Reklama sklepu zoologicznego – jak wypromować go w internecie?

Reklama
Reklama sklepu zoologicznego – jak wypromować go w internecie? Reklama sklepu zoologicznego – jak wypromować go w internecie?

21 Czerwca 2024

Planujesz rozkręcić sklep zoologiczny? Reklama może być kluczem do sukcesu! W artykule odkryjesz, jak efektywnie promować swój biznes, by wyróżnić się na zatłoczonym rynku. Poznaj największe wyzwania reklamy sklepu zoologicznego i dowiedz się, jak zwiększyć swoje szanse na sukces!

 

Reklama sklepu zoologicznego – największe wyzwania

Otwarcie sklepu zoologicznego można uznać za jedną z najlepszych inwestycji biznesowych. Od jego uruchomienia do sukcesu droga jest jednak daleka. Na rynku sprzedawców produktów dla zwierząt domowych są tysiące lokali stacjonarnych i platform internetowych. W tej pełnej konkurencji branży niezwykle trudno się wyróżnić, czy chociaż zaistnieć w świadomości klientów. Co zrobić, żeby zwiększyć swoje szanse na powodzenie? Przede wszystkim nie zapominać o wizerunku swojego biznesu.

Osoby, które szukają smakołyków i zabawek dla swoich pupili, docenią akcje pomocowe dla zwierząt, które domu nie mają. Daje to przestrzeń do połączenia szczytnego celu z promocją swojego sklepu. Dobrym pomysłem jest zorganizowanie zbiórki produktów dla psów, kotów i innych stworzeń przebywających w schroniskach. Jeszcze lepiej przekazać pewną część swojego asortymentu organizacjom, które opiekują się bezpańskimi zwierzętami.

Przebiegiem i efektami działań warto pochwalić się w internecie. Informacje o akcji najlepiej zamieścić na głównej stronie sklepu. Baner informacyjny można wzbogacić o link prowadzący do zakładki z opisem działań na rzecz zwierząt. Zapewne nie wszyscy internauci w niego klikną. Właśnie dlatego przyda się też osobna zakładka do witryny, do której prowadzi odnośnik ukryty w banerze. Wieści o rozpoczęciu i trwaniu zbiórki lub przekazaniu artykułów schronisku powinny się też znaleźć na firmowych profilach na Facebooku, Instagramie i w innych mediach społecznościowych.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Jak reklamować sklep zoologiczny w wyszukiwarkach?

Pozostałe działania, które należy podjąć w celu wypromowania sklepu zoologicznego, nie różnią się od tych wykonywanych przez przedstawicieli innych branż. Podstawą marketingu w sieci jest pozycjonowanie strony internetowej. Zwiększenie sprzedaży wymaga bowiem dotarcia do odbiorców, którzy z rzadka sprawdzają nawet drugą stronę w wyszukiwarce Google. Pamiętać trzeba też o płatnych kampaniach reklamowych.

Działanie strony pod kątem technicznym i SEO

Zaprojektowane dla wyszukiwarki Google zasady promocji witryn wymagają od ich właścicieli zadbania m.in. o szybkość wczytywania. Ten aspekt ma kluczowe znaczenie także dla użytkowników, którzy nie są skłonni czekać, aż strona się uruchomi. Prędzej ją opuszczą i przejdą do kolejnej, należącej do konkurencji.

Choć może wydawać się to oczywiste, nie można zapomnieć o przygotowaniu dwóch wersji strony sklepu zoologicznego. Obecnie tą ważniejszą jest mobilna. Właśnie w smartfonach i w mniejszym stopniu tabletach internauci szukają interesujących ich towarów, a następnie dokonują transakcji. Mniejsze, ale nadal duże znaczenie, ma też komputerowa odsłona strony. Należy ją stworzyć osobno.

Szybko wczytująca się witryna ma szansę znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania, ale to nie wystarczy. Gdzie tylko to możliwe, w treści trzeba wprowadzić słowa kluczowe. Zgodnie z zasadami SEO wyszukiwane przez internautów frazy powinny znaleźć się m.in. w opisach produktów i kategorii. Jak to robić, można sprawdzić u najwyżej pozycjonowanej konkurencji. Oprócz tego warto wykupić licencję na jeden z programów ułatwiających wybór słów kluczowych.

Reklamy sklepu zoologicznego na stronach internetowych

Właściwe przygotowanie strony daje efekty, ale dopiero po dłuższym czasie. Czasem trzeba czekać nawet pół roku, a niekiedy dłużej. Wcześniejsze zwiększenie sprzedaży trzeba więc wspomóc kampaniami promocyjnymi. Reklamy sklepu zoologicznego najlepiej zamieszczać na stronach z poradnikami na temat opieki nad zwierzętami. Na takich blogach sprawdzą się banery. Po kliknięciu użytkownik sieci zostaje przeniesiony na stronę sklepu zoologicznego. Wyróżnia się takie formaty reklamowe jak:

  • baner umieszczony na stałe na górze strony, czasem rozwijający się po wskazaniu go kursorem myszy;
  • wariant pływający, czyli podążający za internautą przewijającym witrynę w dół;
  • drapacz chmur (skyscraper), czyli długi prostokąt znajdujący się z prawej lub lewej strony ekranu;
  • box śródtekstowy (rectangle) umiejscowiony pomiędzy kolejnymi partiami treści;
  • button, czyli mały przycisk – na ogół z CTA (call to action, wezwaniem do działania), np. Kliknij, Sprawdź, Zobacz tutaj.

Marketing w sieci reklamowej Google

Do wypromowania swojego sklepu zoologicznego można wykorzystać też samą wyszukiwarkę. Poza tym Google oferuje możliwość umieszczenia reklamy w aplikacji Mapy. Do wyboru są formaty takie jak:

  • linki sponsorowane pojawiające się nad organicznymi wynikami wyszukiwania;
  • pola ze zdjęciami produktów, także wyświetlane na samej górze, nad linkami do stron;
  • statyczne grafiki, na których można umieścić np. logotyp sklepu;
  • dane teleadresowe takie jak adres e-mail i numer telefonu dla klientów, w drugim przypadku pokazywane tylko na urządzeniach umożliwiających wykonywanie połączeń (a więc na smartfonach i części tabletów, ale nie na komputerach);
  • wideo – typ reklamy przydatny sklepom, które prowadzą kanał na YouTube;
  • duże kwadraty wyróżniające oznaczenia lokalizacji stacjonarnych sklepów oraz innych punktów sprzedażowych i usługowych.

Reklama sklepu zoologicznego w social mediach

Miliony ludzi, którzy na co dzień korzystają z mediów społecznościowych, to ogromna grupa potencjalnych klientów. Wykorzystanie tego potencjału ułatwiają koncerny zarządzające tymi portalami, m.in. Meta i Google. Pierwsza z firm umożliwia odpłatne umieszczanie reklam m.in. na Facebooku i Instagramie. Wśród nich są:

  • grafiki i zdjęcia;
  • automatycznie odtwarzające się wideo;
  • karuzele umożliwiające umieszczenie do dziesięciu obrazów lub filmów;
  • materiały błyskawiczne – pełnoekranowe reklamy wyświetlane po ich dotknięciu (format dostępny tylko dla urządzeń mobilnych);
  • kolekcje, czyli połączenie karuzeli z materiałem błyskawicznym.

Google, właściciel YouTube, oddaje reklamodawcom do dyspozycji:

  • krótkie reklamy wideo, które widz może zamknąć po 5 sekundach odtwarzania;
  • materiały promocyjne w formie filmów niemożliwych do pominięcia trwające 6 sekund;
  • filmy, których nie da się wyłączyć, ale trwające 15 lub 20 sekund (na telewizorach nawet pół minuty).

Remarketing – skuteczny sposób na przypomnienie się klientom

Materiały promocyjne wyświetlane w wyszukiwarce, na stronach i w social mediach są skuteczne, o czym świadczy niesłabnące zainteresowanie reklamodawców. Raz zdobytego klienta trzeba jednak utrzymać. Do ponownego zaprezentowania swojej oferty wykorzystuje się m.in. e-mail czy reklamy displayowe.

Remarketing tego rodzaju w pierwszej kolejności wymaga zachęcenia do zostawienia swojego adresu mailowego. Właśnie dlatego warto zachęcać klientów do założenia profilu na stronie sklepu. Komunikat, który do tego zachęca, powinien zawierać opis korzyści, które osiągną dzięki rejestracji konta. Mogą nimi być rabaty na kolejne zakupy, szansa zdobycia towarów niedostępnych dla pozostałych konsumentów, nagrody rzeczowe lub pieniężne itp. Gdy klient zostawi swój e-mail, pozostaje już tylko wysyłać wiadomości z promocyjnymi ofertami.

W ramach remarketingu mieszczą się też praktyki takie jak prośby o oceny zakupionych artykułów oraz przypomnienia o pozostawieniu koszyka. Wystawiane przez klientów opinie uwiarygadniają zalety produktu w oczach innych kupujących. Komunikaty o niedokończonej transakcji dają szansę na to, że po namyśle internauta wróci i nabędzie rzecz, z której wcześniej zrezygnował z jakiegoś powodu.

Wpływ UX design na konwersję sprzedaży w sklepie internetowym

Niedokończone zakupy stanowią dobry powód do zastanowienia się, dlaczego klient zmienił zdanie. Jeśli powodem byłaby cena, najprawdopodobniej w ogóle nie zacząłby transakcji. Do tej samej sytuacji doprowadziłaby trudność ze znalezieniem produktu w wewnętrznej wyszukiwarce albo drzewie kategorii.

Co więc mogło doprowadzić do porzucenia koszyka? Jedną z przyczyn bywa wspomniana już zła optymalizacja techniczna witryny. Powoli wczytujące się kolejne podstrony potrafią skutecznie zniechęcić do przechodzenia przez kolejne etapy zakupu.

Do przerwania składania zamówienia internautów skłania też żmudny proces dokonywania płatności i brak wszystkich dostępnych opcji przekazania pieniędzy za zakup. Można to zmienić dzięki naszej usłudze InPost Pay. Zintegrowana z aplikacją InPost Mobile forma płatności pozwala przejść od wybrania towaru do zapłaty za niego w maksymalnie krótkim czasie. Z tego rozwiązania zadowolone będą również osoby, które z jakiejś przyczyny nie chcą zostawiać swojego adresu e-mail, ale chciałyby szybko kupić produkt bez rejestracji konta w sklepie.

Reklamuj sklep zoologiczny z InPost – wykorzystaj nasz potencjał reklamowy!

Jak reklamować sklep internetowy w inny sposób? Świetną metodą jest nasza kolejna usługa. Do wypromowania swojego sklepu zoologicznego (jak i każdego innego) proponujemy wykorzystać potencjał, jaki ma Paczkomat®. Ustawione w często uczęszczanych miejscach maszyny trudno przeoczyć. Proponujemy oklejenie wybranej liczby spośród ponad 20 tysięcy urządzeń przesyłkowych.

Paczkomat® InPost to również przestrzeń do wyświetlania reklam. Oferta sklepu zoologicznego może pojawić się na ekranach naszych automatów. Sprawdzą się one ponadto jako urządzenia do samplingu, czyli wysyłki materiałów reklamowych do klientów. Poza urządzeniami jako przestrzeń na promocję proponujemy wykorzystać stronę główną InPost. Na niej możemy zamieścić statyczne banery reklamowe sklepu internetowego.

Nasza oferta skierowana jest zarówno do właścicieli małych, jak i dużych biznesów. Dzięki jej różnorodności każdy właściciel sklepu zoologicznego znajdzie model promocji odpowiedni dla siebie.

Warto na sobie i swojej firmie przekonać się, jakie efekty da skorzystanie z tych propozycji. Nie ma co czekać. Zachęcamy, aby już dziś skontaktować się z nami poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na naszej stronie internetowej.

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe

Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...

Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy

Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...

Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?

Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!