klientom i zatrzymania zainteresowania u stałych odbiorców. Wysoka konkurencja na rynku sprawia, że działania marketingowe muszą być coraz kreatywniejsze i skuteczniejsze. Jak zatem wypromować się w branży gastronomicznej?

Wyzwania branży gastronomicznej, czyli reklama cateringu

Reklama firmy cateringowej to wyzwanie, ponieważ jest to sektor rynku cechujący się sezonowością. W okresie letnim klienci częściej decydują się na zamawianie jedzenia na różnego rodzaju eventy plenerowe i nie tylko. Firmy muszą jednak działać cały rok, dlatego reklama powinna zachęcać do składania zamówień niezależnie od miesiąca.

Kolejne wyzwanie stanowi wysoka konkurencyjność na rynku. Nie tylko firmy typowo cateringowe zajmują się dostarczaniem jedzenia na wydarzenia, ale i różne restauracje. Lokale znane wśród klientów mają od razu większą moc przekonywania, ponieważ goście znają serwowane w nich smaki i wiedzą, jakiej jakości posiłków oczekiwać.

Reklama gastronomiczna musi zatem docierać do odbiorców za pomocą skutecznych kanałów komunikacji i wyróżniać się na tle innych. To zadania przeznaczone dla speców od marketingu, którzy sprawią, że zainteresowanie daniami nie osłabnie nawet zimą i wśród wysokiej konkurencji.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Reklama cateringu – online czy offline?

Gdzie reklamować usługi, kiedy prowadzi się biznes cateringowy? Metody promocji można podzielić na dwa typy – online i offline. Każdy z nich ma swoje wady i zalety, które trzeba rozważyć przed wdrożeniem działań.

Reklama cateringu online dociera do szerokiego grona odbiorców, a chwytliwe treści mają szansę stać się viralem. Użytkownicy w ten sposób chętniej dzielą się informacjami o marce ze swoimi bliskimi, ponieważ wystarczy, że wyślą im np. post w social mediach.

Za pomocą kampanii internetowych można dokładnie planować swoje działania reklamowe, w tym m.in. to, do jakich grup docelowych się dociera. Wszelkie aktywności da się analizować i porównywać z oczekiwanymi wynikami. Jeśli marketing nie idzie według planu, istnieje opcja szybkiego wprowadzenia zmian.

Reklama jedzenia offline pozwala na rozwój marki ukierunkowanej na działania na danym terenie. To dobre rozwiązanie dla firm, które zakres swoich usług ograniczają np. do niewielkiego miasta. Tradycyjne metody promocji w postaci plakatów czy ulotek pozwalają na budowanie wizerunku marki wśród różnych grup docelowych.

W celu budowania maksymalnej efektywności działań niektóre firmy decydują się na połączenie obu metod reklamy. Promocje online i offline mogą ze sobą współgrać, jeśli odpowiednio wykorzysta się walory jednej i drugiej. Jeśli zastanawiasz się zatem, jak reklamować restauracje z cateringiem, rozważ następujące sposoby:

  • social media,
  • kampanie w wyszukiwarce,
  • plakaty i ulotki,
  • artykuły sponsorowane.

​​​​​​​Reklama w wyszukiwarkach – szansa dla usług cateringowych

Aby zdobyć przewagę nad konkurencją, warto pomyśleć o reklamie w wyszukiwarce. To właśnie tam klienci najczęściej szukają usług cateringowych poprzez wpisywanie fraz typu „catering Warszawa”. Kampanie w Google można prowadzić np. w postaci reklam dynamicznych, które dopasowują się do wyszukiwań użytkownika.

W planowaniu działań marketingowych w wyszukiwarkach targetuje się odbiorców, aby docierać do pożądanych typów klientów. Reklamy sprawiają, że dana marka znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania, co poprawia jej widoczność i zwiększa szanse na to, że internauta kliknie właśnie ten link.

Ponadto w Google’u można zdecydować się na system CPC, czyli płacenie tylko za te reklamy, które zdobędą kliknięcie. Pozwala to na spore oszczędności na kampanii. Trzeba pamiętać o śledzeniu wyników działań i ich przebiegu na bieżąco, aby w razie potrzeby móc zwiększyć efektywność materiałów. Poza tym prowadź jeszcze profile na Facebooku czy Instagramie.

Aby wpłynąć na pozycjonowanie swojej strony, warto pozyskać sieć linków prowadzących do witryny. Da się to zrobić poprzez zamówienie artykułów sponsorowanych na różnych serwisach np. z wiadomościami lokalnymi. W ten sposób zwiększa się nie tylko widoczność marki w sieci, ale i jej znajomość wśród potencjalnych klientów.

Wizytówka i mapy – lokalna reklama dla cateringu

Jeśli specjalizujesz się w dostarczaniu cateringu, koniecznie zatroszcz się o profil swojej firmy w Google’u. To bezpłatna usługa, która pozwala klientom szybko znaleźć wszystkie najważniejsze informacje na temat Twojej działalności – adres (wraz ze wskazaniem na mapie), dane kontaktowe czy godziny otwarcia.

Gdy ktoś wyszuka Twoją firmę w wyszukiwarce, profil firmy ukaże się po prawej stronie wyników. Znajdą się tam zdjęcia np. prezentujące dania dostępne w usłudze, opinie dotychczasowych klientów, a także odnośniki do profili w social mediach. To Ty decydujesz, jak będzie wyglądać profil i co w nim zamieścisz.

Reklama cateringu z InPost – docieraj do odbiorców w całej Polsce!

Niezależnie od tego, czy interesuje Cię reklama cateringu dietetycznego, czy jedzenia rozwożonego na eventy, z chęcią pomożemy Ci w promocji Twojej marki. W InPost oferujemy liczne kanały reklamy, które wyróżniają się na tle konkurentów. Na uwagę zasługuje m.in. oklejanie urządzeń Paczkomat®.

Proponujemy materiały o wielkości minimum czterech kolumn skrytek, ale chętnie pokryjemy Twoją reklamą całe maszyny w wybranych przez Ciebie miejscach w Polsce. Na dodatek treści da się wyświetlać także na ekranach urządzeń, za których pomocą klienci odbierają i nadają swoje przesyłki.

Materiały marketingowe chętnie wyślemy również do subskrybentów naszego newslettera. Reklama Twojego cateringu może trafić też do użytkowników naszej oficjalnej strony internetowej. Stronę promujemy jeszcze poprzez powiadomienia PUSH w naszej aplikacji InPost Mobile.

Jeśli zdecydujesz się na reklamę u nas w internecie lub outdoor, pamiętaj o tym, aby powiedzieć o swojej ofercie to, co wyróżnia ją na tle innych. Mogą to być np. ekologiczne opakowania czy dopasowanie do diety każdego klienta. W zwiększeniu konwersji pomogą Ci kreatywne treści.

Chcesz poznać szczegóły oferty? Zrób to, korzystając z formularza kontaktowego. Napisz do nas i wspólnie zaplanujemy działania reklamowe. Twój catering zasługuje na to, by wszyscy o nim usłyszeli!

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?

Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...

Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?

Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!