InPost wspiera CyberLigę
Porady

InPost wspiera CyberLigę

21 Października 2019

W październiku polskim Internetem zawładnęli Cyberbohaterowie – Kapitan Antyvir oraz Lady Antyspam. Ich zmagania z PhishingManem i RansomWoman są częścią kampanii edukacyjnej „CyberLiga”, która przybliża polskim internautom zagrożenia w sieci. Akcję przygotował instytut badawczy NASK w ramach obchodów Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa (ECSM). InPost jest jednym z jej Partnerów.

 

Kampania edukacyjna adresowana jest nie tylko do młodzieży, ale do wszystkich fanów popkultury.  Cyberbohaterowie, czyli Kapitan Antyvir i Lady Antyspam będą się zmagać z czarnymi charakterami – PhishingManem i RansomWoman. Dlaczego akurat takie postacie?

 

- Z naszych obserwacji wynika, że phishing i ransomware to najbardziej powszechne zagrożenia w Internecie. Mimo to, wielu użytkowników wciąż nie rozumie, jak się przed nimi chronić. Dlatego chcemy zwiększać świadomość o tych zagrożeniach – mówi Przemek Jaroszewski, kierownik CERT Polska.

Informacje nt. projektu można znaleźć w mediach społecznościowych (#CyberLiga) oraz na stronie www.BezpiecznyMiesiac.pl. O to, aby wieść o bohaterach CyberLigi dotarła do jak największej liczby użytkowników sieci zadba również InPost. Informację nt. projektu znajdziecie w naszych mediach społecznościowych oraz na ekranach Paczkomatów®.

Cały projekt powstał w ramach Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa (European Cyber Security Month, ECSM) - ogólnoeuropejskiej kampanii organizowanej przez europejską agencję ds. cyberbezpieczeństwa - ENISA - z inicjatywy Komisji Europejskiej. Przez cały październik, we wszystkich krajach członkowskich organizowane są wydarzenia, które mają podnieść świadomość na temat bezpieczeństwa w sieci oraz nowoczesnych technologii.  Kampanię w Polsce po raz siódmy koordynuje NASK PIB.