Gemius: Ponad 50% kupujących najczęściej wybiera Paczkomat jako formę dostawy

Gemius

Paczkomaty® rozwijają polski rynek e-Commerce

Według raportu Gemius*, aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok. Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęca ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

paczkomaty, Gemius

 

Usługi kurierskie InPost także zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych w stosunku do 2018 roku i utrzymały ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Dowodzi to wysokiej konkurencyjności oferowanych przez InPost usług na rozbudowanym rynku kurierskim w Polsce.

„Z roku na rok wzrasta liczba osób wybierających zakupy przez Internet. To dla nas świetna wiadomość – motorem napędowym dla InPost jest szukanie i dostarczanie klientom innowacyjnych rozwiązań, które spełnią ich oczekiwania. Paczkomaty® świetnie wpisują się w takie potrzeby kupujących jak wygoda oraz całodobowa dostępność usługi. Klienci dokonujący zakupów online cenią dziś czas i niezależność – w związku ze zmianą godzin aktywności zawodowej spada znaczenie usługi kuriera jako czynnika zachęcającego do kupowania. Rośnie odsetek osób – aż o 11 punktów procentowych z roku na rok – które kupują w sieci zakupy spożywcze. Zmiana tych nawyków konsumenckich to efekt połączenia dwóch czynników: wygody Polaków i zakazu handlu w niedziele. Odpowiedzią na ten trend są „Lodówkomaty” – wierzymy, że mają one ogromny potencjał i są kierunkiem dalszego rozwoju oferty e-sklepów. Idąc za oczekiwaniami i codziennymi potrzebami klienta e-commerce, InPost wspólnie z Planet Cash uruchomił BankoPaczkomaty. Nasze maszyny wpisują się w nurt automatyzacji usług finansowych, bankowych oraz sprzedażowych”powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

 

 

Gemius 2

 

Gemius _formy

*Gemius dla e-Commerce Polska, E-commerce w Polsce 2019, N=1027, kwiecień 2019