Reklama firmy sprzątającej – wskazówki i sprawdzone rozwiązania
Reklama

20 Kwietnia 2024
Jak pozyskać klientów dla firmy sprzątającej? Aby poznać odpowiedź na to pytanie, trzeba się dowiedzieć, jakie są najlepsze sposoby na reklamę takiego przedsiębiorstwa. Na których kanałach warto się skupić i co trzeba wiedzieć o marketingu w branży?
Co warto wiedzieć o reklamowaniu firm sprzątających?
Skuteczna reklama firmy, w tym firmy sprzątającą, wymaga dokładnego określenia grupy docelową usług. W przypadku takich przedsiębiorstw klientami mogą być zarówno osoby prywatne, jak i właściciele biur czy hal magazynowych. Działania marketingowe ustala się na bazie tego, czy serwis jest skierowany do wszystkich potencjalnych klientów, czy może skupia się jedynie np. na utrzymywaniu czystości w domach jednorodzinnych.
Jeśli chce się docierać do innych przedsiębiorców, należy wdrożyć kampanię B2B. Wtedy materiały promocyjne powinny znaleźć się np. w czasopismach branżowych, na stronach internetowych poświęconych lokalnej gospodarce czy w postaci ulotek w biurowcach. Zdobywanie klientów prywatnych ma miejsce np. na grupach mieszkańców danego miasta w social mediach. Obecność w mediach społecznościowych sprzyja pozycjonowaniu.
W tej branży kluczowe są opinie innych klientów. Kiedy ktoś daje dostęp firmie do swojej przestrzeni domowej czy biurowej, chce mieć pewność, że może obdarzyć pracowników pełnym zaufaniem. Łatwe do znalezienia rekomendacje (np. w wizytówce Google) są bardzo ważne. Warto prosić o nie osoby korzystające z usług sprzątania. Znacznie wpływają one na sprzedaż oferty i budują przewagę nad konkurencją.
Kanały reklamowe należy dopasować do obszaru działania. Zwykle firmy tego typu działają lokalnie, więc nie wymagają kosztownych akcji ogólnokrajowych. Jeśli jednak mają oddziały w różnych miejscowościach, takie rozwiązanie może się sprawdzić. Nie zapominaj o kreowaniu profesjonalnego obrazu marki poprzez prowadzenie strony internetowej czy profili w social mediach. Spójność wizerunkowa jest bardzo istotna i powinna przejawiać się także m.in. w ubiorze osób sprzątających.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Najlepsze sposoby na reklamę firmy sprzątającej
Jak pozyskać klienta na sprzątanie? Warto zacząć od podstaw, czyli od stworzenia swoich miejsc w internecie. To właśnie w sieci użytkownicy najczęściej szukają firm, które chcą zatrudnić do konkretnych usług. Witryna powinna być estetyczna i zawierać przejrzyste menu z cenami czy zakresem świadczeń. Nie może na niej zabraknąć również danych kontaktowych.
Aby budować wizerunek eksperta w branży i zapewnić sobie lepszą pozycję w wyszukiwarce, na stronie musi znaleźć się zakładka blogowa. Zamieszczane tam artykuły dotyczące sprzątania i porad przyciągną osoby do współpracy.
Firma sprzątająca powinna mieć swoją wizytówkę w Google’u, do której da się przypiąć odnośniki do profili w social mediach. Kreatywny marketing daje mnóstwo opcji dotyczących np. reklam wideo. Warto nagrywać treści wpisujące się w trendy, które pokażą efekty przed i po sprzątaniu czy zaprezentują profesjonalny sprzęt wykorzystywany przez firmę do robienia porządków.
Kampanie w mediach społecznościowych również przynoszą efekty. Zaleca się dołączenie do grup lokalnych na Facebooku, na których mieszkańcy często pytają o polecenia dotyczące firm sprzątających. W ten sposób da się zaoferować swoje usługi bezpośrednio zainteresowanym użytkownikom.
Reklama firmy sprzątającej – nie zapomnij o lokalnym rynku
Gdzie reklamować firmę sprzątającą w przestrzeni lokalnej? Poza reklamami Google Ads ukierunkowanymi na frazy zależne od miejsca działalności (np. „firma sprzątająca Warszawa”, „firma sprzątająca Legnica”) warto sięgnąć po rozwiązania outdoorowe. Ulotki czy wizytówki można zostawiać np. w biurowcach i punktach usługowych.
Kolejne rozwiązanie to banery i plakaty, które zwrócą uwagę przechodniów. Należałoby zadbać także o reklamę na samochodach firmowych, aby były one widoczne w różnych miejscach w mieście. We wszystkich mediach reklamowych muszą znaleźć się dane kontaktowe do firmy.
Reklama firmy sprzątającej z InPost – wiele możliwości na promocję swoich usług
Zastanawiasz się, jak reklamować firmę sprzątającą z InPost? Mamy mnóstwo opcji zarówno dla firm lokalnych, jak i ogólnopolskich. Możemy przedstawić Twoją reklamę klientom naszych maszyn Paczkomat®. Materiały umieszczamy zarówno na ekranach urządzeń, jak i w postaci okleiny na skrytkach. Masz elastyczność wyboru lokalizacji i pewność dotarcia do masy nowych odbiorców.
W trosce o pozycjonowanie w wyszukiwarkach musisz zadbać o swoją obecność w sieci. Nasza strona pozwala na umieszczenie banerów reklamowych zarówno na witrynie głównej, jak i w Managerze Paczek. Zachęcamy także do skorzystania z powiadomień PUSH w InPost Mobile z opcją geotargetowania. W ten sposób dotrzesz z ofertą do klientów na wybranym obszarze.
Wyprzedź konkurencję i zbuduj swoją pozycję na rynku dzięki reklamie InPost! Chętnie dostosujemy działania do Twojego biznesu i udzielimy wszelkich wskazówek. Napisz do nas poprzez poniższy formularz kontaktowy, by zacząć zdobywać nowe zlecenia jak najszybciej!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

