Ciekawe reklamy – przegląd oryginalnych spotów i kampanii reklamowych
E-commerce

30 Września 2023
Marketing to branża działająca od wieków, bo reklamowanie produktów czy usług znane jest właściwie od starożytności. Im bardziej rozwijają się nowe technologie, tym szerszy staje się zakres działań promocyjnych. Warto zatem poznać przykłady dobrych reklam na przestrzeni lat!
Wpływ reklam na popkulturę
Reklama to zamierzone działanie o cechach perswazyjnych. Ma nakłonić odbiorców do skorzystania z jakiejś usługi czy zakupienia promowanego towaru. Przyjmuje różnorodne formy, szczególnie w dzisiejszych czasach, kiedy nowoczesne rozwiązania dają tak szerokie pole manewru w tworzeniu angażujących i kreatywnych kampanii.
Reklama pojawia się w telewizji, radiu, internecie, prasie i nie tylko. To automatycznie włącza ją do przestrzeni popkulturowej, ponieważ te dwa światy mocno się przenikają. Niektóre produkty i ich reklamy przyczyniły się do tego, że jakieś towary, marki czy loga stały się elementami popkultury. Ma to miejsce np. w przypadku Coca-Coli.
Globalna promocja napoju sprawiła, że dziś stanowi on markę samą w sobie. Logo trunku występuje m.in. na ubraniach i noszą je nawet osoby, które na co dzień nie piją Coca-Coli. Niekiedy spotyka się także rzeczy z innymi napisami, które stylem liter mają celowo nawiązywać do popularnego produktu i się z nim kojarzyć.
Znane reklamy nierzadko cechują się również tym, że występują w nich aktorzy czy piosenkarze. Pojawianie się celebrytów i innych członków popkultury to kolejny dowód na to, jak przeplatają się te dwa światy. Czasami niektóre osoby stają się wręcz twarzami poszczególnych marek i są z nimi związane w oczach odbiorców. Natomiast lokowanie często pojawia się w filmach i serialach. Właśnie z tego powodu fani z całego globu przyjeżdżają do sklepu, w którym Jedenastka ze Stranger Things ukradła swoje ulubione gofry.
Marketing ma wpływ na kształtowanie potrzeb i gustów odbiorców. Gdy reklamuje się np. ubrania, często stają się one modne i pożądane. W ten sposób działania promocyjne oddziałują na kulturę i to, jak wyglądają ludzie na ulicach. W końcu poszczególne części garderoby służą do wyrażania siebie i swojego stylu. Gdy do ich zakupu skłania spot telewizyjny, ma to znacznie szersze znaczenie niż tylko marketingowe.
Ciekawe reklamy telewizyjne cechują się zwykle chwytliwą muzyką. Piosenki w nich śpiewane często wpadają w ucho i stają się przebojami, które zdobywają uznanie w popkulturze. Czasami pewne powiedzenia czy hasła z nich wchodzą do języka odbiorców i stają się elementem kultury, nawet gdy moda na nie nie trwa długo.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Reklamy, które zmieniły świat
Jedną z najciekawszych reklam wszech czasów, które na wiele lat wpisały się w świadomość odbiorców, jest kampania marki Nike. To flagowy przykład tego, jak za pomocą chwytliwego hasła można utrwalić wizerunek firmy wśród odbiorców. Chodzi o słynne „Just Do It”, które pojawiło się w przestrzeni medialnej w 1988 roku. Slogan miał zachęcać do pokonywania swoich granic, a dziś stanowi hasło, z którym kojarzy się cały sportowy brand.
Po kolejny przykład jednej z najbardziej znanych reklam należy wrócić do Coca-Coli. To właśnie marketing tego napoju utrwalił w świadomości ludzi na całym świecie postać św. Mikołaja. Siwy brodacz w czerwonym stroju pojawił się w materiałach marki już w latach 30. XX wieku. Od tamtej pory każdego roku odbiorcy w różnych krajach czekają na następną odsłonę bohatera z gazowanym napojem.
„Czas na przerwę? Czas na KitKat!” – to hasło, które zna każdy, a po raz pierwszy zostało użyte w reklamie batonów w 1957 roku. To dowód na to, że chwytliwy slogan nigdy nie traci swojej wartości. Nawet dziś, mimo upływu lat, wciąż stosuje się go w materiałach promocyjnych słodkiej przekąski.
Takie przykłady sprawiają, że odbiorcy, gdy tylko usłyszą jakieś hasło, od razu wiedzą, o jaki produkt chodzi. Nie muszą nawet oglądać reklamy.
Ciekawe reklamy – jakie oryginalne pomysły zapisały się w pamięci odbiorców?
Wymyślenie ciekawej reklamy nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Dlatego zazwyczaj w firmach tworzy się działy marketingowe, w których eksperci dzielą się pomysłami i wspólnymi siłami tworzą kampanie mające porywać tłumy. Odbiór poszczególnych akcji zwykle bywa nieprzewidywalny i to publika decyduje o tym, co wpisze się na zawsze w historię.
Przykład oryginalnych działań promocyjnych stanowi masa akcji podjętych wskutek promocji filmu Barbie w 2023 roku. Świat dawno nie widział tak rozbudowanej kampanii, w którą zaangażowały się różnorodne wielkie i małe firmy na całym świecie. Różowy kolor opanował loga przedsiębiorstw, a ruchy marketingowe wykonały największe brandy na świecie. W pamięci odbiorców z pewnością pozostanie możliwość wynajęcia wielkiego domu kultowej lalki i zamieszkanie w nim na chwilę.
Każdy kojarzy chyba rozbudowaną kampanię produktów Old Spice pt. The Man Your Man Could Smell Like. W reklamach dezodorantów wystąpił wielokrotnie aktor Isaiah Mustafa, który zachęca kobiety, aby kupowały swoim mężczyznom kosmetyki, których on używa. Po co? Po to, aby ich faceci mogli pachnieć tak samo, jak on podczas jazdy na koniu czy podróży jachtem.
Warto też przypomnieć sobie popularne polskie reklamy telewizyjne. Choć od kampanii minęło sporo czasu, to wielu odbiorców nadal pamięta postacie Serca i Rozumu w materiałach firmy Orange. Dzięki chwytliwej muzyce w świadomości widzów zapisały się także animacje Bonduelle, w których groszek i kukurydza śpiewają piosenki i promują w ten sposób warzywa zamknięte w puszkach.
Najciekawsze reklamy outdoorowe
Przykłady reklamy telewizyjnej da się mnożyć w nieskończoność, ale sporą część marketingowego świata stanowią również akcje outdoorowe. Przestrzeń miejska daje mnóstwo możliwości do zapisania się w historii. Jedną z ciekawych kampanii była ta przeprowadzona przez markę KitKat. Polegała na rozmieszczeniu w miastach ławek, które wyglądały, jakby były stworzone z dużych batonów. Akcja wzbudziła zainteresowanie, ponieważ była jednocześnie praktyczna i efektowna.
Natomiast firma Ikea zdecydowała się na ciekawą promocję w Stanach Zjednoczonych, która polega na umiejscowieniu w popularnych lokalizacjach ogromnej torby na zakupy. Sklep słynie z niebieskiej reklamówki, którą klienci na całym świecie wykorzystują nie tylko na sprawunki, ale i do przeprowadzek czy innych celów. 5-metrowa instalacja mocno zwraca uwagę i sprawia, że nie da się jej przeoczyć.
W ramach promocji filmu Barbie swój moment wykorzystał również przewoźnik Uber. W lipcu 2023 roku w Warszawie można było skorzystać z przejazdów różowym Cadillakiem, na którym znajdowało się logo zarówno produkcji, jak i firmy transportowej. Jazda kabrioletem cieszyła się ogromną popularnością i pozwalała na oglądanie stolicy z perspektywy zabytkowego pojazdu zupełnie za darmo.
Ciekawe reklamy internetowe
Nawet najpopularniejsze reklamy telewizyjne nie dają odbiorcom aż takich możliwości jak te tworzone na potrzeby kampanii internetowych. W sieci działania mogą być znacznie bardziej interaktywne, czego przykładem jest promocja trzeciego sezonu serialu Belfer.
W ramach akcji użytkownicy mogą uruchomić w przeglądarce dostęp do smartfona głównego bohatera i jeszcze przed obejrzeniem odcinków spróbować samodzielnie rozwiązać związaną z nim zagadkę. W parze z tym idzie udział w konkursie z nagrodami.
W sieci często popularne reklamy to te, które tworzy się w ramach real time marketingu. Polega on na wpisywaniu się w aktualne trendy i reagowaniu na wydarzenia. W InPost staramy się zawsze korzystać z takich okazji, dlatego jakiś czas temu na naszym profilu na TikToku pojawił się filmik z prezentacją maszyny Paczkomat® w Imperium Rzymskim. Odnosi się to do trendu panującego wśród użytkowników platformy. Takie działania niemal zawsze spotykają się z uznaniem odbiorców w komentarzach. Często mają też okazję stać się viralem.
Reklama online czy offline? Ciekawe rozwiązanie dla Twojej firmy z InPost
Branża marketingowa pokazuje, że zdobywanie nowych klientów odbywa się przez najciekawsze reklamy telewizyjne, ale nie tylko. Coraz większe znaczenie mają kreatywne działania w sieci i projekty outdoorowe. Zgodnie z tym założeniem w InPost proponujemy dwie kategorie działań promocyjnych dla firm.
Pierwsze z nich dotyczą docierania do konsumentów w sieci. Możesz wykupić u nas baner reklamowy na naszej stronie internetowej, powiadomienia PUSH w aplikacji mobilnej czy obecność w e-mailach nadawanych w ramach newslettera. Druga grupa odnosi się do akcji outdoorowych w całej Polsce.
Pierwsza propozycja to sampling produktów w automatach Paczkomat. Drobnymi prezentami wkładanymi do skrytek da się zdobyć serca wielu nowych odbiorców. Poza tym istnieje szansa, aby okleić maszyny reklamami, które będą widoczne nie tylko dla użytkowników, ale i wszystkich przechodniów.
Na ekranie urządzeń można wyświetlić wideo lub grafikę zachęcające do zapoznania się z ofertą danej marki. Jeśli planujesz reklamę swojego przedsiębiorstwa, skontaktuj się z nami za pomocą formularza. Pomożemy w zaplanowaniu wszystkiego tak, aby Twoja marka wyróżniła się na tle innych. Zapraszamy do współpracy!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

