Historia sukcesu InPost
Porady

Historia sukcesu InPost

11 Października 2019

Już od 20 lat dokładamy wszelkich starań, aby oferować usługi logistyczne na najwyższym poziomie, co pozwoliło nam stać się liderem w swojej branży. Tworzymy funkcjonalne rozwiązania, wykorzystując nowoczesną technologię, a także wiedzę i doświadczenie naszych pracowników. Wymyśliliśmy i wprowadziliśmy Paczkomaty podbijające serca Polaków w całym kraju. Czy znamy receptę na sukces? Wierzymy, że tak!

Rafał Brzoska zakłada firmę InPost– tak to wszystko się zaczęło

Zmiany są nieuniknionym elementem rozwoju. Dotyczyło to również polskiego rynku pocztowego. W 2006 roku twórca grupy kapitałowej Integer.pl, Rafał Brzoska postanowił odważnie stawić temu czoło, powołując spółkę InPost. Start prywatnego operatora logistycznego zbiegł się wówczas ze strajkiem listonoszy. Tylko Poczta Polska mogła dostarczać listy o masie niższej niż 50 g. Brzoska wpadł na pomysł, żeby dociążać je pięćdziesięciogramową blaszką, co pozwoliło ominąć monopol państwa. Jak widać, innowacyjne pomysły towarzyszyły założycielowi InPostu już od samego początku, a firma bardzo szybko zaczęła się rozrastać – dla wielu okazało się to niemałą niespodzianką. Liczba miesięcznie doręczanych przesyłek stale się powiększała, a już pod koniec 2007 roku InPost uruchomił system śledzenia listów przez Internet.

Paczkomaty InPost – prawdziwa rewolucja

W jaki sposób rozszerzyć działalność i oprócz dostarczania listów oferować rozwożenie paczek? To pytanie zadawał sobie Rafał Brzoska i jego współpracownicy, choć wiedzieli, że w tym czasie działało już w Polsce 9 największych światowych firm kurierskich. Konkurencja była niemała, ale do odważnych świat należy! W 2009 roku zrodził się pomysł Paczkomatów, czyli nowoczesnych urządzeń przypominających skrytki pocztowe, które umożliwiają samodzielne odbieranie i nadawanie przesyłek 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Początki nie należały do najłatwiejszych, ponieważ wielu prezesów różnych przedsiębiorstw podchodziło z niedowierzaniem do idei Paczkomatów. Obawiali się, że samoobsługowe terminale staną się produktem niszowym, a samo rozwiązanie nie sprawdzi się na polskim rynku. Na szczęście nie mieli racji. Dziś urządzenia podbijają nie tylko Polskę, ale i cały świat! Obecnie Paczkomaty InPost funkcjonują m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Kanadzie, Rosji, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Maszyny stworzone przez InPost wykorzystywane są również w sieciach lokalnych firm kurierskich w takich krajach jak: Chile, Litwa, Estonia, Łotwa, Australia, Irlandia, Kolumbia czy Islandia.

Dlaczego Paczkomaty odniosły tak olbrzymi sukces i zyskały niemalejącą popularność? Odpowiedź jest prosta: idealnie wpisują się w potrzeby dzisiejszych czasów i nadążają za dynamicznie rozwijającym się sektorem e-commerce. Te innowacyjne urządzenia pozwoliły w łatwy sposób rozwiązać szereg problemów, takich jak: długie oczekiwanie na kuriera, konieczność stania w kolejkach, odbiór przesyłki tylko w konkretnych godzinach i w wyznaczonych punktach. Ponadto używanie Paczkomatów opłaca się pod względem ceny.

Recepta na sukces według Rafała Brzoski

Dziś mamy powody do dumu, ponieważ InPost zdecydowanie wyprzedza konkurencję w oferowaniu nowoczesnych usług logistycznych. Nie można jednak spoczywać na laurach – trzeba dalej się rozwijać, pamiętając o korzeniach. Prezes firmy Rafał Brzoska doskonale wie, jakie elementy gwarantują powodzenie w biznesie. Są to między między innymi:

  • duża dawka wiedzy połączona z doświadczeniem oraz umiejętność tworzenia nowych, zmieniających świat rozwiązań;
  • odwaga wykraczania poza obowiązujące schematy oraz wiara we własne możliwości – tylko tak można konkurować z największymi gigantami, a nawet ich wyprzedzić;
  • ciężka praca i wytrwałość w działaniu – sukces nie przychodzi od razu i czasem trzeba najpierw pokonać mnóstwo trudności. Cierpliwość zdecydowanie popłaca, warto też ryzykować i nigdy się nie poddawać.

InPost stawia na wysokiej jakości usługi e-commerce i kurierskie

Choć InPost nie bez przyczyny kojarzy się w dużej mierze z Paczkomatami, firma cały czas słynie również z niezawodnych i profesjonalnych usług kurierskich: od tradycyjnego dostarczania paczek pod wskazany adres, aż po ekspresowe przesyłki tego samego dnia oraz innowacyjną opcję SmartCourier. Dwudziestoletnie doświadczenie na rynku, wykwalifikowana załoga i chęć dążenia do zmian pozwala wprowadzać kolejne nowoczesne rozwiązania i poszerzać zakres oferty.