Co wpływa na koszt przesyłki kurierskiej?
E-commerce Dla biznesu

Co wpływa na koszt przesyłki kurierskiej?

11 lutego 2020

 

Wysyłanie paczek staje się coraz bardziej popularne za sprawą Internetu – handel online z miesiąca na miesiąc zyskuje nowych zwolenników, a sprzedawać może praktycznie każdy. Chociażby poprzez aukcje internetowe lub za pośrednictwem Allegro. W tym kontekście częstym pytaniem jest: ile kosztuje wysyłka kurierska? Od czego uzależnione są ceny? Rozwiejmy te wątpliwości i dowiedzmy się jakie czynniki wpływają na koszt naszej paczki.

Ile kosztuje kurier – rodzaj przesyłki

Zastanawiając się nad tym, ile zapłacimy za wysyłkę kurierską, musimy w pierwszej kolejności wziąć pod uwagę rodzaj usługi. Każda firma kurierska posiada w swojej ofercie rozmaite opcje, które różnią się od siebie między innymi czasem doręczenia. Im szybciej paczka ma dotrzeć do adresata, tym koszt dostarczenia będzie wyższy. Większość osób najczęściej korzysta z usług standardowych. Zdajemy sobie sprawę, że każdy lubi mieć wybór, a wybór przesyłki uzależniony jest od sytuacji. Z tego powodu dla naszych klientów przygotowaliśmy różne, korzystne opcje wysyłki:

  • Z Paczkomatu do Paczkomatu – wystarczy zapłacić za przesyłkę i wydrukować etykietę, a następnie nadać paczkę w dowolnym momencie, gdyż urządzenia czynne są całą dobę. Ponadto aż 98% przesyłek dociera do odbiorców w ciągu 48 godzin. Ceny usługi zaczynają się od 12,99 zł brutto;
  • Z Paczkomatu do Domu – wygodnie nadajesz swoją paczkę w maszynie InPost, aby mogła trafić prosto pod wskazany adres (najpóźniej w ciągu dwóch dni). Cena usługi: od 14,99 brutto;
  • Z Domu do Paczkomatu – nie musisz samodzielnie nadawać przesyłki, możesz zadzwonić po naszego kuriera – adresat będzie mógł odebrać paczkę z Paczkomatu najprawdopodobniej następnego dnia. Koszt usługi: od 12,99 zł brutto;
  • Z Domu do Domu – jeśli realizujesz większe zamówienie, nie ma problemu – nasz kurier odbierze od Ciebie paczki, a zamówienie dotrze pod wskazany adres po jednym dniu od nadania. Cena usługi: od 14,99 zł brutto.

Ile kosztuje przesyłka kurierska – waga i wymiary paczki

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na ostateczny koszt przesyłki jest jej waga oraz wymiary. Im cięższa paczka, tym więcej zapłacimy za jej doręczenie. Każdy przewoźnik samodzielnie ustala limity dotyczące wielkości oraz wagi wysyłanego towaru – nie są one z góry określone i jednolicie stosowane przez wszystkie firmy przewozowe działające na rynku. Przygotowując rozmaite towary do wysłania powinniśmy więc zwrócić uwagę na wymiary pakunku. W przypadku paczek o bardzo dużych rozmiarach najlepiej skontaktować się z kurierem i dopytać o możliwość zrealizowania usługi. A co z Paczkomatami? Jakie są rozmiary paczek mieszczących się w urządzeniach? 

  • gabaryt A – maksymalne wymiary: 80 X 380 X 640 mm, minimalna wysokość: 1 mm, maksymalna waga: 25 kg, cena: 12,99 zł brutto;
  • gabaryt B – maksymalne wymiary: 190 X 380 X 640 mm, minimalna wysokość: 81 mm, maksymalna waga: 25 kg, cena: 13,99 zł;
  • gabaryt C – maksymalne wymiary: 410 X 380 X 640 mm, minimalna wysokość: 191 mm, maksymalna waga: 25 kg, cena: 15,49 zł.

Ile kosztuje wysyłka kurierem – odległość od punktu nadania do miejsca odbioru

Kolejnym aspektem wpływającym na koszt przesyłki jest miejsce przeznaczenia. Im większy dystans, tym cena paczki może być wyższa, ponieważ podczas transportu firma zużyje więcej paliwa. Na szczęście w większości przypadków opłata za wysyłkę na terenie całego kraju wynosi tyle samo. Inaczej sytuacja wygląda, gdy chcemy skorzystać z usługi doręczenia tego samego dnia. Wówczas cena z pewnością wzrośnie. Warto również zwrócić uwagę na miejsca odległe lub trudno dostępne, czyli na tzw. strefę rozszerzoną i dopytać przewoźnika o szczegóły, jeśli wybrana przez nas lokalizacja może być problematyczna. Oczywiście wysyłki międzynarodowe mają zupełnie inny cennik niż przesyłki krajowe, z czym również trzeba się liczyć.

Ile kosztuje kurier – odpowiednie pakowanie paczki

Nie zawsze zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest właściwe pakowanie produktów, które mają zostać wysłane – chcemy przecież, żeby dotarły do adresata w idealnym, nienaruszonym stanie. Najlepiej więc zaopatrzyć się w solidne, wysokiej jakości kartonowe pudła oraz wypełniacze. Trzeba też oznaczyć paczkę, jeśli towar jest delikatny i podatny na uszkodzenia. W przypadku kiedy z jakichś przyczyn nie możemy zapakować danego artykułu do kartonu  (np. z powodu jego wymiarów), przewoźnik nierzadko pobiera dodatkowe opłaty. Jest to spowodowane tym, że dana paczka nie będzie mogła zostać automatycznie posortowana.

Ile kosztuje przesyłka kurierska – podsumowanie

Na cenę wysyłki składa się wiele różnych czynników, o których warto pamiętać. Należą do nich:

  • rodzaj przesyłki,
  • waga i wymiary paczki,
  • odległość od punktu nadania do miejsca odbioru,
  • właściwe zapakowanie zawartości paczki do wysyłki. 

Weź na próbę i testuj abonament w InPost przez 3 miesiące!

Poświęć 1 minutę, zostaw kontakt do siebie i zacznij nadawać paczki już od 9,73 zł*.


  • Jedna umowa na paczki kurierskie i paczkomatowe
  • Darmowe podjazdy kurierskie
  • Ekspresowa dostawa
  • Gwarancja ceny przez okres trwania umowy
  • Opłata paliwowa wliczona w cenę
  • Dedykowana opieka posprzedażowa
* Cena netto za przesyłkę paczkomatową w abonamencie Midi Firma 600.

Wypełnij formularz, a szybko oddzwonimy

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-552), przy ul. Wielickiej 28.

Twoje dane będą przetwarzane w celu umożliwienia rejestracji, korzystania i obsługi konta w aplikacji mobilnej oraz w celach analitycznych i statystycznych. W razie wyrażenia stosownej zgody, Twoje dane będą przetwarzane również w celu wyświetlania powiadomień z aplikacji o treści marketingowej, kierowania treści marketingowych na podane przez Ciebie dane kontaktowe, w tym treści dopasowanych do Twoich preferencji w oparciu o profilowanie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.