Grupa InPost: duże wzrosty wszystkich kluczowych wskaźników

Pocztowo-logistyczna spółka w ostatnich dziewięciu miesiącach wypracowała przychody na poziomie blisko 408 mln zł, czyli o 32 proc. wyższe niż przed rokiem. InPost obsłużył w tym okresie 279,9 mln przesyłek i odnotował bardzo dynamiczny rozwój uruchomionej w czerwcu usługi kurierskiej.

 

Zgodnie z założeniami strategicznymi jakie InPost prezentował przed giełdowym debiutem, Spółka skupiła się m.in. na stałym umacnianiu swojej pozycji w obszarze e-commerce. Przychody z obsługi przesyłek w tym sektorze wyniosły 62,1 mln zł, co stanowi wzrost o 281 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2014 r. Największy wpływ na tak dobry wynik ma nawiązana pod koniec 2014r. współpraca z serwisem Allegro, w ramach której InPost obsłużył ponad 3,5 mln przesyłek w trzech kwartałach. Ponadto, od trzeciego kwartału ruszyła usługa skierowana do użytkowników sklepów internetowych „E-commerce  polecony InPost”.

Bardzo szybko rośnie także działalność kurierska, która rozwijana jest od czerwca 2015 r. Do końca września kurierzy InPost dostarczyli blisko 900 tys. przesyłek i z miesiąca na miesiąc liczba ta rośnie o kilkadziesiąt procent. Od listopada kurierzy InPost będą również dostarczać przesyłki dla użytkowników Allegro, co wpłynie na dynamikę wolumenów w kolejnych kwartałach.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników trzech kwartałów, ponieważ odnotowaliśmy wzrosty we wszystkich najważniejszych grupach produktów, zarówno po stronie przychodów, jak i obsłużonych wolumenów. Przełożyło się to na zysk z działalności operacyjnej, który osiągnął poziom 14,5 mln zł i jest wyższy o 12 proc. od zeszłorocznego. Wypracowane wyniki pokazują, że skutecznie realizujemy strategię rozwoju – komentuje Sebastian Anioł, Prezes Zarządu InPost S.A.

W październiku uruchomiona została kolejna usługa zapowiadana w strategii rozwoju Spółki. Jest to system dostaw międzynarodowych w ramach InPost Cross Border. Oferta przesyłek zagranicznych obejmuje usługi kurierskie ‘door-to-door’ do 15 europejskich krajów oraz dostawę do Paczkomatów® InPost w Czechach i na Słowacji.

Wyniki InPost:

 

9 mcy’15

9 mcy’14

Zmiana %

3Q 2015

3Q 2014

Zmiana %

Przychody ze sprzedaży w tys. zł

407 809

308 853

32%

137 998

96 376

43%

Zysk/(Strata) EBIT

14 486

12 913

12%

1 450

(3 524)

-

Zysk/(Strata) EBITDA

25 474

15 128

68%

5 174

(2 778)

-

Zysk/(Strata) netto

9 713

8 922

9%

170

(2 932)

-

 

Mamy już 4000 Paczkomatów!

Mamy już 4000 Paczkomatów!

Mamy kolejny powód do radości – nasza sieć Paczkomatów liczy już 4000 maszyn, a będzie jeszcze więcej. Czterotysięczna maszyna trafiła do dużej wsi gminnej Suchy Las, leżącej w Wielkopolsce. Do końca roku chcemy mieć 4500 lokalizacji w Polsce. W okresie styczeń – wrzesień 2018 roku dostarczyliśmy ponad 53 mln przesyłek, czyli o 48,8% więcej rok do roku.
Magazynowanie paczek w POP

Odbieraj paczki, póki gorące!

Zbliża się sezon wyprzedażowy oraz świąteczny, czyli najgorętszy okres dla naszych Kurierów. Aby oszczędzić czas naszych Klientów, od początku października testujemy nowe rozwiązanie. Teraz, paczki będziesz mógł odebrać szybciej i sprawniej, nie martwiąc się przepełnionym Paczkomatem. Zobacz, na czym polega magazynowanie.