Chatbot pomoże Ci zlokalizować przesyłkę
Porady

Chatbot pomoże Ci zlokalizować przesyłkę

5 Grudnia 2022

Chatbot Mat, znany wcześniej jako Paczucha, początkowo mógł pomóc w kilku obszarach, ale bot stale i szybko się uczy! Potrafi informować o zmianie statusu paczki, wskazać Paczkomat, ponowić kod odbioru, śledzić paczkę po numerze telefonu, a do tego jest dostępny w kilku miejscach, m.in. na Messengerze. Gdzie dokładnie go znajdziesz, jakie problemy rozwiąże i dlaczego jest idealnym pomocnikiem? Czytaj dalej!

 

Jak sprawdzić status paczki? 

Aby porozmawiać z botem Matem (Paczuchą), napisz do nas prywatną wiadomość w aplikacji InPost Mobile, na Messengerze, na WhatsAppie, na Signalu lub na naszej stronie pod zakładką Kontakt. Mat przywita się z Tobą i zapyta, w czym może Ci pomóc. Jeśli chcesz znaleźć swoją paczkę, wybierz przycisk „Status paczki” z zaproponowanych opcji w menu głównym.

Po wybraniu tej opcji podaj 24-cyfrowy kod przesyłki albo numer telefonu (podany przy zamawianiu przesyłki) oraz 4 ostatnie cyfry numeru paczki. Jeśli dane są prawidłowe, bot wyświetli obecny status Twojej paczki. System wyszukiwania paczek działa dla przesyłek nie starszych niż 30 dni.

Potrzebujesz znaleźć Paczkomat albo PaczkoPunkt? Nic prostszego! 

W przypadku wyszukania maszyn Paczkomat lub PaczkoPunktów możesz podać nazwę maszyny (np. KRA28M) lub adres (np. Kraków, Wielicka). Wybierając wyszukiwanie po miejscowości i/lub ulicy, bot wyświetli najbliższe punkty InPost. Zobaczysz mapę z pinezkami w konkretnych miejscach, z nazwą, dokładnym adresem, godzinami otwarcia, zdjęciem i potrzebnymi szczegółami. Wszystko w jednym miejscu!

Co, jeśli chatbot nie zna odpowiedzi? 

Mat ciągle się uczy, dlatego niektóre pytania mogą sprawiać mu trudność. Jeśli nie uda mu się pomóc, zaproponuje przekierowanie pytania do naszych Konsultantów obsługujących czat, pracowników infolinii lub odeśle do formularza kontaktowego. Spokojnie, nie zostaniesz bez odpowiedzi!

Możesz mieć pewność, że chatbot InPost pomoże ze śledzeniem lokalizacji paczki (po numerze telefonu oraz numerze paczki), podpowie, co dzieje się z paczką, której nie zmienia się status, przyjmie reklamację, wskaże, w której maszynie Paczkomat znajduje się przesyłka, rozwiąże problem z nadaniem paczki, ponowi kod odbioru, podpowie, jak uzyskać zwrot za niewykorzystaną etykietę i wiele innych. Bot to asystent dostępny 24/7, w każdej porze dnia i nocy, co czyni go idealnym pomocnikiem.

Śledź paczkę z chatbotem InPost!