

25 Czerwca 2024
Reklamy w Google należą do jednych z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie widoczności firmy w internecie oraz przyciągnięcie nowych klientów. Dzięki ich wykorzystaniu przedsiębiorcy są w stanie dotrzeć do użytkowników, którzy poszukują produktów lub usług znajdujących się w ofercie firmy. Co trzeba wiedzieć o tej formie marketingu i jaką strategię wykorzystać, aby czerpać z niej jak najwięcej zysków?
Reklama w Google – co to takiego?
Reklama w Google Ads jest formą płatnej promocji. To popularny model marketingu online, który umożliwia dotarcie do potencjalnych klientów w momencie, gdy poszukują informacji na temat konkretnych produktów lub usług.
Google Ads działa na podstawie systemu aukcyjnego, a reklama jest wyświetlana w zależności od określonych kryteriów. Google bierze pod uwagę następujące czynniki:
- jakość ogłoszenia;
- liczbę odsłon strony docelowej;
- kwotę, którą reklamodawca jest gotów zapłacić za kliknięcie zamieszczonej oraz promowanej treści.
Wszystkie materiały marketingowe można ukierunkować na konkretne słowa kluczowe, grupy odbiorców, lokalizacje geograficzne, a nawet godziny największego ruchu w sieci. Przedsiębiorcy decydujący się na wykorzystanie reklamy firmy w Google zyskują także dostęp do szczegółowych statystyk. To doskonałe narzędzie, które, sprawnie użyte, pozwala targetować potencjalnych klientów, a dzięki temu dokładniej określić wymagany budżet i możliwe zyski.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Reklama graficzna Google Ads
Reklamodawcy wybierają format, rozmiar oraz treść reklamy graficznej lub wideo, a Google wyświetla ją na wybranych witrynach należących do partnerów programu.
Reklama tekstowa Google Ads
Reklamy tekstowe składają się z trzech głównych elementów: tytułu, opisu i adresu URL. Są wyświetlane na pierwszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę Google.
Reklama wizytówki Google
Reklamy wizytówki Google (Business Profile) zawierają podstawowe informacje o firmie, takie jak nazwa, adres, godziny otwarcia, numer telefonu i adres e-mail. Reklamodawcy mogą również dodać zdjęcia i opinie klientów, co pozwala na wyróżnienie się wśród konkurencji.
Reklama w mapach Google
Reklamy w mapach Google są wyświetlane w odpowiedzi na zapytania użytkowników związane z określoną lokalizacją, takie jak „restauracje w mojej okolicy” lub „salony samochodowe w pobliżu”. Gigant technologiczny umożliwia też wyróżnienie lokalizacji poprzez oznaczenie jej większą od pozostałych, kwadratową ikoną. Pod nią może znaleźć się jeszcze krótki tekst np. hasło promocyjne firmy.
Reklama w Google Zakupy
Reklamy w Google Zakupy wyświetlają informacje o produkcie, takie jak nazwa, zdjęcie, cena oraz sklep internetowy, w którym można go kupić. Takie materiały promocyjne są wyświetlane na górze wyników wyszukiwania Google oraz w sekcji Zakupy.
Który rodzaj reklamy Google wybrać?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystkie formaty nadają się do tworzenia rozbudowanej reklamy sklepu internetowego. Najlepsze efekty, a więc dotarcie do największej liczby potencjalnych klientów da wykorzystanie kilku sposobów promocji.
Rodzaj marketingu Google warto uzależnić także od samego charakteru działalności. Reklama tekstowa będzie skutecznym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Z kolei wizytówka umożliwi wyświetlenie informacji o firmie oraz jej lokalizacji w wynikach wyszukiwania, co może przynieść korzyści m.in. osobom prowadzącym stacjonarny sklep bądź punkt usługowy.
Na czym polega reklama w Google i czy warto reklamować swój sklep?
Reklama w Google umożliwia firmom dotarcie do szerszej grupy potencjalnych klientów, niż byłoby to możliwe podczas stosowania wyłącznie tradycyjnych kanałów promocji. Treści marketingowe są wyświetlane internautom, którzy wpisali określone słowa kluczowe lub przeglądają strony internetowe związane z daną tematyką. Targetowanie zwiększa szansę, że reklama dotrze do osób zainteresowanych oferowanymi usługami i produktami.
Zawsze warto promować swój biznes, niezależnie od jego wielkości czy branży, w której działa. Należy jednak pamiętać o tym, że trzeba się do tego odpowiednio przygotować i:
- najpierw wykonać analizę słów kluczowych;
- sporządzić raport na temat grupy docelowej;
- zapoznać się z technikami skutecznej optymalizacji kampanii marketingowej, a więc skorzystać z pomocy ekspertów i narzędzi zapewnianych przez Google (m.in. Google Analytics).
Czy reklama w Google się opłaca?
Opłacalność reklamy w Google zależy od wielu czynników, takich jak branża, liczebność i zamożność konkurencji, wybór technik reklamy najlepiej przemawiających do danej grupy docelowej oraz budżet.
Skuteczność działań promocyjnych można zmierzyć za pomocą kilkunastu wskaźników, w tym:
- CPC – koszt pojedynczego kliknięcia;
- CPA – cena jednej akcji klienta, np. złożenia zamówienia;
- ROI – zwrot z inwestycji.
Co daje reklama w Google?
Przemyślana kampania promocyjna w Google pozwala zwiększyć współczynnik konwersji. Oferta trafia przede wszystkim do osób, które mogą być nią zainteresowane. Dla porównania, przedsiębiorcy decydujący się na wykupienie treści marketingowych w popularnych stacjach telewizyjnych nie mają aż tak dużego wpływu na to, kto będzie ich odbiorcą.
Jak zrobić reklamę firmy w Google?
Stworzenie kampanii promocyjnej firmy w sieci reklamowej Google zaczyna się od utworzenia konta na platformie Google Ads. Następnie należy stosować się do instrukcji, czyli:
- wybrać rodzaj kampanii;
- określić grupę docelową;
- ustalić słowa kluczowe;
- obliczyć budżet i stawkę za kliknięcie;
- stworzyć treść ogłoszenia;
- uruchomić kampanię.
Dobrym pomysłem może okazać się skorzystanie z oferty agencji marketingowej. Pozwoli to uniknąć podstawowych błędów. Stworzenie reklamy, która będzie efektywna, wydaje się proste. W rzeczywistości wymaga dużego doświadczenia i wiedzy z zakresu promocji w internecie.
Reklama w Google – cennik
Koszt reklamy w Google zależy od konkurencyjności branży, położenia geograficznego, a nawet od samego rodzaju treści marketingowej. Ceny ustala się zazwyczaj za pomocą modelu kosztów za kliknięcie (CPC) lub kosztów za tysiąc wyświetleń (CPM).
Ponadto reklamodawcy licytują się między sobą o pozycje reklamowe na stronach wyników wyszukiwania Google lub witrynach partnerów marketingowych. Liczy się nie tylko oferowany budżet, ale np. zgodność reklamy z wyszukiwanym hasłem.
Ostatecznie ceny CPC i CPM wahają się od kilku groszy do kilku złotych. Aby dowiedzieć się, jak będzie wyglądać dokładnie koszt reklamy Google, należy skontaktować się z pracownikami firmy.
Płatna kampania Google Ads
Przedsiębiorca zajmujący się sprzedażą kosmetyków decyduje się na wykupienie reklamy Google. Przeprowadza analizę, z której wynika, że:
- fraza kluczowa „kosmetyki do twarzy” jest wyszukiwana 1000 razy miesięcznie;
- kosz kliknięcia strony internetowej (CPC) wynosi 2 złote;
- stosunek liczby kliknięć do liczby wszystkich opublikowanych reklam (CTR) wynosi 10%.
Powyższe informacje pozwalają przedsiębiorcy ustalić, że reklama na pożądaną frazę kluczową będzie kosztować go 200 złotych miesięcznie. Taka kampania pozwoli zyskać mu aż do 100 nowych klientów (10% z 1000 = 100; 100 × 2 zł = 200 zł).
Z obliczeń wynika, że reklama Google Ads jest bardziej niż opłacalna. Jest ona najczęściej tańsza niż jakakolwiek inna metoda marketingowa. Jednocześnie przynosi lepsze efekty. Innymi słowy, cennik reklamy w Google nie dyskwalifikuje nawet przedsiębiorców dopiero rozpoczynających swoją przygodę z prowadzeniem działalności. Jednak rozwiązaniem, które sprawdza się najlepiej, jest strategia omnichannel, polegająca na korzystaniu z różnych kanałów i nośników reklamy.
Reklama w Google za darmo
Czy reklama w Google jest płatna? Nie zawsze. Do darmowych funkcji należą m.in.:
- stworzenie wizytówki biznesu;
- wykorzystanie SEO;
- pozyskiwanie linków afiliacyjnych;
- dołączenie do Google Merchant Center (a tym samym reklamowanie się w sekcji Zakupy).
W jaki sposób ustalana jest pozycja reklamy w Google?
Im wyższa jakość reklamy, tym większa szansa na wyświetlenie jej na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Oprócz tego istotny będzie budżet, a także dobór słów kluczowych.
Jak reklamować się w Google skutecznie?
Szczegółowe wymagania Google zmieniają się co pewien czas, dlatego warto kierować się przede wszystkim jedną zasadą. Roboty Google premiują treści, które są przydatne dla użytkowników. Z tego powodu warto konstruować materiały promocyjne tak, aby były, jak najbardziej przejrzyste i pomocne dla klientów.
Co jeszcze wpływa na pozycje reklamy w Google?
Wpływ na pozycję reklamy mają także zachowania internautów po uzyskaniu wyników wyszukiwania. Jeżeli internauci klikają częściej te znajdujące się na niższych pozycjach, to Google może zadecydować o tym, aby wyświetlić je w przyszłości wyżej, nawet jeżeli oferta cenowa reklamodawcy w czasie aukcji jest niższa niż innych uczestników.
Targetowanie reklamy Google Ads – na czym polega?
Reklamodawcy mogą wykorzystać kilka skutecznych metod targetowania treści promocyjnych. Zasady postępowania są podobne do tych, którymi należy się kierować przy ustalaniu celu kampanii w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy TikTok.
Efektywna promocja wymaga określenia takich cech i zachowań odbiorców jak:
- wiek;
- wykształcenie;
- miejsce zamieszkania;
- zainteresowania;
- dotychczasowa historia wyszukiwania w sieci;
- godziny korzystania z wyszukiwarki.
Jak inaczej zareklamować firmę w sieci i poza nią? Z InPost!
Internet stanowi potężne narzędzie, ale aby zwiększyć swoje szanse, należy wykorzystać także kanały marketingowe offline. Czym kierować się podczas wyboru odpowiednich miejsc? Przede wszystkim widocznością! Nawet najlepsza promocja nie przyniesie pożądanego efektu, jeżeli dotrze do małej grupy odbiorców. W podniesieniu skuteczności kampanii marketingowej pomoże nasza oferta.
Paczkomat® jako miejsce promocji firmy
Przedsiębiorcom z wszystkich branż proponujemy wykorzystanie potencjału naszej sieci automatów Paczkomat. Lubiane przez miliony naszych klientów urządzenia możemy okleić materiałami promocyjnymi. Dzięki temu reklamę zauważą nie tylko osoby, które przyszły nadać, czy odebrać przesyłkę, ale również przechodnie.
Paczkomaty mają jeszcze jedno miejsce, w którym może wyświetlać się reklama – ekran. Co ważne, liczba urządzeń, które okleimy lub wzbogacimy o treść promocyjną na wyświetlaczu, jest elastyczna.
Jedynie od naszych klientów zależy, ile spośród automatów zostanie uwzględnionych w kampanii reklamowej. Paczkomat można wykorzystać też do wysyłania próbek produktów.
Pozostałe metody reklamowania firmy z InPost
Nasza oferta obejmuje jeszcze inne, skuteczne formy promocji i obsługi posprzedażowej klientów. Reklamodawców mają szansę zainteresować kampanie promocyjne w postaci:
- powiadomień PUSH wyświetlanych przez aplikację InPost Mobile;
- newsletterów przysyłanych na adresy e-mail klientów;
- banerów reklamowych wyświetlanych na naszej stronie głównej.
Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej i rozpocząć skuteczną kampanię reklamową!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

