Aplikacja InPost ma już 4 miliony użytkowników

Aplikacja InPost ma już 4 miliony użytkowników

1 Czerwca 2020

8 tygodni na podium listy pobrań w sklepach Google Play i App Store

Bezpłatna aplikacja mobilna do zdalnego otwierania Paczomatów® InPost – lidera nowoczesnej logistyki w Polsce – ma już 4 milionów aktywnych użytkowników. Firma notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć skrytki paczkomatu dziennie. Ponadto przez 8 tygodni oprogramowanie stało na podium listy pobrań w sklepach Google Play i Appstore. Popularność aplikacji wzrosła ze względu na olbrzymie zapotrzebowanie – z uwagi na trwającą pandemię – na usługi bezkontaktowe. W tym trudnym okresie Paczkomaty® – których skrytki mogą być otwierane przez klientów InPost za pomocą własnego telefonu – profilaktycznie zapobiegają przenoszeniu się wirusa. Odbiory paczek bezkontaktowo w maszynach są znacznie bezpieczniejsze od odbiorów w punktów stacjonarnych.

„Wiedzieliśmy, że uruchomienie nowatorskiego rozwiązania na polskim rynku logistycznym, jakim jest aplikacja mobilna do zarządzania Paczkomatem® będzie bardzo dobrym pomysłem. Jednak do czasu pandemii nikt nie przewidywał, jak bardzo właśnie to rozwiązanie będzie potrzebne i jak świetnie zda egzamin. Naszym zdaniem to technologia jest logistyką jutra. Jak widać, opieranie strategii biznesu na innowacyjności pozwala świetnie przygotować się nawet na niespodziewane sytuacje. Gdy inni otwierają kosztowne oddziały stacjonarne, my sukcesywnie przenosimy wszystkie aktywności do aplikacji mobilnej – co pozwala nam powiększać przewagę technologiczną. Cieszymy się, że korzystając z usług InPostu klienci czują się bezpieczniej – czego dowodem jest fakt, że z aplikacji korzysta już 4 miliony użytkowników. Spodziewamy się stałej zmiany nawyków konsumenckich w Polsce i poza jej granicami – gdy walka z wirusem się skończy, klienci nadal będą doceniać szybkość, higienę, wygodę i inne korzyści naszego rozwiązania. Wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów – z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na Paczkomaty® w tym trudnym okresie przyspieszyliśmy wprowadzenie Multiskrytki, czyli bezpłatnego rozwiązania, dzięki któremu kilka przesyłek do jednego odbiorcy umieszczanych jest w jednej skrytce” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Brzoska podkreślił, że sukces aplikacji to również efekt współpracy z firmą UnitedApp, która korzysta z nowoczesnych metod pozyskiwania klientów.

Paczkomaty® InPost są najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów – aż 80% badanych wybiera tę formę dostawy[1]. Popularność odbioru paczek w maszynach InPost jest większa od standardowej dostawy kurierem do pracy czy domu. Paczkomaty® są także drugą najczęściej wybieraną formą wysyłania towarów, zaraz po Poczcie Polskiej. Popularność tradycyjnej formy wysyłki jest większa jedynie o 2% – niemal tyle samo osób (51%) decyduje się na wysyłkę za pomocą maszyn InPost. Aż 79% badanych korzystało w ostatnich 3 miesiącach z Paczkomatów® odbierając przesyłki, a niemal 1/3 respondentów także nadawała przesyłki w maszynach.

InPost podpisał umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost. Ponadto na mocy porozumienia o współpracy, Paczkomaty® InPost dostępne są przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland, a także w Centrach Handlowych Auchan.

InPost wprowadził nową, bezpłatna funkcjonalność o nazwie Multiskrytka. Kilka przesyłek do jednego odbiorcy będzie umieszczanych w jednej skrytce w Paczkomatacie®. Paczki w Multiskrytce identyfikowane są po numerze telefonu odbiorcy. Do odbioru paczek wystarczy tylko jeden kod – o paczkach, które znalazły się w Multiskrytce, InPost poinformuje klientów w wiadomościach SMS i e-mail. Wkrótce powiadomienia pojawią się również w aplikacji mobilnej InPost Mobile. Maksymalna ilość paczek, która może być umieszczona w Multiskrytce zależy wyłącznie od objętości dostępnej skrytki.

InPost z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe® w związku pandemią przyspieszył start nowej usługi „Paczka w Weekend” umożliwiającej dostawy do Paczkomatów® także w soboty i niedziele – koszt usługi to 4,99 zł brutto. W ramach „Paczki w weekend” przesyłki zostaną dostarczone do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu® lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w sobotę do godziny 13:00.

InPost zaproponował także nową usługę o nazwie Podaj Dalej klientom biznesowym. Rozwiązanie wprowadza korzystne warunki cenowe dla przesyłek paczkomatowych, które zostały fizycznie nadane i odebrane w tej samej maszynie. Usługa jest skierowana zwłaszcza do małego e-commerce, który działa lokalnie. Umieszczanie przesyłek w Paczkomacie® w pobliżu firmy pozwoli na bezkontaktowy i bezpieczny odbiór przesyłek 24/7. Usługa nie wymaga zmian w systemach ani dodatkowej integracji – opłata jest naliczana automatycznie, bez konieczności dodatkowej aktywności ze strony klienta biznesowego. Należy jedynie spełnić warunek nadania i odebrania paczki w tym samym Paczkomacie®.

Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (6000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600[2]).

InPost wprowadził także usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

InPost udostępnił nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie Paczkomatem® i swoją paczką z poziomu aplikacji[3]. Przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać wiele osób na raz. Strategia GO MOBILE! to znaczący krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam Bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów® InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

Więcej informacji na: inpost.pl

 

[1] Badanie Kantar przeprowadzone na reprezentatywnej grupie internautów [N=1000], Wizerunek marki InPost, Raport z badania, Kwiecień 2020

[3] Rozwiązanie jest dostępne w 95% maszyn. Pozostałe starsze urządzenia są sukcesywnie modernizowane do najnowszego standardu