InPost Fulfillment - nowa usługa dla e-commerce

InPost Fulfillment

Fulfillment – outsourcing usług logistycznych

InPost wprowadził usługę kompleksowej obsługi procesów magazynowych na potrzeby rynku B2C e-commerce. W ramach InPost Fulfillment przedsiębiorca może skorzystać m.in.: z przestrzeni magazynowej InPost – zlokalizowanej tuż obok sortowni InPost, co skraca do minimum czas wysyłki – zautomatyzowania procesu przetwarzania zamówień oraz ich finalnego kompletowania i nadawania w magazynie przez dedykowany zespół pracowników.

Outsourcing usług logistycznych pozwala zaoszczędzić nawet 10-30% kosztów operacyjnych i zyskuje na popularności – liczba sklepów, która w 2018 roku zdecydowała się powierzyć logistykę zewnętrznemu operatorowi wzrosła o 9% względem roku poprzedniego* **.

Fulfillment„Wprowadzając nową usługę chcemy – pod jednym dachem – zaoferować branży e-commerce nową jakość: od magazynowania przez konfekcjonowanie do błyskawicznej dostawy do Paczkomatu® lub przez Kuriera InPost. Chcemy zdjąć z branży e-commerce konieczność zajmowania się logistyką, a przez konkurencyjne ceny jesteśmy w stanie zaproponować spadek kosztów operacyjnych nawet o 10-30%, dzięki współdzieleniu zasobów i efektu skali. Korzystający z naszej usługi Fulfillment, mogą się skupić wyłącznie na rozwijaniu swojego biznesu, logistykę zostawiając specjalistom z InPost” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost. 

Usługa InPost Fulfillment dla e-sklepów umożliwia szybkie przyjęcie produktów na stan magazynowy i ich udostępnienie do sprzedaży – towar trafia od producenta lub dostawcy bezpośrednio do magazynu InPost. Każda dostawa jest dokładnie weryfikowana, a szczegółowe informacje otrzymuje właściciel sklepu. Infrastruktura magazynowa InPost – dostosowana do przechowywania wielu rodzajów towaru – pozwala w pełni kontrolować powierzone produkty.

„Rynek e-commerce wciąż rośnie i wielu właścicieli e-sklepów ma problemy z logistyką – nie mogą dalej rozwijać swojego biznesu, ponieważ nie mają miejsca na nowy asortyment. Właściciele sklepów internetowych nie muszą już ponosić kosztów inwestycji czy rozbudowywania magazynów i poprzez InPost Fulfillment mają stały dostęp do najnowszych technologii i rozwiązań. Nasze podejście jest zorientowane na klienta – zachowujemy pełną transparentność procesu dzięki dostępowi w czasie rzeczywistym do informacji o statusie dostawy, zamówienia i towarów na stanie magazynowym. Wspieramy naszych partnerów w prowadzeniu ich biznesu, a współpracę z nimi opieramy na modelu „pay-as-you-go” – czyli koszt usługi naliczamy dopiero po jej wykonaniu. Nie mamy także tzw. minimalnej wartości faktury w miesiącu – nasi klienci płacą tylko za zrealizowane operacje” – dodaje Rafał Brzoska.

Magazyny Fulfillment zlokalizowane są w centrum kraju, w sąsiedztwie głównych arterii drogowych oraz Sortowni Centralnej i największego oddziału w Warszawie – umożliwia to wysyłkę zamówień otrzymanych do godziny 20:00 jeszcze tego samego dnia. Aż 98% przesyłek powierzonych kurierowi InPost lub wysłanych do Paczkomatu® dociera do odbiorcy już następnego dnia od otrzymania zamówienia. Dzięki systemowi WMS dostosowanemu do potrzeb rynku e-commerce i ściśle monitorowanemu procesowi, ryzyko pomyłek przy kompletacji zamówień sprowadzone jest do minimum.

W ramach InPost Fulfillment oferowany jest szereg usług dodatkowych:

InPost Fulfilment - uslugi dodatkowe

  • kompleksowa obsługa klienta B2B
  • obsługa zwrotów towaru przez formularz dostępny w aplikacji internetowej – gdzie weryfikacja produktu i procesowanie odbywają się zgodnie z wytycznymi e-sklepu
  • zakup szeregu najpopularniejszych opakowań używanych na rynku po konkurencyjnych cenach

InPost Fulfillment umożliwia również drukowanie bądź dołączanie gotowych materiałów do przesyłanych towarów: ulotek, dokumentów dostaw, faktur czy formularzy zwrotu, a także nanoszenie etykiet na poszczególne sztuki towarów.

InPost Fulfillment opiera się przede wszystkim na współpracy z InPost Paczkomaty® i InPost Kurier – jednak w ramach usługi można korzystać z ofert innych przewoźników na rynku polskim oraz z opcji przesyłek międzynarodowych.

*Źródło: IDG: Internet Standard – e-commerce report 2017
** Źródło: IDG: Internet Standard – e-commerce report 2018