Reklama targetowana – precyzyjnie trafia do celu! Jak dobrać odpowiedni target?
Reklama

13 Lipca 2024
Aby kampania reklamowa była skuteczna, musi być odpowiednio zaplanowana pod każdym względem. Docieranie do potencjalnych klientów wymaga nakładu pracy i zaangażowania. W osiąganiu sukcesów marketingowych pomaga targetowanie. Co to jest i jakie niesie korzyści?
Co to jest reklama targetowana?
Reklamy targetowane to te, które są skierowane do konkretnego grona odbiorców. Podczas planowania kampanii uwzględnia się cechy docelowego konsumenta, a następnie kreuje przekaz reklamowy tak, by ten trafił właśnie do niego. Pod uwagę bierze się m.in.:
- nawyki zakupowe;
- zainteresowania;
- miejsce zamieszkania.
Targetowanie klientów ma na celu precyzyjne trafianie do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą proponowaną w reklamie. W ten sposób zwiększa się szansę na to, że odbiorca przekazu rzeczywiście skorzysta z danej usługi czy kupi proponowany produkt. Pozwala to na oszczędności i sprawia, że materiały marketingowe stają się skuteczniejsze.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Jak stworzyć reklamę targetowaną?
Proces tworzenia reklamy targetowanej zależy od tego, jakie materiały marketingowe chce się przygotować. Inaczej wygląda to w przypadku promocji online, a inaczej outdoor. Popularną metodę stanowi targetowanie demograficzne, czyli docieranie do osób w określonym wieku czy mieszkających w danym regionie.
W ten sposób reklamę targetuje się poprzez umieszczanie jej w specyficznych miejscach. Przykładowo, jeśli firma kieruje swoje produkty lub usługi do osób zainteresowanych sportem i aktywnością fizyczną, mogłaby umieszczać swoje reklamy w siłowniach, klubach sportowych czy sklepach z odzieżą sportową. To tylko część działań reklamowych outdoor.
Gdy chce się docierać do osób starszych, najlepiej sięgnąć do mediów, z których ci chętnie korzystają – radia czy telewizji. Ponadto materiały można umieszczać np. w lokalnych klubach seniora czy w pobliżu miejsc odwiedzanych przez te osoby. Targetowanie nastawione na młode osoby najlepiej uwzględnić podczas planowania kampanii online w social mediach.
Jak targetować reklamy na Facebooku? Kiedy korzysta się z płatnych kampanii w social mediach, w narzędziu do ich tworzenia da się dokładnie ustalić, do jakich osób ma trafiać przekaz. Można wybierać konkretny wiek, miejsce zamieszkania czy nawet zainteresowania użytkowników. Wszelkie pożądane parametry wybiera się w menadżerze reklam w zakładce Grupa odbiorców.
Warto też przyjrzeć się targetowaniu behawioralnemu. Polega ono na skupieniu się przede wszystkim na zachowaniach i zainteresowaniach odbiorców. Przydaje się to m.in. firmom specjalizującym się w produkcji określonego grona towarów, np. sprzętów sportowych, ubrań dla dzieci, środków do pielęgnacji roślin czy materiałów naukowych. Dzięki lokalizowaniu swoich reklam w miejscach, do których docierają konsumenci potencjalnie zainteresowani takimi towarami, mają większe szanse na wzrost konwersji.
Korzyści stosowania reklam targetowanych
Targetowanie reklam na Facebooku i nie tylko niesie ze sobą mnóstwo zalet. Dzięki temu materiały promocyjne stają się skuteczniejsze i lepiej spełniają swoje zadanie. Określenie właściwej grupy odbiorców sprawia, że treść dociera jedynie lub w dużej mierze do osób zainteresowanych danym tematem. To zaś zwiększa szanse na to, że zdecydują się one na zakup.
Reklamodawca dzięki targetowaniu może osiągnąć bardziej spersonalizowany i osobisty przekaz względem swojego klienta. Łatwiej wtedy zwrócić się do odbiorcy tak, aby go zainteresować, a także trafić do niego z przekazem wizualnym. Ponadto takie działania są sposobem na optymalizację kosztów na marketing. Nie stawia się bowiem na docieranie do jak najszerszej grupy odbiorców, lecz do jak najtrafniejszej.
Za pomocą narzędzi dostępnych np. przy targetowaniu postów na Facebooku, da się dokładnie śledzić zainteresowanie odbiorców przekazem. Wiadomo, ilu użytkowników kliknęło daną reklamę, co pozwala nieustannie doskonalić przekaz promocyjny w taki sposób, aby zwiększać współczynnik konwersji.
Poza tym targetowanie reklam daje szansę na personalizowanie doświadczeń konsumentów. W praktyce przekłada się to na ich większe zadowolenie, a także postrzeganie firmy. Kreacja wizerunku poprzez marketing to ogromnie istotna kwestia.
Reklama InPost – Twój biznes naszym targetem – oto co mamy do zaoferowania!
Kiedy wiesz już, co to jest targetowanie, pora zapoznać się z naszymi propozycjami działań reklamowych. W InPost dokładnie rozumiemy, na czym polega skuteczna reklama ukierunkowana na klienta. Mamy dla Ciebie kilka sposobów na promocję Twojej firmy.
- Oklejanie urządzeń Paczkomat® – umieszczamy reklamy produktów lub usług na naszych maszynach zlokalizowanych w całej Polsce. Materiały trafiają na co najmniej cztery kolumny skrytek. Dzięki oświetleniu są widoczne nawet w nocy. Maszyny rozmieszczone są w przeróżnych lokalizacjach, dzięki czemu możliwe jest targetowanie demograficzne.
- Reklamy na ekranach automatów Paczkomat® – materiały reklamowe da się umieścić także na monitorach służących do odbierania i nadawania przesyłek.
- Sampling produktów – jeśli zajmujesz się sprzedażą, możesz podarować użytkownikom maszyn Paczkomat próbki swoich towarów. To idealna okazja, by zwrócić się do nich ze spersonalizowanym komunikatem.
- Banery reklamowe online – możemy umieścić Twój baner na naszej oficjalnej stronie internetowej. W ten sposób dotrze nawet do milionów użytkowników.
- Powiadomienia PUSH – jeśli chcesz, wyślemy komunikat informujący o Twojej marce w naszej aplikacji InPost Mobile. Użytkownicy na wybranym przez Ciebie obszarze otrzymają powiadomienie, które przekieruje ich na Twoją witrynę.
- Newsletter – materiały marketingowe marek umieszczamy również w e-mailach nadawanych regularnie do naszych odbiorców.
Dzięki ukierunkowaniu przekazu na konkretną grupę odbiorców lepiej wpiszesz się w potrzeby i preferencje konsumentów. To działanie sprawdzi się zarówno w sieci, jak i reklamach outdoorowych. Napisz do nas przez formularz kontaktowy i rozpocznij owocną kampanię!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

