Przerwa serwisowa 04.06.2022, w godzinach 06:00 – 18:00.

Drogi Kliencie,

Informujemy, że w trosce o bezpieczeństwo i niezawodność naszych systemów informatycznych w terminie 04.06.2022, w godzinach 06:00-18:00 (12 godzin) planujemy prace serwisowe

Jednocześnie zaznaczamy, że wspomniana przerwa serwisowa nie wpłynie na możliwość odbioru paczek z Paczkomatów przy użyciu kodu odbioru oraz kodu QR, jak również na zdalne otwarcie skrytki za pomocą aplikacji InPost Mobile.

Poniżej przedstawiamy szczegółowy zakres przerwy serwisowej, prosimy o dokładne zapoznanie się z poniższą listą:

System obsługi Paczkomatów

Będzie działać:

  • Termin ważności etykiet zostanie wydłużony o czas okna serwisowego;
  • Termin ważności odbioru dla paczek umieszczonych w Paczkomacie zostanie wydłużony o czas przerwy serwisowej;
  • Termin ważności kodu zwrotu zostanie wydłużony o czas okna serwisowego;
  • Będzie możliwy odbiór paczek umieszczonych w Paczkomatach (przy użyciu kodu odbioru oraz kodu QR);
  • Będzie możliwy wybór Paczkomatu jako opcji dostawy oraz spośród listy urządzeń dostępnych na wyświetlanej mapie.

Nie będzie działać:

  • Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek paczkomatowych dla Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek (PaczkoPunkt) – utworzenie przesyłek i wygenerowanie etykiet będą możliwe po zakończeniu okna serwisowego;
  • Nie będzie możliwości generowania etykiet, tworzenia i opłacania przesyłek, umieszczania ich w Paczkomatach w oparciu o następujące usługi: ShipX, Szybkie Nadania, Szybkie Zwroty, aplikacja InPost Mobile oraz Manager Paczek;
  • Nie będzie możliwości generowania kodów zwrotów dla przesyłek Allegro;
  • Nie będą wysyłane komunikaty SMS/e-mail/Push do Klientów/Odbiorców dotyczące m.in. kodów odbioru czy statusów przesyłek. Wszystkie komunikaty zostaną wysłane po zakończeniu przerwy;
  • W trakcie okna serwisowego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www, w aplikacji mobilnej InPost Mobile oraz na platformie WebTrucker. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane;
  • Nie będzie możliwości opłacania paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz Blik;
  • Nie będzie możliwości przekierowywania przesyłek;
  • Nie będzie działać usługa Urząd24;
  • Nie będzie funkcjonować Centrum Obsługi Klienta;
  • Nie będzie możliwości tworzenia paczek za pomocą usługi xFile (Klienci Offline).

System logistyczny

Nie będzie działać:

  • Brak możliwości generowania etykiet, tworzenia i opłacania przesyłek kurierskich przez API, APIv2, Szybkie Zwroty, APIv4, WebTrucker , Managera Paczek https://manager.paczkomaty.pl/ czy ShipX (APIX);
  • Nie będzie możliwości przekierowywania przesyłek kurierskich.
  • W trakcie okna serwisowego statusy przesyłek kurierskich nie będą aktualizowane na stronie www, w aplikacji mobilnej, na platformach Allegro czy WebTrucker. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane;
  • Nie będzie dostępny formularz reklamacyjny dla Klientów na stronie inpost.pl.

Za powstałe utrudnienia serdecznie przepraszamy i dziękujemy za wyrozumiałość.

Z pozdrowieniami,

Zespół InPost