Reklama w Google – jak czerpać z tego zyski?
E-commerce

Reklama w Google – jak czerpać z tego zyski?

23 Lipca 2023

Reklamy w Google należą do jednych ze skutecznych sposobów na zwiększenie widoczności firmy w internecie oraz przyciągnięcie nowych klientów. Dzięki ich wykorzystaniu przedsiębiorcy są w stanie dotrzeć do użytkowników, którzy poszukują produktów lub usług znajdujących się w ofercie prowadzonej firmy. Co trzeba wiedzieć o tej metodzie marketingowej i jaką strategię wykorzystać, aby czerpać z niej jak najwięcej zysków?

Reklama w Google – co to takiego?

Reklama w Google Ads jest formą płatnej promocji. To popularny model marketingu online, który umożliwia dotarcie do potencjalnych klientów w momencie, gdy poszukują informacji na temat konkretnych produktów lub usług.

Google Ads działa na podstawie systemu aukcyjnego, a ogłoszenia reklamowe są wyświetlane w zależności od określonych kryteriów. Google bierze pod uwagę następujące czynniki:

  • jakość ogłoszenia;
  • jakość strony docelowej;
  • kwotę, którą reklamodawca jest gotów zapłacić za kliknięcie zamieszczonej oraz promowanej treści.

Wszystkie materiały marketingowe można ukierunkować na konkretne słowa kluczowe, grupy odbiorców, lokalizacje geograficzne, a nawet godziny szczytu. Przedsiębiorcy decydujący się na wykorzystanie reklamy firmy w Google zyskują także dostęp do szczegółowych statystyk. To doskonałe narzędzie, które, sprawnie użyte, pozwala targetować potencjalnych klientów w przyszłości, a dzięki temu dokładniej określić wymagany budżet.

Reklama graficzna Google Ads

Reklamodawcy wybierają format (w tym i video), rozmiar oraz treść reklamy graficznej, a Google wyświetla ją na wybranych witrynach sieciowych należących do partnerów programu.

Reklama tekstowa Google Ads

Reklamy tekstowe składają się z trzech głównych elementów: tytułu, opisu i adresu URL. Są wyświetlane jako pierwsze pozycje po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę Google.

Reklama wizytówki Google

Reklamy wizytówki Google (Business Profile) zawierają podstawowe informacje o firmie, takie jak nazwa, adres, godziny otwarcia, numer telefonu i adres e-mail. Reklamodawcy mogą również dodać zdjęcia i opinie klientów, co pozwala na wyróżnienie się wśród konkurencji.

Reklama w mapach Google

Reklamy w mapach Google są wyświetlane w odpowiedzi na zapytania użytkowników związane z określoną lokalizacją, takie jak „restauracje w mojej okolicy” lub „salony samochodowe w pobliżu”.

Reklama w Google Zakupy

Reklamy w Google Zakupy wyświetlają informacje o produkcie, takie jak nazwa, zdjęcie, cena oraz sklep internetowy, w którym można go kupić. Są wyświetlane na górze wyników wyszukiwania Google oraz w sekcji „Zakupy”.

Który rodzaj reklamy Google wybrać?

Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Wszystkie nadają się do tworzenia rozbudowanej reklamy sklepu internetowego w Google, a wykorzystanie kilku technik jednocześnie pozwoli na dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów.

Rodzaj marketingu Google warto uzależnić także od samego charakteru działalności. Reklama tekstowa będzie skutecznym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie internetowej, natomiast wizytówka umożliwi wyświetlenie informacji o firmie oraz jej lokalizacji w wynikach wyszukiwania Google.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

InPost oferuje atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób!

Na czym polega reklama w Google i czy warto reklamować swój sklep?

Reklama w Google umożliwia firmom dotarcie do szerszej grupy potencjalnych klientów, niż byłoby to możliwe podczas stosowania wyłącznie tradycyjnych kanałów promocji. Treści marketingowe są wyświetlane internautom, którzy wpisali określone słowa kluczowe lub przeglądają strony internetowe związane z daną tematyką. To dopasowanie pozwala zapewnić, że reklama dociera do osób potencjalnie zainteresowanych oferowanymi usługami i produktami.

Reklamować swój sklep warto zawsze, niezależnie od jego wielkości czy branży, w której działa. Należy jednak pamiętać o tym, że trzeba się do tego odpowiednio przygotować, tj. wykonać zawczasu analizę słów kluczowych, sporządzić raport na temat grupy docelowej oraz zapoznać się z technikami skutecznej optymalizacji kampanii marketingowej. W tym celu zaleca się skorzystanie z pomocy ekspertów i narzędzi zapewnianych przez Google (m.in. Google Analytics).

Czy reklama w Google się opłaca?

Opłacalność reklamy w Google podlega wielu czynnikom, takim jak branża, konkurencja, jakość kampanii reklamowej, czy budżet. Można mierzyć ją za pomocą wskaźników: koszt kliknięcia (CPC), koszt akwizycji klienta (CPA) i zwrot z inwestycji (ROI). Ostateczna lukratywność marketingu w Google zależy od stosunku kosztów do zysków i konkurencyjności branży oraz produktów.

Co daje reklama w Google?

Przemyślana reklama w Google pozwala zwiększyć współczynnik konwersji. Oferta trafia przede wszystkim do osób, które mogą być nią zainteresowane. Dla porównania, przedsiębiorcy decydujący się na wykupienie treści marketingowych w popularnych stacjach telewizyjnych nie mają aż tak dużego wpływu na to, kto będzie ich odbiorcą; mogą jedynie kierować się ogólnikami.

Jak zrobić reklamę firmy w Google?

Aby sporządzić reklamę firmy w Google, należy utworzyć konto na platformie Google Ads, a następnie postępować zgodnie z wyświetlanymi informacjami, czyli:

  • wybrać rodzaj kampanii;
  • określić grupę docelową;
  • ustalić słowa kluczowe;
  • obliczyć budżet i stawkę za kliknięcie;
  • stworzyć treść ogłoszenia;
  • uruchomić kampanię.

Dobrym pomysłem wydaje się skorzystanie z oferty agencji marketingowej. Pozwoli to uniknąć podstawowych błędów – stworzenie reklamy, która jest efektywna, wymaga dużego doświadczenia i wiedzy z zakresu promocji internetowej.

Jak zrobić reklamę firmy w sposób, który nie wykorzystuje internetu?

Internet stanowi potężne narzędzie, ale aby zwiększyć swoje szanse, należy wykorzystać także kanały marketingowe offline – zwłaszcza wtedy, gdy przedsiębiorca prowadzi działalność lokalną. Czym kierować się podczas wyboru odpowiednich miejsc? Przede wszystkim widocznością! Nawet najlepsza promocja nie przyniesie pożądanego efektu, jeżeli dotrze do małej grupy odbiorców.

Skutecznym medium będą gazety, bilbordy, banery w komunikacji miejskiej, a nawet na urządzeniach Paczkomat® – właściwy rozgłos stanowi fundament powodzenia każdej działalności.

​​​​​​​Reklama w Google – cennik

Ile kosztuje reklama w Google? Wiele zależy od użytych słów kluczowych, konkurencyjności branży, położenia geograficznego, a nawet od samego rodzaju treści marketingowej. Ceny ustala się zazwyczaj za pomocą modelu kosztów za kliknięcie (CPC) lub kosztów za tysiąc wyświetleń (CPM).

Ponadto reklamodawcy licytują się między sobą o pozycje reklamowe na stronach wyników wyszukiwania Google lub witrynach partnerów marketingowych. Liczy się nie tylko oferowany budżet, ale np. zgodność reklamy z wyszukiwanym hasłem. Ostatecznie ceny CPC i CPM wahają się od kilku groszy do kilku złotych – aby dowiedzieć się, jak będzie wyglądać dokładnie koszt reklamy Google, należy skontaktować się z pracownikami firmy.

Kampania Google Ads – cennik, przykład

Przedsiębiorca XYZ zajmujący się sprzedażą kosmetyków decyduje się na wykupienie reklamy Google. Przeprowadza analizę, z której wynika, że:

  • fraza kluczowa „kosmetyki do twarzy” jest wyszukiwana 1000 razy miesięcznie;
  • kosz kliknięcia strony internetowej (CPC) wynosi 2 złote;
  • CTR (Click Through Rate) wynosi 10%.

Te informacje pozwalają ustalić mu, że reklama na pożądaną frazę kluczową będzie kosztować go 200 złotych miesięcznie i pozwoli zyskać mu aż do 100 nowych klientów (10% z 1000 = 100; 100 × 2 zł = 200 zł).

Z obliczeń tych wynika, że reklama Google AdWords jest bardziej niż opłacalna. Jest ona najczęściej tańsza niż jakakolwiek inna metoda marketingowa, będąc przy tym jednocześnie tą, która przynosi lepsze efekty. Innymi słowy, cennik reklamy w Google nie dyskwalifikuje nawet przedsiębiorców dopiero rozpoczynających swoją przygodę z prowadzeniem działalności.

Reklama w Google za darmo

Czy reklama w Google jest płatna? Nie zawsze. Do darmowych funkcji należy między innymi:

  • stworzenie wizytówki biznesu;
  • dołączenie do Google Merchant Center;
  • wykorzystanie SEO;
  • pozyskiwanie linków afiliacyjnych.

Cena Google Ads wzrasta jednak wtedy, gdy użytkownik chce skorzystać z dodatkowych sposobów na zwiększenie swojej widoczności w sieci, np. w pasku search wyszukiwarki.

​​​​​​​W jaki sposób ustalana jest pozycja reklamy w Google?

Im wyższa jakość reklamy, tym większa szansa na wyświetlenie jej na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Oprócz tego istotny będzie budżet, a także dobór słów kluczowych.

Jak reklamować się w Google skutecznie?

Szczegółowe wymagania Google zmieniają się każdego roku, dlatego warto kierować się przede wszystkim jedną zasadą: konstruować materiały promocyjne tak, aby były, jak najbardziej przejrzyste i pomocne dla klientów – roboty Google premiują treści, które są przyjazne dla użytkowników.

Co jeszcze wpływa na pozycje reklamy w Google?

Wpływ na pozycję reklamy mają także oczekiwania użytkowników wobec wyników wyszukiwania. Jeżeli internauci klikają częściej reklamy znajdujące się na niższych pozycjach, to Google może zadecydować o tym, aby wyświetlić je w przyszłości wyżej, nawet jeżeli oferta cenowa reklamodawcy podczas aukcji jest niższa niż innych uczestników.

Targetowanie reklamy Google Ads – na czym polega?

Istnieją różne sposoby na targetowanie tworzonej i promowanej treści marketingowej. Podobnie jak w przypadku platformy społecznościowej, jaką jest Facebook, istotne jest określenie grupy docelowej oraz sprawdzenie jej cech szczególnych, między innymi:

  • wieku;
  • wykształcenia;
  • lokalizacji geograficznej;
  • zainteresowania;
  • innych wyszukiwań w internecie;
  • godzin, podczas których korzysta z wyszukiwarki.

Reklamy mogą zostać dostosowane tak, aby trafiać do odbiorców potencjalnie najbardziej zainteresowanych produktem.

Zgromadzone informacje mają swoje zastosowanie we wszystkich kampaniach reklamowych, niezależnie od tego, jaki produkt i usługa są celem promocji. O tym warto przekonać się samemu!

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!