Jak wygląda skuteczna reklama? Wskazówki na udaną reklamę
E-commerce

25 Listopada 2023
Jak wygląda reklama, która przyciąga uwagę użytkowników internetu, dobrze informuje o produkcie i profesjonalnie przedstawia markę wraz z jej usługami? Aby zaprojektować skuteczną treść, warto poznać najważniejsze techniki stosowane w marketingu. Co należy wiedzieć, zanim rozpocznie się promocję w wyszukiwarkach, poprzez własną witrynę, na Facebooku czy za pomocą innego medium? Podpowiadamy, jak reklamować się w sieci i nie tylko!
Skuteczna reklama – jak wygląda?
Na pytanie, jak wygląda reklama o wysokiej skuteczności, nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Wszystko dlatego, że na powodzenie promocyjnych treści wpływa wiele czynników. Znaczenie mają m.in. kwestie takie jak:
- miejsce dystrybucji reklamy;
- graficzny wygląd banerów, postów sponsorowanych i innych form przekazu marketingowego;
- język oraz zabiegi lingwistyczne, które wykorzystano w warstwie tekstowej.
Zwłaszcza te ostatnie mają duże znaczenie, ponieważ w głównej mierze odpowiadają za perswazyjną stronę reklam. Odpowiednia komunikacja jest kluczem do efektywnej promocji. A co to znaczy „odpowiednia”? Już tłumaczymy!
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Charakterystyka języka reklamy – jak się pisze reklamę?
Zastanawiasz się, jak zrobić własną reklamę? Jeśli chcesz stworzyć skuteczny tekst promocyjny, to musisz najpierw poznać najważniejsze reguły pisania takich treści. Wbrew pozorom język reklamy nie jest skomplikowany – jego kluczowe zasady to prostota i zwięzłość.
Krótka, a także przejrzysta forma komunikatu wydaje się bardzo ważna, ponieważ sama treść ma tylko kilka sekund na przyciągnięcie oraz utrzymanie uwagi odbiorcy. Dynamika otaczającego nas świata sprawia, że do ludzi dociera ogrom bodźców, których nie są w stanie przetworzyć. Szacuje się, że nasz umysł koduje zaledwie 2% wszystkich przekazów, które docierają do oczu czy uszu.
Jednak aby dać się zapamiętać, nie wystarczy mówić prosto i sensownie. Trzeba jeszcze jakoś się wyróżnić. W tym celu warto stosować m.in. język korzyści. Jest to sposób komunikacji, który koncentruje się na zyskach, jakie czerpie klient dzięki produktowi.
Pisanie o cechach czy parametrach danego artykułu opłaca się zamienić na wytłumaczenie, co te atrybuty dają w rzeczywistości. Jak działa reklama, która wykorzystuje taki zabieg językowy? To proste – sprawia, że klient może łatwiej zobrazować sobie potencjalne zyski.
Jak wygląda model AIDA w reklamie?
Model AIDA to jedna z najpopularniejszych technik marketingowych, które powszechnie stosuje się w różnego typu reklamach i kampaniach. Jej głównym celem jest wzbudzenie w klientach zainteresowania, a następnie przekucie go w zaangażowanie, pragnienie oraz potrzebę skorzystania z promowanej rzeczy.
Osiąganie tego założenia odbywa się za pomocą komunikacyjnych działań, które można podzielić na 4 etapy. Po przejściu każdej fazy konsument powinien być przekonany i wręcz zachęcony do kupienia przedstawionej oferty.
Jak napisać reklamę produktu, usługi lub marki z wykorzystaniem modelu AIDA? Na początek najlepiej rozłożyć na części pierwsze każdy z jego etapów. W tym celu dobrze jest pamiętać, że wyraz AIDA to akronim następujących słów:
- attention;
- interest;
- desire;
- action.
W fazie, która kryje się pod terminem attention, chodzi o przyciągnięcie uwagi. To kluczowy etap, ponieważ decyduje o tym, czy potencjalny klient uzna, że warto poświęcić na daną treść chwilę czasu.
Obecnie żyjemy w świecie, który torpeduje nas wieloma bodźcami, a więc skuteczne pozyskanie uwagi konsumenta wcale nie jest takie łatwe, jak mogłoby się wydawać. Jak zrobić reklamę produktu na tyle dobrze, aby zatrzymać wzrok i koncentrację odbiorcy?
W treściach promocyjnych warto przede wszystkim nawiązywać do realnych problemów, czy potrzeb potencjalnego klienta. Gdy zobaczy on, że podejmujesz bliski mu temat, to chętniej skupi się na Twoim komunikacie. Oprócz tego w reklamowych przekazach dobrze jest stosować wspomniane języki korzyści oraz emocji, które angażują odbiorcę.
Kiedy potencjalny klient wpadnie już w sidła Twojej reklamy, to przychodzi czas na kolejny etap modelu AIDA, czyli wzbudzenie zainteresowania (interest). Ta faza jest odpowiedzialna za utrzymanie uwagi konsumenta. Warto więc zastosować w niej zabiegi storytellingowe, które kreują nieco fabularny przekaz.
Historie wciągają znacznie bardziej niż suche fakty, dzięki czemu zwiększasz szansę na zaangażowanie klienta. Poza tym dobrze skonstruowane opowieści pozostają w pamięci na dłużej niż informacje przekazane w zwyczajny sposób. Tym samym można zbudować świadomość i rozpoznawalność marki.
W następnym etapie modelu AIDA zainteresowanie trzeba przekuć w pragnienie. Co powinna zawierać reklama, która wzbudzi takie uczucia? Na pewno musi dobrze zobrazować, jakie zyski może zapewnić dany produkt lub usługa. Warto też pokazać, co wyróżnia ofertę na tle konkurencji. W ten sposób przekonasz klienta o wyjątkowości Twoich artykułów i zbudujesz w nim realną potrzebę ich posiadania.
Ostatni krok w modelu AIDA to etap action, który polega na bezpośrednim zachęceniu do podjęcia pożądanej przez firmę akcji. W tej fazie odbiorca powinien być już maksymalnie przekonany do zamówienia usługi, kupna produktów czy zapisania się do newslettera. Wezwanie do działania jest tylko finalnym bodźcem do rzeczywistego skorzystania z oferty.
Jak przygotować się do napisania reklamy?
Brakuje Ci pomysłu na to, jak napisać dobrą reklamę dla swojej marki? Mamy kilka rad, które pomagają w przygotowaniu tego typu treści!
Na początek warto dokładnie przeanalizować swoją ofertę pod kątem proponowanych przez nią wartości. Wśród zalet samego produktu mogą znaleźć się kwestie takie jak niska cena czy wysoka jakość. Jednak tak naprawdę największe znaczenie ma to, jakie doświadczenia bądź realne korzyści marka jest w stanie zapewnić klientom, którzy jej zaufają.
Podczas przygotowań do pisania reklamy trzeba zastanowić się także nad unique selling proposition (USP) firmy i jej oferty. Chodzi o unikatową cechę, która wyróżnia produkty danej marki na tle konkurencji. To właśnie ona może zadecydować o wykreowaniu pożądania wobec Twojego towaru.
Zanim zdecydujesz, jak napisać tekst reklamowy, musisz zrobić jeszcze analizę swojej grupy docelowej. Dopasowanie języka do odbiorców ma ogromne znaczenie, ponieważ wpływa na zainteresowanie i zaangażowanie konsumenta w poznanie oferty.
Jak wygląda reklama InPost? Przepis na skuteczną promocję!
Reklamy przybierają różne formy i mogą być dystrybuowane w wielu odmiennych mediach. Niegdyś najpopularniejszym typem promocji była reklama telewizyjna lub radiowa. Jednak dziś większym zainteresowaniem cieszą się treści internetowe.
Typowe przykłady promocji w sieci obejmują reklamy czy posty sponsorowane na popularnych platformach społecznościowych takich jak Facebook lub Instagram. Klasycznym rozwiązaniem na zaistnienie w internecie jest również korzystanie z systemu reklamowego Google Ads i promowanie się w wyszukiwarce.
Jeśli jednak chcesz wypróbować bardziej oryginalne sposoby na dotarcie do potencjalnych klientów, to sprawdź ofertę reklamy InPost. Możemy zaproponować Ci wyświetlanie promocyjnych banerów na stronie internetowej inpost.pl, w Managerze Paczek czy na ekranach naszych automatów do odbierania i nadawania przesyłek.
Pamiętaj również, że reklama digitalowa to tylko jeden ze sposobów promocji. Chcesz prześcignąć konkurencję i pokazać się w niesztampowy sposób? Świetnie, bo mamy do zaproponowania także rozwiązania outdoorowe w formie oklejania maszyn Paczkomat, a także reklamę poprzez InPost Mobile i newsletter!
Reklamy dystrybuowane za pomocą takiego medium mają szansę dotrzeć do wielu odbiorców, ponieważ 92% internautów korzysta z dostaw przez Paczkomat. Oznacza to, że zobaczą oni Twoją reklamę podczas odbierania przesyłki. Szczegóły oferty reklamowej wraz z cennikiem znajdziesz na inpost.pl/reklama.
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

