InPost sfinalizował przejęcie PGP SA

InPost – największy prywatny operator pocztowy w Polsce – sfinalizował przejęcie 100% akcji Polskiej Grupy Pocztowej SA (PGP). Spółki zintegrowały swoje struktury operacyjne, a formalne przejęcie akcji stanowiło ostatni etap w procesie akwizycji PGP. Tym samym zwiększy się potencjał obsługi korespondencji przez InPost, w tym także w zakresie kontraktów publicznych.

 

W ostatnim czasie InPost wygrał przetargi na obsługę korespondencji rządowego Centrum usług Wspólnych o wartości 33 mln zł oraz KRUS – wycenionego na niemal 23 mln zł. Ponadto InPost wraz z PGP od roku realizuje obsługę korespondencji sądów powszechnych i prokuratur – dwuletni kontrakt ma wartość niemal 500 mln zł i obejmuje 100 mln przesyłek.

Największy prywatny operator pocztowy w Polsce – na koniec III kwartału 2014 roku realizował kontrakty na obsługę korespondencji na rzecz aż 2600 przedsiębiorstw w Polsce, zarówno instytucji publicznych, jak i firm prywatnych. Oznacza to wzrost o 20% od początku roku. InPost oferuje atrakcyjne ceny usług pocztowych – nawet o 40% niższe niż konkurencja, najwyższą na rynku skuteczność doręczeń (93% dla listów zwykłych, 95% dla poleconych) oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru (EPO). InPost tylko od czerwca do września 2014 roku uczestniczył w 38 przetargach publicznych, z czego wygrał aż w 27 przypadkach. Oznacza to 70% skuteczność w pozyskiwaniu kontraktów w ostatnim okresie i niemal 30 mln zł oszczędności dla instytucji publicznych.

„Formalne połączenie z PGP jest zwieńczeniem bardzo owocnego roku dla obu spółek w zakresie obsługi przesyłek w Polsce. Zarówno InPost, jak i PGP pozyskały wiele kontraktów z masowymi nadawcami i wygrały liczne przetargi publiczne. Dzięki powolnej liberalizacji rynku pocztowego w Polsce oraz działalności prywatnych operatorów zyskuje Państwo Polskie, które - nie tracąc na jakości - oszczędza miliony złotych w ramach środków publicznych, a także wszyscy Polacy, którzy nie muszą obawiać się kolejnych podwyżek cen listów, a jednocześnie mogą korzystać z najnowszych rozwiązań technologicznych, np. EPO (Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru). Przed nami konkurs na operatora wyznaczonego – obecnie analizujemy warunki określone przez UKE. Prowadzimy także rozmowy w sprawie rozważanego przejęcia spółki Inforsys – to może jednak nastąpić w drugiej połowie 2015 roku, po debiucie InPost na GPW” – komentuje Rafał Brzoska, prezes InPost.

InPost dysponuje siecią ponad 8.300 punktów obsługi klienta w całej Polsce, z których 76% czynna jest także w soboty, a 8 proc. w niedziele. Codziennie ponad 10.000 doręczycieli dostarcza pocztę do drzwi mieszkańców w całej Polsce. Adresaci i nadawcy mogą śledzić drogę listów na stronach inpost.pl.

W 2013 roku liczba przesyłek obsłużonych przez InPost wyniosła około 240 mln sztuk, zaś w 2014 roku poziom ten wzrósł do 300 mln sztuk. Listy i paczki dostarczane przez InPost są sekwencjonowane w nowoczesnej sortowni o powierzchni 10 tysięcy m2, która obsługuje nawet 1,2 mln przesyłek dziennie dzięki ultranowoczesnym sorterom.

Ponadto w listopadzie InPost zawarł porozumienie z Allegro o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online. Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty InPost (7,99 zł) i Allegro Polecony InPost (3,94 zł). Będzie to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego, jak i paczki. W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

Z kolei Polska Grupa Pocztowa zakończyła wdrożenie Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru we wszystkich sądach dwóch apelacji: krakowskiej i białostockiej. Na potrzeby 65 sądów obu apelacji pracuje blisko 1000 doręczycieli wyposażonych w elektroniczne terminale, a awizowaną korespondencję można odebrać w aż 500 punktach awizacyjnych.

„EPO to nie tylko mniejsze rachunki za wysłanie potwierdzenia odbioru, gdyż w wersji elektronicznej jest ono tańsze od wysłania tradycyjnej tzw. papierowej. zwrotki. Szacujemy, że po wdrożeniu EPO sądy zaoszczędzą setki tysięcy roboczogodzin i będą mogły przenieść pracowników obsługujących korespondencję do innych zadań. Od strony organizacyjnej Polska Grupa Pocztowa jest gotowa na wdrażanie EPO w kolejnych apelacjach. Czekamy na końcowe uzgodnienia z naszymi partnerami i sądzę, że kolejne informacje o wdrożeniach EPO powinny pojawić się dość szybko” – powiedział Witold Szczurek, prezes zarządu PGP S.A.

Dzięki zastosowaniu elektronicznych terminali obrót korespondencją sądową po wprowadzeniu EPO jest krótszy nawet o kilkanaście dni. Czas liczony od ekspedycji korespondencji z Sądu do zarejestrowania potwierdzenia EPO w systemie Sądu:

  • dla przesyłek doręczonych (81% wolumenu) – średni czas obiegu to 1,5 dnia
  • dla przesyłek awizowanych, wydanych (15% wolumenu) – średni czas obiegu 5 dni
  • dla przesyłek zwróconych (błędny adres ect.) (1%) – średni czas obiegu 2,4 dnia
  • dla przesyłek awizowanych, nie podjętych w terminie (3%) – średni czas obiegu 19 dni

Polska Grupa Pocztowa jest jednym z technologicznych liderów polskiego rynku pocztowego, świadczącym usługi doręczania na terenie Polski i wszystkich krajów należących do Światowego Związku Pocztowego. 

Mamy już 4000 Paczkomatów!

Mamy już 4000 Paczkomatów!

Mamy kolejny powód do radości – nasza sieć Paczkomatów liczy już 4000 maszyn, a będzie jeszcze więcej. Czterotysięczna maszyna trafiła do dużej wsi gminnej Suchy Las, leżącej w Wielkopolsce. Do końca roku chcemy mieć 4500 lokalizacji w Polsce. W okresie styczeń – wrzesień 2018 roku dostarczyliśmy ponad 53 mln przesyłek, czyli o 48,8% więcej rok do roku.
Magazynowanie paczek w POP

Odbieraj paczki, póki gorące!

Zbliża się sezon wyprzedażowy oraz świąteczny, czyli najgorętszy okres dla naszych Kurierów. Aby oszczędzić czas naszych Klientów, od początku października testujemy nowe rozwiązanie. Teraz, paczki będziesz mógł odebrać szybciej i sprawniej, nie martwiąc się przepełnionym Paczkomatem. Zobacz, na czym polega magazynowanie.