InPost: 125 milionów euro finansowania z KKR

Funduszu Advent International, jeden z największych globalnych inwestorów private equity i KKR – amerykańska firma inwestycyjna zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. A to zwiększy skalę działania i uruchomi nowe lokalizacje Paczkomatów – obecnie sieć liczy już 3800 maszyn w całej Polsce, w tym także w małych miejscowościach.
125 milionów finansowania z KKR

Dodatkowe finansowanie z KKR – jednej z wiodących firm inwestycyjnych, wraz ze wsparciem naszego akcjonariusza Advent International to doskonały fundament dla dalszego rozwoju InPost. Advent już ogłosił plan zainwestowania 250 mln zł w naszą infrastrukturę paczkomatową i rozwój usług kurierskich. Porozumienie z KKR wzmocni nasze projekty i zapewni, że będziemy mogli oferować klientom jeszcze większy i lepszy standard usług” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

InPost zbudował wiodącą pozycję na polskim rynku logistycznym, opartą na wyraźnych trendach wzrostowych w sektorze e-commerce. Dzięki temu osiąga świetne wyniki ekonomiczne. To doskonała szansa, by zaangażować się w taki biznes wraz z Adventem i wspierać dalszy rozwój infrastruktury InPost” – dodał Paul Atefi, dyrektor w KKR.

Porozumienie z KKR oznacza kolejny, duży krok w rozwoju InPost i wesprze plany inwestycyjne spółki. InPost do końca lipca 2018 roku dostarczył już 40 mln paczek, bijąc kolejny rekord. To doskonały moment, by spółka kontynuowała inwestycje w infrastrukturę i innowacyjne rozwiązania technologiczne – zwiększając tym samym bazę klientów” – podkreślił Nick Rose, dyrektor zarządzający Advent International.

Advent International i InPost poinformowały, że zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich. Do końca roku firma chce mieć 4500 Paczkomatów w Polsce. W okresie styczeń – sierpień 2018 roku InPost dostarczył ponad 46 mln przesyłek, czyli o 48% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 47%, a kurier InPost o 50%.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2018 roku:

  • Paczkomaty® InPost są drugą najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci, po dostawach kurierem – wskazuje je aż 48% badanych
  • InPost Kurier utrzymał ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedził m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx. Usługi kurierskie InPost zanotowały przyrost wskazań o 4 punkty procentowe w stosunku do 2017 roku, co jest sporym osiągnięciem na tak konkurencyjnym rynku
  • Rośnie także odsetek osób, które dzięki Paczkomatom® wśród form dostawy są motywowane do zakupów – to już 55% (wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku).

W 2017 roku InPost zrealizował:

  • 60 mln sztuk paczek
  • 51% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
  • 55% wzrost wolumenu paczek kurierskich i minipaczek InPost r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® wyniosły 67%, a przesyłek kurierskich rekordowe 94,5% i wyniosły razem 10 mln sztuk