InPost podpisał strategiczną umowę z E.Leclerc we Francji

Dzięki Paczkomatom® InPost E.leclerc poszerzy zakres usług w sklepach tradycyjnych i e-sklepach

 

Sieć marketów E.Leclerc, lider sektora dystrybucyjnego we Francji, oraz InPost posiadający największą sieć Paczkomatów® na świecie, zawarły umowę na instalację 900 urządzeń w sklepach sieci E.Leclerc we Francji (w tym 400 do końca 2016 roku). Będą one służyć nie tylko do odbioru zamówień złożonych we własnych witrynach handlowych sklepów E.Leclerc, ale też do wygodnego odbioru innych przesyłek.

Odbiór paczek z całodobowych, zautomatyzowanych Paczkomatów® szybko stał się poszukiwaną alternatywą dla tradycyjnych sposobów dostawy zamówień i przesyłek. E.Leclerc zauważył tę zmianę w preferencjach klientów i zdecydował się nawiązać współpracę z InPost, aby zwiększyć pakiet korzyści oferowanych klientom swoich marketów i e-sklepów.

W ramach umowy, francuski oddział InPostu zobowiązał się dostarczyć 400 urządzeń do sklepów stacjonarnych E.Leclerc do końca roku 2016. InPost jest w stanie wypełnić ten popyt, ponieważ jest jedynym graczem rynkowym w swoim segmencie, który jest jednocześnie producentem Paczkomatów®. Dzięki umowie InPost tylko w bieżącym roku podwoi swoją sieć Paczkomatów® na terenie Francji.

Porozumienie oznacza również stopniową integrację rozwiązań InPost z platformami sprzedaży internetowej E.Leclerc oraz otwarcie Paczkomatów® na zamówienia wykonane w e-sklepach poszczególnych punktów sieci E.Leclerc. Jeszcze w tym roku klienci, kupujący w witrynach internetowych E.Leclerc: lekarstwa bez recepty, wina, artykuły sportowe, multimedia i produkty optyczne, będą mogli korzystać z nowej usługi, zlokalizowanej w sklepach E.Leclerc.

"Współpraca między InPost a E.Leclerc pokazuje w praktyce, w jaki sposób wypełniamy trzy obietnice biznesowe. Dla klientów, Paczkomaty® to najlepsza alternatywa w stosunku do tradycyjnych sposobów odbioru, które często zniechęcają swoją jakością. Dla sklepów internetowych, jest to dźwignia polepszająca wskaźnik konwersji: wysokie koszty dostawy i niewygodne formy dostawy są częstymi powodami porzucania koszyków w e-sklepach. Wreszcie dla sklepów tradycyjnych, Paczkomat® to sposób przyciągnięcia nowych klientów: skoro już odwiedzili supermarket by odebrać paczkę, to jest szansa, że wejdą do środka, by przy okazji kupić kilka niezbędnych produktów" – analizuje Olivier Binet, Dyrektor Zarządzający InPost Francja.

"W ramach rozwoju strategii dostaw wielokanałowych przez Grupę E. Leclerc, zaoferowanie naszym klientom możliwości dostawy zakupów, niezależnie od ich rodzaju, w naszych punktach sprzedaży, było koniecznym etapem. Cieszymy się więc partnerstwem z InPost, gdyż poszerza ono zakres naszych usług” – komentuje Thierry Aumont, odpowiedzialny za strategie internetowe w spółce GALEC.

Umowa z E.Leclerc jest dużym krokiem na drodze do realizacji celu biznesowego InPostu: posiadania 2000 urządzeń we Francji do końca 2018 roku. Cel ten został postawiony w oparciu o dojrzałość zakupową rynku francuskiego: w ciągu ostatniego roku aż 91 proc. Francuzów dokonało zakupu online. Powodem, który pozwala pozytywnie myśleć o realizacji tego celu, są złe opinie i narzekania klientów na problemy, które sprawiały tradycyjne sposoby dostaw. Przestały one odpowiadać potrzebom klientów pod względem ceny oraz jakości. Badania wykonane dla InPost we Francji wskazywały, że 55 proc. e-klientów uważało odbiór paczki na poczcie za stratę czasu, a 91 proc. chciało, aby odbiór przesyłki mógł być zrealizowany przy okazji jakiejś innej czynności, np. codziennych zakupów (źródło: „Le temps de la livraison”, badanie wykonane przez Opinionway na zlecenie InPost, marzec 2015).

E.Leclerc posiada 652 sklepów własnych i 499 zrzeszonych we Francji, co czyni go liderem sektora dystrybucyjnego w tym kraju. W 2015 r. firma odnotowała obroty w wysokości 35,6 miliard euro (nie licząc sprzedaży paliw), co daje jej 20,2 % udział w rynku.

125 milionów finansowania z KKR

InPost: 125 milionów finansowania z KKR

Funduszu Advent International, jeden z największych globalnych inwestorów private equity i KKR – amerykańska firma inwestycyjna zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. A to zwiększy skalę działania i uruchomi nowe lokalizacje Paczkomatów – obecnie sieć liczy już 3800 maszyn w całej Polsce, w tym także w małych miejscowościach.
InPost Partnerem w Allegro Smart

InPost Partnerem w Allegro Smart! Mamy już 3800 Paczkomatów®

Nasza firma została partnerem Allegro w nowatorskiej usłudze Allegro Smart!, w której za abonament w wysokości 49 zł będzie można odebrać 365 paczek w roku w ponad 3800 Paczkomatach® InPost w całej Polsce. Gwarancją jakości InPost jest terminowość usługi paczkomatowej na poziomie 97 % w D+1 (dzień po nadaniu)
smart allegro

InPost partnerem nowej usługi Allegro SMART!

Chcesz robić zakupy na największym portalu aukcyjnym w Polsce codziennie przez okrągły rok, paczki odbierać wygodnie w Paczkomatach, a za przesyłki płacić jedną, niewielką opłatę roczną? Teraz to możliwe. A wszystko dzięki rewolucyjnej usłudze Allegro SMART!