Reklama dynamiczna – co to takiego? Gdzie jest stosowana?
Reklama

18 Kwietnia 2024
Dynamiczna reklama Google to dziś jedna z popularniejszych form marketingu w sieci, szczególnie dla sprzedawców e-commerce. Znajduje się w przeglądarkach i w aplikacjach. Jak innowacyjny typ promocji wpływa na użytkownika i w jaki sposób dopasowuje się do jego zainteresowań? Czas się przekonać!
Czym jest reklama dynamiczna?
Reklama dynamiczna to taka forma materiału promocyjnego, która dopasowuje się do użytkownika na podstawie różnych czynników – lokalizacji, wyszukiwań czy danych demograficznych. Wszystko to sprawia, że na ekranie pojawiają się treści mocno spersonalizowane, przez co rośnie szansa na to, że potencjalny klient się nimi zainteresuje.
Dynamiczna reklama tekstowa nie jest dokładnie zaplanowana wcześniej, ponieważ powstaje po części na bieżąco. To od zachowań internauty zależy, co ukaże się na jego urządzeniu podczas przeglądania wyszukiwarki. Wszystko aktualizuje się w czasie rzeczywistym, kiedy dana osoba korzysta z sieci.
Co ważne, taka forma promocji to nie tylko reklama w wyszukiwarce, ale i w innych miejscach w internecie. Często spotyka się ją w mediach społecznościowych czy aplikacjach. Np. reklama dynamiczna na Facebooku może się tworzyć na podstawie poprzednich wyszukiwań użytkownika w sieci.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Działanie i przykłady reklam dynamicznych
Reklamę dynamiczną wykorzystuje się dość często, ponieważ pozwala ona tworzyć spersonalizowane treści, które naprawdę docierają do odbiorców. Działa to dzięki ciągłej analizie danych dotyczących zachowań użytkownika w sieci i nieustannym dopasowywaniu reklam w taki sposób, aby go zaangażować.
Jeśli ktoś szuka np. ubrań z jedwabiu i wpisze w Google hasło „ubrania z jedwabiu”, jego oczom ukażą się reklamy dynamiczne od firm proponujących odzież z tego materiału. Będą się one składać z tekstu dopasowanego do wyszukiwania internauty. Gdy ten zdecyduje się na kliknięcie linku, witryna przeniesie go na stronę sklepu ustaloną w trakcie tworzenia kampanii. Może to być zarówno menu główne, jak i konkretna podstrona kategorii np. sukienki jedwabne.
Demonstracja dynamicznej reklamy przybiera różne formy: tekstów w wynikach wyszukiwania, banerów dopasowanych do poprzednich wyszukań na różnych stronach internetowych, treści w social mediach dostosowanych do zainteresowań użytkownika czy materiałów w aplikacjach.
Ile kosztuje reklama dynamiczna?
Na koszt reklamy wpływa wiele czynników, w tym np. reklamodawca. Inne ceny mogą obowiązywać np. w Google, a inne na Instagramie. Cenę generują także szczegóły kampanii, w tym m.in. czas jej trwania i zakres personalizacji. Niektóre portale oferują pomoc w kształtowaniu wyglądu treści.
Na Facebooku da się wykupić kampanię, w ramach której reklamy dynamiczne będą wyglądać różnie w zależności od tego, komu się wyświetlą. Zmianom ulegają m.in. kadrowanie czy nasycenie kolorów, aby treści były jeszcze lepiej dopasowane do preferencji użytkownika.
Każda firma może też przeznaczyć na kampanię dowolny budżet. Niektóre marki pozwalają sobie na więcej, przez co ich reklamy mają większy zasięg czy ukazują się przez dłuższy czas. Oszczędni przedsiębiorcy zwykle decydują się albo na krótsze, albo na ograniczone do jednego kanału działania.
Wady i zalety reklam dynamicznych
Dynamiczna reklama display ma zarówno wady, jak i zalety. Do plusów rozwiązania należy zdecydowanie personalizacja treści, która przekłada się również na skuteczność. Kiedy użytkownik widzi tekst dopasowany do jego potrzeb, chętnie skorzysta z rekomendacji. Taka treść znacznie bardziej przykuwa jego uwagę.
Materiały marketingowe w formie dynamicznej zmieniają się na bieżąco. Dzięki temu dopasowują się precyzyjnie do oczekiwań użytkownika, co jest kolejnym czynnikiem zwiększającym efektywność kampanii. Pozwala to na oszczędność czasu, ponieważ to systemy generują kolejne teksty, a nie osoba wykupująca usługę.
Rozszerzona dynamiczna reklama w wyszukiwarce to sposób na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym. Dzięki narzędziom do planowania kampanii śledzi się wyniki i sprawdza, jak przebiegają działania. Jakie są wady tego rozwiązania?
Niekiedy kampania może być dość kosztowna, szczególnie jeśli wybierze się wysoce zaawansowany pakiet z ciągle zmieniającymi się treściami reklam. Poza tym takie działania nie pasują do wszystkich biznesów i nie sprawdzą się np. u firm, których zasób produktów nieustannie się zmienia.
Jak stworzyć reklamę dynamiczną?
Zanim stworzy się reklamę dynamiczną, należy zadbać o wygląd i zawartość swojej strony internetowej, do której reklama ma przekierowywać. Samo kliknięcie użytkownika treści promocyjnej nie oznacza jeszcze sukcesu. Musi on pozostać na witrynie i zrobić zakupy czy zamówić Twoją usługę.
Zatroszcz się o intuicyjną nawigację, przejrzystość, dokładne opisy produktów i dopasowanie do różnych urządzeń. Strona musi działać tak samo płynnie i dobrze na laptopie i na smartfonie. Następnie przejdź do konfiguratora kampanii w Google Ads i wejdź w zakładkę Kampanie.
Znajdziesz tam przycisk Nowa kampania, który przekieruje Cię do określania celu swoich działań. Musisz wybrać minimum jeden, chyba że interesuje Cię promocja bez określonych założeń. W typie kampanii kliknij Sieć wyszukiwania, po czym przejdź dalej i wybierz wszelkie szczegóły zgodnie z tym, co pojawi się na ekranie.
Następnie ustal budżet na działania i zapisz wszystkie parametry. Opublikuj kampanię i przejdź do sekcji Ustawienia. Tam wybierz opcję Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce i zapisz. Gotowe! Teraz Twoje treści będą pojawiać się na ekranach użytkowników.
Reklama InPost – dynamicznie napędzi Twój biznes! Poznaj nasze możliwości
W InPost mamy ogromne doświadczenie w reklamie, dlatego wiemy, jak kierować kampaniami, aby docierać do nowych konsumentów. Jeśli chcesz wypromować swój produkt lub usługę w oryginalny sposób, zapoznaj się z naszymi propozycjami.
- Oklejanie urządzeń Paczkomat® – to unikatowe miejsce na Twoją reklamę, które może zająć nawet całą powierzchnię maszyny. Zajmiemy się umieszczeniem odpornych na czynniki atmosferyczne materiałów na wybranych przez Ciebie urządzeniach, aby zobaczyli je przechodnie oraz osoby korzystające ze skrytek.
- Wyświetlanie reklam na ekranach maszyn Paczkomat® – wykorzystane monitorów sprawi, że dotrzesz do klientów odbierających swoje przesyłki poprzez skanowanie kodu QR czy wpisywanie kodu odbioru w maszynie, a także tych, którzy nadają paczki.
- Sampling produktów w skrytkach – przekaż swoje artykuły lub próbki klientom korzystającym z naszych urządzeń. Kurier umieści je wraz z przesyłkami w skrytkach, co zwróci uwagę różnych grup konsumentów.
- Newsletter – regularnie wysyłamy e-maile o tematyce naszych usług i nowości do szerokiej bazy zapisanych klientów. W którymś z nich może pojawić się nagłówek reklamujący Twoją markę.
- Powiadomienia PUSH – informacje o firmie czy produkcie da się przekazać także użytkownikom aplikacji InPost Mobile. Odbiorcy otrzymają powiadomienie, w którym zawrzemy wybraną przez Ciebie treść.
- Banery na stronie internetowej – naszą witrynę odwiedzają miliony użytkowników, a Twoja marka może zaistnieć na reklamach wyświetlanych w ramach banerów.
Jeśli interesuje Cię kreatywny i skuteczny marketing, koniecznie napisz do nas za pośrednictwem formularza kontaktowego. Wspólnie zadbamy o reklamę Twojej firmy!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

