Zmiany w regulaminach InPost

Zmiany w regulaminach InPost

30 Grudnia 2022

Drogi Kliencie,

pragniemy poinformować Cię o zmianach, które wdrażamy w regulaminach świadczenia usług pocztowych i przewozowych InPost w związku z nowelizacją Prawa Pocztowego oraz wprowadzeniem dyrektywy ,,Omnibus”.

Dotyczą one następujących dokumentów:

  • Regulamin świadczenia usługi „Paczkomat 24/7” przez InPost Sp. z o.o.
  • Regulamin świadczenia usług pocztowych i przewozowych przez InPost Sp. z o.o.
  • Regulamin Aplikacji Mobilnej

Główne zmiany w regulaminach:

  • Dopasowanie treści Regulaminu do zmian w następujących przepisach: Ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. o prawie pocztowym, Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług
  • Ujednolicenie terminu gwarantowanego dla przesyłek InPost – zarówno dla doręczeń do urządzeń Paczkomat®, PaczkoPunktów jak i pod adres ujednolicamy termin gwarantowany do 5 dni roboczych
  • Doprecyzowanie zakresu rękojmi i odstąpienia konsumenckiego
  • Uregulowanie obowiązków Operatora związanych z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usługi

Modyfikacje wchodzą w życie od 13 stycznia 2023 roku.

Zaktualizowane dokumenty znajdują się pod linkiem: https://inpost.pl/regulaminy.

Prosimy o zapoznanie się ze wszystkimi zmianami wprowadzonymi w dokumentach. W przypadku pojawiających się pytań i wątpliwości, prosimy o kontakt z InPost.

Z pozdrowieniami,
Zespół InPost