Aplikacja InPost Mobile otworzy Paczkomat
Porady

Aplikacja InPost Mobile otworzy Paczkomat

6 Listopada 2019

Już wkrótce InPost umożliwi nadawanie przesyłek wyłącznie poprzez aplikację.

InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – udostępnia nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie Paczkomatem® i swoją skrytką z poziomu aplikacji[1]. Od teraz przy jednym Paczkomacie® przesyłki będzie mogło odbierać wiele osób na raz. Strategia GO MOBILE! to kolejny krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie.

„Odbiór przesyłek w Paczkomacie trwa zazwyczaj kilkadziesiąt sekund. Jednak zdecydowaliśmy się ten proces jeszcze przyspieszyć i wdrożyć strategię GO MOBILE! Od teraz podchodząc do Paczkomatu możemy wybrać aplikację InPost i – w biegu – otworzyć swoją skrytkę tak aby operacja ograniczyła się wyłącznie do wyjęcia przesyłki z urządzenia. Wprowadzana właśnie nowa wersja aplikacji mobilnej praktycznie staje się centrum zarządzania przesyłkami i pozwoli na otwieranie Paczkomatu bez żadnych dodatkowych kodów. To najbardziej rewolucyjna zmiana w zarządzaniu przesyłkami od czasu postawienia pierwszego Paczkomatu w 2009 roku” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost i zaznacza, że to nie koniec nowości.

InPost Mobile 2.0

„Już wkrótce aplikacja umożliwi też szybkie nadawanie przesyłek. Docelowo za pomocą aplikacji będzie można dokonać każdej operacji związanej z obsługą przesyłek. Gdy inni otwierają nowe, kosztowne oddziały stacjonarne, my przenosimy wszystkie aktywności do mobilnej aplikacji – co pozwala nam sukcesywnie powiększać przewagę technologiczną. Naszym zdaniem to technologia jest logistyką jutra” – dodał.

Oryginalna aplikacja jest do pobrania wyłącznie w sklepach App Store oraz Google Play.
Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (5000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600[2]). W październiku 2019 firma wprowadziła nową usługę „Szybkie Nadania” – bez rejestracji, logowania i kolejek, która znacznie skraca czas potrzebny do nadania przesyłki. Od października klienci detaliczni InPost korzystają także z nowego, niższego cennika przesyłek w różnych gabarytach – który zakłada nawet 20% obniżkę, do 12,99 zł brutto.

 

 

[1] Rozwiązanie jest dostępne w 95% maszyn. Pozostałe starsze urządzenia są sukcesywnie modernizowane do najnowszego standardu
[2] Źródło: https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1401760,zarzad-poczty-o-podwyzk…