Jak przyciągnąć klientów do sklepu stacjonarnego? Niezawodne rozwiązania!

Dla biznesu
Jak przyciągnąć klientów do sklepu stacjonarnego? Niezawodne rozwiązania! Jak przyciągnąć klientów do sklepu stacjonarnego? Niezawodne rozwiązania!

13 Marca 2024

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

Przyjemny dla oka wystrój, łatwa do pokonania przestrzeń i odpowiednia obsługa. Tylko tyle i aż tyle potrzeba, by zachęcić przechodniów do przestąpienia progu i zrobienia zakupów. Nie obejdzie się więc bez odrobiny inwencji i skorzystania z sugestii technik sprzedaży w sklepie. Istotną rolę odgrywa również reklama. Z chęcią pomożemy w zdobyciu inspiracji – właśnie w tym celu powstał ten poradnik!

 

Co przyciąga klientów do sklepów stacjonarnych?

Wszyscy jesteśmy klientami i wiemy, że każdy dokonywany przez nas zakup to w głównej mierze owoc racjonalnych przemyśleń. Choć oczywiście nie sposób zupełnie negować czysto zdroworozsądkowego czynnika, trzeba mieć na uwadze, jak wielką rolę w procesie sprzedaży odgrywają zmysły. Nie przypadkiem przecież mówi się, że klient kupuje oczami. W tym właśnie zdaniu zawiera się odpowiedź na pytanie, jak przyciągnąć klientów do sklepu stacjonarnego.

Zadbaj o witrynę – daj się zauważyć i przyciągnij klientów

Sklepowa witryna pozwala pokazać się potencjalnym klientom, a do tego mówi wiele o tym, czym jest dana marka. Właśnie dlatego w pierwszej kolejności to na niej należy skupić uwagę. Jakie powinny być gabloty? Stanowią wizytówki biznesu, więc powinny się na niej znaleźć najważniejsze produkty z oferty. Co ważne, na wystawie nie może być ich zbyt wiele. Dużo lepszy rezultat niż prezentacja wielu rzeczy z asortymentu da nawet jeden, przemyślanie wyeksponowany przedmiot, np. efektowny mebel lub element odzieży.

Co ważne, liczy się nie tylko co, ale jak zostanie zaprezentowane. Z tego powodu trzeba przygotować odpowiednie dekoracje. One również nie powinny jednak przytłaczać, by nie zdominować towaru wystawionego na ekspozycji. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie motywu kolorystycznego pasującego do barw z logotypu marki. Na taki odcień można pomalować ściany lub powiesić korespondujące z nim zasłony. Warty rozważenia jest też motyw dekoracyjny w postaci geometrycznych kształtów, grafik lub napisów naklejanych na szybę.

Pierwsze wrażenie ma zasadnicze znaczenie, a by to zrozumieć, najlepiej odwołać się do tego, co znamy z sieci. Jakie strony w internecie mają większą szansę przynieść sprzedażowy sukces? Charakterystyczne, a przy tym uporządkowane. Raczej nikt nie zechce szukać produktów do zakupu na przepełnionej wszystkimi możliwymi opcjami i przesadnie kolorowej witrynie. Nie sprawdzi się też zbyt prosta, ponieważ może kojarzyć się z brakiem profesjonalizmu twórców.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Jak przyciągnąć klientów? Rola aranżacji przestrzeni

Warto mieć na uwadze, że konsumenci podejmują decyzje o zakupie nie tylko za pomocą zmysłu wzroku. Sprzedawca powinien zadbać także o różne ulotne wrażenia towarzyszące wizycie w sklepie. Dla przykładu oryginalnie zaaranżowana przestrzeń wcale nie musi zachęcić do przeszukiwania sklepowych półek. Jeśli poruszanie się po niej będzie trudne, a co za tym idzie, nieprzyjemne, klient może opuścić sklep.

Z tego powodu firmy z całego świata przykładają tak wielką wagę do aranżacji powierzchni, na której prezentowane są produkty. By zrozumieć, jak ważne to jest, wystarczy wyobrazić siebie w roli kupującego. Ile razy zdarzyło się nam przebywać w miejscu przepełnionym regałami? Czy przechodzenie między nimi było przyjemne? Raczej nie. Jak więc przyciągnąć klienta do takiego sklepu stacjonarnego? Jedynym wyjściem jest zmiana układu mebli i zmniejszenie ilości układanego na nim asortymentu.

Kwestia aranżacji przestrzeni ponownie pozwala na stworzenie analogii do sklepu internetowego. Jednym z kluczowych czynników decydujących o sukcesie bądź porażce sprzedawcy jest UX, czyli doświadczenie użytkownika. Innymi słowy, odbiorca będzie bardziej skłonny do przeszukania asortymentu i zamówienia towaru, jeśli poruszanie się po witrynie będzie proste i przyjemne. W połączeniu z jak najkrótszą ścieżką zakupową, czyli np. integracją z naszym systemem płatności InPost Pay, szansa na to, że konsument dokona transakcji, znacznie wzrasta.

​​​​​​​Przyciąganie klientów do sklepów stacjonarnych – dobra prezencja to podstawa

Wśród wrażeń, które mają kluczowy wpływ na decyzje zakupowe, jest również jakość obsługi. Powinni o niej pamiętać przede wszystkim właściciele sklepów ze specjalistycznym asortymentem. Niekompetentni ekspedienci, którzy nie znają asortymentu albo też nie potrafią pomóc w wyborze produktu, mogą zniechęcić do zrobienia zakupów. Co więcej, jeśli nie wiedzą, co sprzedają, mogą zapomnieć o tym, że na półkach lub w magazynie mają dokładnie to, czego klient szuka.

Niski poziom obsługi klienta to obecnie problem większy niż dawniej. Sklep lub sieć, która chce przyciągnąć klientów, musi dziś mieć swoje profile w mediach społecznościowych oraz być obecna w Mapach Google. We wszystkich tych miejscach internauci mogą pisać komentarze i dawać oceny m.in. za obsługę. Jeśli będzie ona odpowiednia, przeważać będą pozytywne opinie, co sprawi, że tym chętniej do sklepu przyjdą kolejne osoby. Analogicznie negatywne zdania staną się powodem zmniejszenia liczby klientów.

Jak przyciągnąć klientów do sklepu stacjonarnego przy pomocy zapachu i dźwięku?

Czy zapach może zachęcić do zakupu? Jak najbardziej, a jak go wykorzystać, najlepiej wiedzą właściciele lokali gastronomicznych. Do wstąpienia w swoje progi przekonać jednak może nie tylko właściciel piekarni czy pizzerii. Równie dobrze trik ten sprawdzi się w przypadku właścicieli sklepów, niezależnie od branży. Najłatwiej mają oczywiście osoby, które zastanawiają się, jak przyciągnąć klienta do sklepu spożywczego lub drogerii. Co jednak zrobić, gdy sprzedaje się np. ubrania?

Aromamarketing, podobnie jak audiomarketing ma na celu wywołanie odpowiednich skojarzeń z daną marką. Dla przykładu w sklepach odzieżowych sprawdzają się delikatne zapachy perfum. Z kolei w sklepie z chemią domową lepszym wyborem będzie aromat świeżo zrobionego prania. W obu tych miejscach wrażenia zapachowe najlepiej połączyć z cichą instrumentalną muzyką. Nie ma jednak reguły. Wiele zależy od grupy docelowej.

Reklama InPost – przyciąga jak magnes!

Pomysłowa wystawa skłoni do wizyty w sklepie wielu klientów, ale tylko tych, którzy będą mieli okazję ją zobaczyć. Nie każdy jednak ma okazję prowadzić sklep w ruchliwym centrum dużego miasta. Wiele osób też z różnych przyczyn do niego nie zachodzi. Właśnie dlatego tak ważna jest reklama, a zwłaszcza reklama lokalna.

Naszym klientom biznesowym proponujemy m.in. oklejanie automatów Paczkomat oraz wyświetlanie grafik promocyjnych na ich ekranach. Paczkomat to również świetne narzędzie do przesyłania klientom próbek produktów i katalogów.

Z naszej oferty skorzystać mogą także osoby chcące zareklamować swój biznes w internecie i poprzez aplikację mobilną. Tysiące ludzi odwiedzających naszą witrynę, które ujrzą baner na naszej stronie głównej to ogromna szansa na zdobycie nowych klientów. Dają ją także powiadomienia PUSH wysyłane do użytkowników InPost Mobile oraz newslettery przekazywane na adresy e-mail.

Reklama sklepu stacjonarnego będzie strzałem w 10, o ile zostanie odpowiednio przygotowana przez specjalistów. Poznaj pełną ofertę reklamy w InPost na inpost.pl/reklama lub od razu zgłoś chęć współpracy przez poniższy formularz

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?

Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...

Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?

Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!