Sprzedaż online bez konieczności wynajmowania magazynu – korzyści fulfillmentu
Dla biznesu Porady Fulfillment

Sprzedaż online bez konieczności wynajmowania magazynu – korzyści fulfillmentu

17 Listopada 2019

Założenie sklepu internetowego w dzisiejszych czasach to błahostka – wystarczy wybrać odpowiednią platformę, zarejestrować domenę oraz hosting, dokonać konfiguracji i zadbać o działania promocyjne. Co jednak z magazynowaniem towaru? Czy trzeba posiadać własny magazyn, aby ruszyć ze sprzedażą? Niekoniecznie – wystarczy skorzystać z usługi InPost Fulfillment i można rozwijać swój biznes w innowacyjnym świecie e-commerce!

 

Sprzedaż w sklepie internetowym – co należy wiedzieć?

E-handel stał się już tak bardzo popularny, że powoli wypiera tradycyjne formy nabywania towarów. Konsumenci wolą dokonywać wygodnych zakupów w zaciszu własnego domu o wybranej porze, niż stać w niekończących się kolejkach. Założenie własnego sklepu internetowego jest więc dobrym pomysłem. Oczywiście w pierwszej kolejności należy ustalić odpowiednią strategię dopasowaną do budżetu, którym dysponujemy oraz o wybrać produkty. Powinny być one jak najwyższej jakości, bo w przeciwnym razie szybko znikną w tłumie konkurencji. Wiadomo, że im bardziej niszowe towary, tym  siła przebicia będzie większa. Nie oznacza to jednak, że nie można wybić się z szeroko dostępnymi artykułami. Wówczas trzeba znaleźć unikalne cechy wyróżniające nasz produkt od innych podobnych i zrobić dokładne rozeznanie rynku – znaleźć to, czego konsumentom brakuje. Unikalna oferta zawsze znajdzie spore grono odbiorców.

Kolejną niezwykle ważną kwestią jest reklama w Internecie – szczególnie kiedy dopiero ruszamy ze sprzedażą. Klienci muszą dowiedzieć się, że nasz e-sklep istnieje, aby mogli dokonać zakupu. Istnieje wiele możliwości reklamowania platformy e-commerce, np. poprzez: kampanie Google Ads, media społecznościowe lub content marketing. Strategia promocyjna powinna być dobrana do specyfiki danego biznesu i grupy docelowej.

 

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Zadowoleni kupujący, którzy chętnie wracają po kolejne produkty to cel każdego przedsiębiorcy. Jak tego dokonać i zwiększyć sprzedaż internetową? Z pewnością przyda się kilka sprawdzonych sposobów! Oto one:

  1. Dopracowanie sklepu internetowego

Platforma sprzedażowa powinna być dostosowana do potrzeb wymagających klientów, czyli:

  • posiadać wysokiej jakości, przykuwające uwagę grafiki;
  • być dostosowana do urządzeń mobilnych;
  • ciekawie prezentować produkty;
  • oferować rozmaite formy wysyłki;
  • mieć różne opcje płatności.
  1. Uproszczenie procesu składania zamówienia

Nie ma nic gorszego niż skomplikowany proces składania zamówienia trwający w nieskończoność. Najlepiej więc, żeby składał się on z maksymalnie 3 lub 4 ponumerowanych kroków, aby klient wiedział, co musi zrobić i czuł się bezpiecznie.

  1. Zaplanowanie atrakcyjnych promocji i akcji rabatowych

Nic nie działa tak dobrze na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, jak przygotowanie obniżki cen. Wielu łowców okazji poluje na obniżki w sieci, szukając najlepszych ofert. Organizowanie akcji promocyjnych zdecydowanie się opłaci – oczywiście trzeba o tym poinformować Internautów, wykorzystując do tego celu kanały komunikacyjne, np. media społecznościowe.​​​​​​​​​​​​​​

 

 

Sprzedaż bez magazynu – czym jest fulfillment?

Bez sprawnie działającej logistyki nie uda się rozwijać internetowego biznesu. Przypływ nowych kupujących, zamiast zagwarantować zyski, spowoduje niemałe kłopoty. Inwestowanie w profesjonalne zaplecze magazynowe generuje duże koszty i opłaca się tylko do pewnego momentu. Na szczęście istnieje dobre rozwiązanie tego problemu, czyli InPost Fulfillment. Usługa polega na kompleksowej i fachowej obsłudze procesów magazynowych przez przedsiębiorstwo zewnętrzne. Wówczas można skupić się wyłącznie na sprzedaży – kompletowaniem zamówienia, pakowaniem, weryfikacją i wysyłką zajmuje się firma logistyczna.

 

Fulfillment – najważniejsze korzyści

Sprzedaż bez konieczności posiadania przestrzeni magazynowej ma wiele zalet i przynosi sporo korzyści. Jakich konkretnie? Sprawdźmy:

  • wybierając fulfillment, nie musimy zatrudniać pracowników do obsługi magazynu, co generuje dodatkowe koszty;
  • oszczędzamy czas przeznaczany na realizację zamówień;
  • zyskujemy niższy koszt materiałów do pakowania;
  • mamy dokładną kontrolę nad stanami magazynowymi;
  • wraz z rozwojem sklepu internetowego nie możemy zwiększyć wynajmowaną przestrzeń;
  • nie musimy obawiać się szczytów sprzedażowych, takich jak: święta, Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy itp.;
  • przesyłki trafiają do klientów bardzo szybko – nawet na następny dzień od dokonania zamówienia;
  • obsługa wysyłek znajduje się w rękach prawdziwych profesjonalistów z wiedzą i doświadczeniem w swojej dziedzinie;
  • odbiory kurierskie nie będą stanowiły najmniejszego problemu;
  • proces przetwarzania zamówień zostaje skrócony do minimum.

Sądzisz, że fulfillment to coś dla Ciebie? Zajmujesz się sprzedażą internetową i chcesz w najbliższym czasie rozszerzyć swój biznes? W takim razie zgłoś się do nas! Specjalnie dla naszych klientów e-commerce uruchomiliśmy usługę InPost Fulfillment umożliwiającą dostęp do naszej nowoczesnej infrastruktury oraz fachowej wiedzy. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zajrzyj tutaj i zgłoś się do współpracy za pomocą formularza»

Rozwiń swój biznes z InPost Fulfillment

Magazynowanie, pakowanie, wysyłka – nie musisz tego robić sam! Oddaj to w ręce profesjonalistów.

Poświęć 1 minutę i zostaw kontakt do siebie, aby zyskać więcej czasu i zredukować koszty.


  • Błyskawiczna dostawa
  • Redukcja kosztów
  • Zero problemów z wysyłką
  • Obsługa szczytów sprzedaży
  • Oferta szyta na miarę
  • Brak minimalnej liczby wysyłek

Wypełnij formularz, a szybko oddzwonimy

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.