Jak promować lokalny biznes? Najskuteczniejsze formy reklamy
Dla biznesu

Jak promować lokalny biznes? Najskuteczniejsze formy reklamy

13 Stycznia 2024

Przedsiębiorstwa działające jedynie na określonym terytorium potrzebują nieco odmiennych form reklamy niż te, które chcą promować swój biznes w całej Polsce lub międzynarodowo. Poznaj różnorodne sposoby na marketing lokalny i zobacz, jak możemy Ci pomóc!

 

Wyzwania związane z promocją lokalnego biznesu

Promocja lokalnej firmy, która nie ma znanego w całym kraju loga i nie istnieje jeszcze w świadomości odbiorców, to nie lada wyzwanie. Niezależnie od profilu działalności przedsiębiorstwa musisz mieć na uwadze, że trzeba będzie zmierzyć się z większymi i popularnymi konkurentami. Klienci chętnie sięgają bowiem po produkty i usługi marek, które dobrze znają. Wzbudzają one ich zaufanie.

Wyzwaniem właściciela biznesu jest wyróżnienie się na tle silnej konkurencji rynkowej. Niekiedy wymaga to mierzenia się z wysokobudżetowymi kampaniami, ale nie oznacza, że nie można odnieść sukcesu wśród lokalnej społeczności. Poza tym nierzadko trzeba też planować działania z ograniczoną ilością środków, co wymaga większej kreatywności.

Lokalni biznesmeni muszą bardzo precyzyjnie określić swoją grupę docelową, a także odpowiednio dopasować kanały przekazu, jakimi chcą do nich dotrzeć. Możliwości bywają nieco bardziej ograniczone w porównaniu z markami działającymi globalnie czy ogólnopolsko, dlatego wymaga to głębokiej analizy. Jednak reklama małego biznesu ma wielkie znaczenie.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Co jest niezbędne do promocji lokalnej firmy w internecie?

Aby promować firmę na rynku lokalnym w internecie, trzeba zaplanować spójną komunikację wizerunkową. Marka powinna mieć określone logo, nazwę, styl językowy, jakim zwraca się do odbiorców, a także kanały w odpowiednio dopasowanych do grupy docelowej mediach społecznościowych.

Warto zacząć od podstaw, czyli strony internetowej o domenie zawierającej nazwę przedsiębiorstwa. Muszą się tam znaleźć wszystkie kluczowe informacje o działalności i dane kontaktowe. Poza tym najlepiej by było, gdyby witryna dopasowywała się do wszystkich urządzeń – i komputerów, i smartfonów. Powinno się też zadbać o SEO m.in. poprzez publikację oryginalnych treści zawierających słowa kluczowe powiązane z nazwą miejscowości lub regionu, w jakim działa firma.

Następnie można przejść do social mediów. Profile należy budować w sposób angażujący użytkowników. Trzeba dbać o to, by treści były interesujące i pokazywały nie tylko same produkty czy usługi, ale także ludzi stojących za projektem i kulisy ich działań. Poleca się sięgnięcie do płatnych kampanii internetowych, w tym właśnie w social mediach czy na lokalnych portalach informacyjnych.

Na Facebooku czy Instagramie można skorzystać z opcji targetowania, czyli dokładnego określania grupy odbiorców, do jakich materiały mają trafiać. W opcjach do wyboru jest m.in. lokalizacja użytkowników, co sprzyja reklamowaniu biznesów na określonym terytorium. Na serwisach informacyjnych warto umieszczać np. artykuły sponsorowane informujące o profilu działalności i przedstawiające zakres usług.

Duże znaczenie w promocji biznesu mają opinie klientów. Należałoby zatem zachęcać wszystkich odbiorców usług do wystawiania recenzji np. w Google. W ten sposób łatwiej pozyskiwać nowych konsumentów, którzy weryfikują jakość obsługi marki przed skorzystaniem z oferty. Aby opinie były pozytywne, trzeba dbać o obsługę klienta i gwarantować dobre produkty.

W ramach działań marketingowych, które nie wymagają nakładu finansowego, poleca się dołączenie do grup zrzeszających społeczność lokalną np. na Facebooku. Tam mieszkańcy często poszukują różnorodnych wyrobów, pytają o usługi czy proszą o rady. W odpowiedzi można zachęcać do skorzystania ze swoich usług.

Jak reklamować lokalny biznes offline?

Jak reklamować firmę lokalnie w przestrzeni outdoorowej? W pierwszej kolejności można zacząć od materiałów drukowanych – plakatów, ulotek czy wizytówek. Należy utrzymać ich spójność wizualną z tymi publikowanymi online. Wszystkie te elementy wpływają na budowanie wizerunku marki w oczach klientów. Warto sięgnąć po nietypowy sposób, taki jak sampling produktów w skrytkach maszyn Paczkomat. Jak to działa? Próbka produktu zamieszczana jest w skrytce, dzięki czemu zwraca uwagę osoby odbierającej paczkę.

Jeśli ma się stacjonarną siedzibę firmy, powinno się zadbać o to, jak wygląda lokal z zewnątrz. Już z daleka musi być widać charakterystyczne logo czy wystawę produktów. Ciekawą opcją jest zamieszczenie baneru reklamowego na wybranej maszynie Paczkomat, która znajduje się niedaleko firmy, ale w często odwiedzanym terenie.

W ramach docierania do szerszej publiczności można wykupić reklamy w lokalnej stacji radiowej czy gazecie. Najpierw należałoby jednak ocenić, czy docelowa grupa odbiorców marki korzysta z takich źródeł przekazu.

Gdy pozwala na to budżet, warto zostać partnerem lokalnych wydarzeń. Czasami w miastach organizuje się np. koncerty czy przedstawienia teatralne, a plakaty sponsorów widnieją na scenie czy w innym charakterystycznym miejscu. W ten sposób zarówno miejscowi, jak i przyjezdni dowiadują się o działalności przedsiębiorstwa.

Kolejna opcja to umieszczanie materiałów reklamowych na samochodach. To ważne, jeśli świadczy się usługi związane z dowozem produktów czy dojazdem do klientów. Wtedy auto cały czas jest w ruchu i reklama pojawia się w wielu różnych miejscach.

Marka – niezbędna do sukcesu na rynku lokalnym

Podstawa promowania swoich produktów czy usług to silna marka. W jej budowaniu pomaga m.in. spójność wizerunkowa. Klienci muszą wiedzieć, że kiedy widzą plakat na mieście i reklamę na Facebooku, chodzi o to samo przedsiębiorstwo. Wszystkie kanały przekazu muszą zwracać się do klienta w takim samym stylu, by ten wiedział, czy ma do czynienia z luźnym, czy formalnym komunikatem.

Wszystkie te elementy składają się na to, jak konsumenci postrzegają daną firmę i czy zechcą skorzystać z jej usług. Dbanie o wizerunek marki pomaga w budowaniu zaufania odbiorców i zwiększa przewagę nad konkurencją, która nie dba dostatecznie o to, jak widzą ją inni. Warto budować wokół przedsiębiorstwa aurę konkretnych idei, a także zaznajamiać ludzi z historią biznesu czy pracownikami.

Reklama InPost – czy pomoże Ci w promocji firmy lokalnej?

Oryginalne sposoby na to, jak promować firmę na rynku lokalnym, mamy również w InPost. Nasze automaty Paczkomat® znajdują się w małych i dużych miejscowościach w całej Polsce.

Ty (z naszą pomocą) zajmujesz się projektem wizualnym reklamy, a my drukujemy, montujemy i demontujemy okleinę na naszych maszynach. Możesz dokładnie określić terytorium, na jakim pojawią się te skuteczne reklamy produktu czy marki. Będą one widoczne przez całą dobę, ponieważ maszyny są oświetlane, aby móc z nich cały czas komfortowo korzystać.

Poza tym możesz jeszcze wykupić wyświetlanie reklamy na ekranach automatów. Wtedy zobaczą je wszyscy klienci korzystający z pulpitu w celu nadania czy odebrania przesyłki. Jeśli prowadzisz swój sklep, w szczególności polecamy sampling produktów, czyli umieszczanie próbek lub pełnowymiarowych towarów w skrytkach. W ten sposób dotrzesz do lokalnej społeczności, gdy ta będzie wyjmować paczki z maszyn.

Jeśli interesują Cię nietuzinkowe formy promocji i chcesz zaistnieć w świadomości lokalnej społeczności, koniecznie wypełnij formularz kontaktowy, który znajdziesz poniżej. Odezwiemy się do Ciebie z ofertą, która pomoże Ci wypromować lokalne przedsiębiorstwo!

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!