Dajemy gwarancję dostawy na Święta!

Dajemy gwarancję dostawy na Święta!

17 Grudnia 2020

​​​​​​​Na ten szczególny okres czekamy wszyscy – wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia! Nie od dzisiaj wiemy, że to magiczny, ale również bardzo, bardzo intensywny czas. Kompletowanie świątecznych prezentów to nie lada wyzwanie, zwłaszcza w natłoku codziennych obowiązków. Mamy jednak dla Was całkiem przyjemny BREAKING NEWS: wprowadzamy gwarantowaną dostawę paczek przed Świętami!

Gwarancja dostawy obejmie wszystkie paczki, które zostały nadane przez sprzedawcę (znajdą się w sieci InPost) do poniedziałku 21 grudnia włącznie. Przy okazji przypominamy, że świąteczne zamówienia możecie odbierać z ponad 10.000 Paczkomatów w całym kraju! 

Aby przybliżyć Wam szczegóły oferty, przygotowaliśmy dla Was pytania i odpowiedzi, które rozwieją (mamy nadzieję!) wszystkie wątpliwości, związane z dostawą Waszych prezentów świątecznych.

Zapraszamy do zapoznania się z przygotowanym przez nas zestawieniem pytań i odpowiedzi.
 

  1. Czy usługa jest dodatkowo płatna?

Nie, usługa nie jest dodatkowo płatna.

  1. Co oznacza dostarczenie przesyłki „do nas/do sieci InPost”? Jaki status powinna mieć moja przesyłka, żebym miał pewność, że dotrze przed świętami?

Określenie „dostarczone do nas/do sieci InPost” oznacza odpowiednio:

  • Przekazanie kurierowi InPost przez Nadawcę maksymalnie w poniedziałek, 21 grudnia. Oznacza to, że w tym dniu paczka powinna uzyskać status „Odebrana od Nadawcy”. Najlepiej będzie, jeśli złożysz zamówienie z w weekend (19-20 grudnia 2020), ale jeśli nastąpi to w poniedziałek, to koniecznie upewnij się, że sprzedawca przekaże przesyłkę naszemu kurierowi jeszcze tego samego dnia.
  • Umieszczenie paczki w Paczkomacie do poniedziałku, 21 grudnia, do godz. 15:00. Oznacza to, że przed tą godziną paczka powinna mieć status „Nadana w Paczkomacie”.
  • Przekazanie paczki do PaczkoPunktu do poniedziałku, 21 grudnia, do godz. 15:00. Oznacza to, że przed tą godziną paczka powinna mieć status „Nadana w Punkcie Obsługi Paczek”.
  1. Czy dotyczy to wszystkich Oddziałów? Czy wszystkie Oddziały InPost będą dostarczać paczki?

Tak, dotyczy to wszystkich Oddziałów.

  1. Jak mogę sprawdzić czy sprzedawca wysłał paczkę w dniu 21 grudnia?

Twoja paczka powinna otrzymać jeden z poniższych statusów w poniedziałek, 21 grudnia:

  • „Odebrana od Nadawcy” – w przypadku, gdy sklep przekazał paczkę bezpośrednio kurierowi.
  • „Nadana w Paczkomacie” – jeśli sklep nadał paczkę w Paczkomacie.
  • „Nadana w Punkcie Obsługi Paczek” – jeśli sklep nadał paczkę w PaczkoPunkcie.

Jeśli status paczki w aplikacji brzmi „W trakcie przygotowania” – prosimy o kontakt ze sklepem. Możliwe, że sklep przygotował Twoją przesyłkę, ale nie przekazał jej kurierowi, ani nie nadał osobiście. W takim wypadku paczka może nie dotrzeć do Ciebie przed świętami.

  1. Czy nadawca może umieścić paczki w Paczkomacie do 15:00 i będzie obowiązywać gwarancja?

Tak, aby paczka dotarła do Ciebie do 24 grudnia, musi zostać umieszczona w Paczkomacie do poniedziałku, 21 grudnia, do godz. 15:00.

  1. Co w sytuacji, gdy nadawca dostarczy paczkę do PaczkoPunktu po 15:00, czy będzie obowiązywać gwarancja?

Aby paczka dotarła do Ciebie do 24 grudnia, przekazanie paczki do PaczkoPunktu powinno nastąpić maksymalnie w poniedziałek, 21 grudnia, do godziny 15:00.

  1. Co oznacza przed Wigilią? Do której godziny będą umieszczane przesyłki?

Przed Wigilią oznacza, że paczki zostaną dostarczone do Paczkomatu maksymalnie w dniu 24 grudnia.

  1. Co w sytuacji, gdy w dniu 23 grudnia paczka zostanie zmagazynowana w Paczkomacie albo PaczkoPunkcie i nie zostanie dostarczona do wybranego przeze mnie Paczkomatu? Czy deklaracja zostanie dotrzymana?

W przypadku przepełnionego Paczkomatu, paczka zostanie przekazana do innego Paczkomatu lub MPOK-u (tzw. Mobilny Paczkomat), zlokalizowanych w pobliżu docelowego Paczkomatu. W dniach 23 i 24 grudnia, paczki będą magazynowane wyłącznie w Paczkomatach, aby była możliwość ich odbioru 24/7. W tych dniach nie będziemy magazynować paczek w PaczkoPunkcie.

  1. Czy gwarancja dotyczy tylko przesyłek paczkomatowych, czy również kurierskich?

Gwarancja dostawy zarówno paczek zamówionych do Paczkomatu lub PaczkoPunktu, jak i z dostawą do domu, przy czym w przypadku paczek kurierskich gwarantujemy, że najpóźniej w dniu 24 grudnia dokonamy pierwszej próby doręczenia paczki.

  1. Czy gwarancją są objęte paczki zamówione do PaczkoPunktu?

Tak, gwarancją objęte są paczki zamówione do PaczkoPunktu. Zalecamy jednak, aby przed zamówieniem do konkretnego PaczkoPunktu sprawdzić, w jakich dniach i godzinach PaczkoPunkt jest czynny, gdyż godziny otwarcia punktów w dniach 24-31 grudnia mogą się różnić od standardowych.

  1. Czy gwarancja obejmuje tylko umieszczenie? Co w sytuacji gdy paczki zostaną umieszczone do Wigilii, a Paczkomat ulegnie awarii?

W sytuacji awarii Paczkomatu dołożymy wszelkich starań, aby wszystkie paczki umieszczone w Paczkomacie miały możliwość odbioru. W sytuacji dłuższej awarii, paczki zostaną przekazane do wydania do MPOK (tzw. Mobilny Paczkomat), zlokalizowanego w pobliżu pierwotnie wybranego Paczkomatu lub przekazane do wydania w inny sposób ustalony indywidualnie z odbiorcą, zgodnie z obowiązującym regulaminem.

  1. Co w sytuacji, gdy sklep poinformuje mnie, że paczka została umieszczona w Paczkomacie do 15:00, natomiast paczka się nie zarejestruje (nie otrzymam takiej informacji od InPost)?

W przypadku nadania paczki w Paczkomacie, powinieneś/powinnaś otrzymać status paczki „Nadana w Paczkomacie” najpóźniej w poniedziałek do godziny 15:00. Jeśli taki status się nie pojawi, oznacza, że sklep nie nadał skutecznie paczki w tym terminie. W takiej sytuacji prosimy o kontakt bezpośrednio ze sklepem.

  1. Co w przypadku przesyłek paczkomatowych ponadgabarytowych, tj. takich, w których nadawca błędnie zadeklarował wymiar lub wagę paczki? Czy gwarancja dostarczenia tutaj także obowiązuje?

W przypadku paczek paczkomatowych, których wymiary lub waga nie będą spełniać wymogów (błędne oznaczenie wielkości, zbyt duże wymiary lub waga), gwarancja dostarczenia nie obowiązuje.

  1. Co, jeżeli paczka mimo gwarancji nie dotrze? Czy mogę liczyć na rekompensatę? Czy mam składać od razu reklamację?

Jeśli paczka została nadana i otrzymała do poniedziałku, 21 grudnia, jeden z poniższych statusów:

… oraz nie została dostarczona do 24 grudnia, Klient ma prawo zgłosić reklamację zgodnie z obowiązującymi regulaminami. Każde zgłoszenie rozpatrywane jest indywidualnie. W przypadku paczek kurierskich za realizację gwarancji uznaje się pierwszą próbę doręczenia.

 

Mamy nadzieję, że wprowadzenie gwarantowanej dostawy przed Świętami sprawi, że nadchodzące Boże Narodzenie będą choć trochę spokojniejsze i przyjemniejsze. Wesołych Świąt!