Sampling – co to takiego? Czy to skuteczna metoda marketingu?
Dla biznesu

3 Marca 2024
Działania marketingowe marek cały czas się rozwijają, a firmy sięgają po kolejne sposoby zdobywania nowych klientów. Jednym z nich jest sampling produktów. Co to takiego, jakie niesie korzyści i jak możemy Ci w tym pomóc?
Co to jest sampling?
Co to jest sampling w procesach promowania przedsiębiorstw? To działanie marketingowe polegające na przekazywaniu próbek produktów osobom będącym potencjalnymi klientami marek. Przykładowo brand kosmetyczny może udostępniać kremy lub balsamy w niewielkich opakowaniach, aby zachęcić do zakupu standardowych towarów.
Sampling w marketingu stosuje się w wielu branżach, w tym m.in.: żywnościowej, farmaceutycznej czy streamingowej. Sposobem na udostępnienie darmowej próbki nie musi być jedynie przekazanie małego produktu, ale także bezpłatnego okresu w serwisie VOD.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Czy warto wykorzystywać sampling w kampanii reklamowej?
Akcje samplingowe przynoszą sporo korzyści dla marek, dlatego warto wykorzystywać je w swoich kampaniach. Dzięki nim potencjalni klienci mają szansę poznać produkt, po który nie sięgnęliby samodzielnie np. ze względu na dużą konkurencję na rynku. Gdy spełni ich oczekiwania, jest duża szansa na to, że kupią pełnowartościowy towar.
Sampling w reklamie jest ważnym elementem budującym świadomość marki wśród konsumentów. Odbiorcy stają się bardziej obyci z produktami, dzięki czemu chętniej sięgają po nie podczas swoich zakupów. Takie akcje przyczyniają się także do wzrostu zaufania do przedsiębiorstw i wyrabianiu sobie pozytywnej opinii na ich temat.
Reklama samplingowa to idealny sposób na promowanie nowych towarów lub usług firm. Świetnie sprawdza się w połączeniu z innymi działaniami, w tym m.in. kampaniami internetowymi czy outdoorowymi w postaci billboardów. Trzeba mieć jednak na uwadze, aby odpowiednio dopasować próbki do grupy docelowej.
Sampling produktu z InPost – wykorzystaj potencjał reklamowy!
Wiesz już, co to sampling produktu, więc czas dowiedzieć się, że możesz zaplanować rozdawanie próbek razem z nami. W InPost proponujemy udostępnianie darmowych podarunków dla potencjalnych klientów za sprawą skrytek w urządzeniach Paczkomat®️.
Nasi kurierzy mogą zostawiać Twoje produkty przy paczkach umieszczanych w maszynach. W ten sposób klient, który odbiera swoją paczkę, ma dodatkowo opcję przetestowania prezentu. Taki podarunek powoduje pozytywne zaskoczenie i zwraca uwagę potencjalnego nabywcy. Mnogość urządzeń w całej Polsce sprawia, że mamy do dyspozycji ponad 3 miliony skrytek. W ten sposób możesz budować rozpoznawalność swojej marki na rynku ogólnokrajowym lub lokalnym – decyzja należy do Ciebie.
Oprócz tego, aby wzmocnić promocję produktu, warto zdecydować się na działania towarzyszące np. oklejanie automatów Paczkomat®️ materiałami promocyjnymi. Informacje o dystrybucji nowych towarów umieścisz także na ekranach maszyn.
Jeśli chcesz dostarczyć klientom próbki swoich towarów, koniecznie napisz do nas poprzez formularz kontaktowy. Chętnie udzielimy wszelkich informacji i pomożemy Ci w zaplanowaniu skutecznej kampanii!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?
Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...
Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?
Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

