Reklama wizualna – co to takiego? Czy warto ją stosować?

Dla biznesu Reklama
Reklama wizualna – co to takiego? Czy warto ją stosować? Reklama wizualna – co to takiego? Czy warto ją stosować?

31 Lipca 2024

Prowadzenie własnej firmy niewątpliwie łączy się z koniecznością inwestowania w działania promocyjne. Wpływa to również na budowanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Dowiedz się, czym są reklamy wizualne i jakie są ich różnice względem reklamy outdoorowej czy też wielkoformatowej.

 

Na czym polega reklama wizualna?

Reklama wizualna jest elementem strategii marketingowej. Wykorzystuje ona w głównej mierze obrazowe (wizualne) formy promocji, takie jak grafiki, filmy, spoty itp. Może przyjmować zarówno duże formaty, jak i te mniejsze np. w postaci logo na etykiecie produktu. Dlatego do jej stworzenia potrzebne są kreatywność, umiejętność stosowania storytellingu oraz zdolności graficzne.

Warto mieć na uwadze, że definicja reklamy wizualnej jest szersza niż reklamy zewnętrznej, którą zwie się też outdoorową. Jak sama nazwa wskazuje, taki przekaz marketingowy umieszcza się jedynie na zewnątrz, czyli w przestrzeni publicznej. Zalicza się do tego różnego rodzaju billboardy i banery. W ramach reklamy wizualnej mieści się również reklama wielkoformatowa.

Można więc podać wiele różnorodnych przykładów reklamy wizualnej. Są to zarówno plakaty umieszczane w przestrzeni miejskiej, drukowane w gazetach, jak i filmy reklamowe wyświetlane w telewizji czy na stronach internetowych, a także grafiki czy inne materiały publikowane w mediach społecznościowych.

Za bardziej niestandardowe opcje uznaje się pylony (charakterystyczne dla stacji paliw i galerii handlowych), neonowe szyldy, standy wystawiane na różnych eventach czy też fototapety w przestrzeni wewnętrznej (np. w biurowcach).

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Cele reklamy wizualnej

Główny cel każdej reklamy to skłonienie odbiorcy do zakupu produktów danej marki lub skorzystanie z jej usług. Jednak reklama wizualna ma nieco szersze zastosowanie. Do jej zadań należy budowanie świadomości marki, dlatego tak istotne jest, aby przekaz był estetyczny i zapadał w pamięć. Ma też zaznajomić odbiorcę z wartościami i misją danego przedsiębiorstwa.

Poza budowaniem pozytywnego wizerunku jej cele to edukowanie konsumentów oraz zwiększenie ich zaangażowania. Czasami firmy czy organizacje charytatywne w ten sposób chcą kształtować pewne postawy społeczne. Oczywiście znaczącym zadaniem takich reklam jest budowanie przewagi konkurencyjnej.

Wady i zalety reklamy wizualnej

Większość osób to wzrokowcy, dlatego reklama wizualna charakteryzuje się wysoką skutecznością. Poza tym można wyróżnić też inne plusy takiej reklamy, bo:

  • dociera do szerokiego grona odbiorców,
  • pomaga w tworzeniu świadomości marki,
  • dostarcza walorów estetycznych,
  • przyciąga uwagę kreatywnością i lepiej zapada odbiorcom w pamięć.

We współczesnym świecie zdominowanym przez zalew informacji użytkownicy stali się bardziej wyczuleni na obrazy. To właśnie one są bardziej zapamiętywane, więc wygrywają ze słowem pisanym. Jednak trzeba mieć też na uwadze, że reklama wizualna ma swoje wady. Jej skuteczność zależy przede wszystkim od wysokiej jakości i profesjonalnego wykonania. Z tego powodu firmy decydują się powierzyć je agencjom zewnętrznym, co natomiast zwiększa koszty.

Poza tym taka reklama dociera do wielu osób z różnych grup społecznych i przedziałów wiekowych. Dlatego też kontrowersyjne treści nie zawsze się sprawdzają – czasami więc lepiej postawić na uniwersalny przekaz.

Kolejnym ograniczeniem (przy zdecydowaniu się na reklamę typu outdoor) jest wpływ czynników zewnętrznych. Musi więc ona charakteryzować się wysoką odpornością na warunki atmosferyczne.

Reklama InPost – sprawdź, czy nasze propozycje sprawdzą się do reklamy wizualnej

Dla tych, którzy tworzą plan marketingowy, istotnym pytaniem jest, gdzie reklamować swoje przedsiębiorstwo. Obecnie istnieje wiele opcji, by to robić, dlatego najlepiej wybrać rzetelną i godną zaufania firmę.

W InPost oferujemy klientom różne formy promocji, a niektóre z nich wpisują się w ramy reklamy wizualnej. Na co można się zdecydować?

  • Oklejanie urządzeń Paczkomat® – to przykład reklamy zewnętrznej, która pracuje 24 godziny na dobę. Dzięki systemowi podświetlania będzie ona widoczna także w nocy oraz w ponure, mgliste dni.
  • Banery reklamowe online – czyli umieszczenie baneru graficznego na stronie internetowej www.inpost.pl.
  • Reklama na ekranach urządzeń Paczkomat® – statyczną formę reklamy można także umieścić na ekranach. Dzięki temu zobaczą ją osoby, które nadają lub odbierają paczkę.

Wiesz już, co to jest reklama wizualna i jakie są jej kluczowe korzyści. Dzięki temu będzie Ci łatwiej podjąć decyzję, czy warto w nią inwestować. Pamiętaj, aby zapoznać się z naszą ofertą i sprawdzić, co możesz dzięki niej zyskać.

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?

Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...

Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?

Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!