Jak wykorzystywać Facebook Ads i zdobywać nowych klientów?

E-commerce Reklama
Jak wykorzystywać Facebook Ads i zdobywać nowych klientów? Jak wykorzystywać Facebook Ads i zdobywać nowych klientów?

5 Marca 2023

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

Postęp technologiczny i powszechny dostęp do internetu dają możliwość prowadzenia skutecznych i zróżnicowanych działań z zakresu marketingu. Jednym z nich jest prowadzenie kampanii reklamowych za pośrednictwem social mediów. Jak działa Facebook Ads i jakie korzyści przynosi przedsiębiorcom handlującym w internecie? Warto się tego dowiedzieć.

 

Czym są reklamy Facebook Ads?

Facebook to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowym w kraju. Według danych statystycznych z początku 2023 roku z portalu na całym świecie korzysta prawie 3 mld ludzi, w tym 24 miliony w Polsce. Nic więc dziwnego, że firmy starają się wykorzystać niemal nieprzebrany potencjał tej platformy.

Dla właścicieli biznesów Facebook stanowi więc jeden z najważniejszych kanałów reklamy i komunikacji z klientami. Działania z tego zakresu wdrażają za pośrednictwem prowadzenia profili swoich marek, publikowania przykuwających uwagę treści czy inicjowania interakcji z użytkownikami portalu.

Sposobem na skuteczną reklamę w social mediach jest również wykorzystywanie usługi stworzonej specjalnie na potrzeby e-commerce. W tym przypadku mowa o kampaniach Facebook Ads, czyli reklamach wyświetlanych w serwisach należących do Meta Platforms.

Reklama wygenerowana przez Facebook Ads Manager pozwala na określenie grupy odbiorców, która może być zainteresowana oferowanymi przez daną markę produktami czy usługami. Promocja tego typu może przyjmować różne formy. Wśród nich są m.in.:

  • grafiki;
  • materiały wideo;
  • karuzele umożliwiające prezentację i linkowanie kilku artykułów w jednym poście czy infografiki.

Warto wiedzieć, że Meta wychodzi naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w reklamowaniu się na Facebooku. Osoby, które opanują obsługę narzędzia, mogą podejść do egzaminu i postarać się o tzw. certyfikat Facebook Ads (Certyfikat Blueprint), który potwierdzi ich kompetencje i umiejętności.​​​​​​​

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Jak działają reklamy Facebook Ads?

Aby stworzyć kampanię w platformach należących do Meta, należy zalogować się na konto firmowe i przejść do Managera Reklam. Tam użytkownik może stworzyć kampanię od podstaw lub wykreować nową reklamę na bazie poprzedniej, wcześniej stworzonej na potrzeby określonej grupy docelowej.

Po wybraniu jednego z celów reklamy oraz jej typu można przejść do kreowania kampanii. Oznacza to takie działania jak m.in. wybór nazwy oraz szczegółowej kategorii. Użytkownik może również zdecydować o wysokości budżetu na reklamę (zarówno za pojedyncze dni, jak i cały okres emisji).

Korzyści tworzenia reklam z Facebook Ads

Kampania stworzona przy pomocy Facebook Ads może przynieść reklamodawcy wiele korzyści. Jej rezultat zależy jednak od wcześniej ustalonego celu np. wzrostu konwersji.

Precyzyjne targetowanie odbiorców

Wśród najważniejszych walorów takiego rozwiązania wymienia się możliwość dotarcia do konkretnej, precyzyjnie określonej grupy osób, która może być zainteresowana oferowanymi przez markę produktami. Odbiorców mogą charakteryzować np. preferencje zakupowe czy prowadzenie określonego trybu życia. Trafienie z przekazem do określonych grup przekłada się na wzrost sprzedaży.

​​​​​​​Wzrost świadomości marki

Oprócz większego popytu na oferowane produkty warto zwrócić uwagę na wzrost rozpoznawalności marki. W ten sposób każdy stacjonarny i internetowy biznes ma szanse na stałe zaistnieć w świadomości swoich odbiorców.

Śledzenie efektów kampanii reklamowej

Facebook Ads umożliwia również monitorowanie rezultatów kampanii na bieżąco. Dzięki temu przedsiębiorca może określić, czy obrana strategia jest skuteczna i w razie potrzeby wprowadzić niezbędne zmiany.

Ogromna baza potencjalnych klientów

Przy wymienianiu zalet Facebook Ads nie sposób pominąć popularności Facebooka. Ten kanał przekazu reklamowego serwis gromadzi wokół siebie miliony użytkowników, a więc pozwala na dotarcie do bardzo szerokiego grona odbiorców w prosty i stosunkowo tani sposób.

Jak tworzyć skuteczne kampanie reklamowe Facebook Ads?

Wiedza o tym, co to jest Facebook Ads Manager i jak się nim obsługiwać to nie wszystko. Do tego, aby kampania reklamowa była skuteczna, trzeba dokładnie przemyśleć swoją strategię i zastanowić się, co dokładnie planuje się osiągnąć dzięki tej inwestycji.

W pierwszej kolejności należy zrozumieć, kim są prawdopodobni nabywcy oferowanych produktów lub usług. Jakie mają potrzeby i pragnienia? Czego szukają w sieci? Gdzie najczęściej robią zakupy? Warto bardziej wgłębić się w sylwetkę potencjalnego klienta, a nie opierać się wyłącznie na danych demograficznych. Ponadto trzeba pamiętać, żeby przygotowany materiał reklamowy był nie tylko ciekawy oraz przykuwający uwagę, ale i spójny z całokształtem marki.

Kolejną kwestią jest nieustanne monitorowanie, analiza i udoskonalanie kampanii. Co ważne, w tym celu można wykorzystać nie tylko Facebook Ads Manager. Na rynku są dostępne takie narzędzia jak m.in. Facebook Analytics umożliwiający sprawdzanie pochodzenia ruchu na stronie i stopnia konwersji oraz Facebook Pixel służący do obserwowania działań użytkowników na danej stronie.

Rodzaje kampanii Facebook Ads

Meta umożliwia tworzenie akcji promocyjnych nastawionych na różne cele biznesowe. Po wybraniu oczekiwanego rezultatu kampanii algorytmy platformy wytypują osoby, które prawdopodobnie wykonają czynność związaną z celem ustawionym w Facebook Ads. Efektem promocji może być:

  • podniesienie sprzedaży;
  • przekierowywanie służące zwiększeniu ruchu na stronie firmy;
  • poprawa aktywności użytkowników, czyli liczby reakcji na posty;
  • wypromowanie swojej aplikacji mobilnej;
  • zwiększenie rozpoznawalności marki.

Gdzie wyświetlane są reklamy Facebook Ads?

Reklamy, które zostały stworzone przy pomocy Facebook Ads, pojawiają się we wszystkich najważniejszych miejscach na portalu. Materiały promocyjne obejrzą również osoby korzystające z innych usług należących do Mety. Ich użytkownicy widzą sponsorowane treści:

  • w newsfeedzie Facebooka;
  • w komunikatorze Messenger;
  • na stronie głównej profilu na Instagramie.

Targetowanie reklam Facebook Ads – jak się zmieniało na przestrzeni lat?

Marketing internetowy nieustannie się rozwija, wobec czego udoskonalane są także takie narzędzia jak Facebook Ads. Na samym początku charakterystyka i selekcja grupy docelowej opierała się na suchych faktach demograficznych. Oznacza to, że bazowano na informacjach publikowanych na profilu.

Później twórcy algorytmu targetującego zaczęli zwracać uwagę na zachowania użytkowników Facebooka poza serwisem. Na przestrzeni lat Facebook znacznie poszerzył możliwość targetowania, jednak spotkało się to z krytyką w związku z ochroną prywatności użytkowników serwisu. Z tego powodu niektóre możliwości targetowania ograniczono.

Nie tylko Facebook Ads. Skuteczne kampanie reklamowe z InPost

Facebook to globalna marka, której popularność sprawiła, że stała się perfekcyjnym narzędziem marketingowym. Warto jednak wykorzystać potencjał lokalnych firm. Z usług InPost w każdym roku korzystają miliony klientów.

Proponujemy usługę reklamowania swojego biznesu online i offline. Do promocji można wykorzystać:

  • Paczkomat jako nośnik oklejony materiałem promocyjnym;
  • ekran maszyny Paczkomat, na którym wyświetli się reklama;
  • sampling, czyli wysyłkę próbek produktów;
  • powiadomienia przesyłane poprzez aplikację InPost Mobile;
  • newslettery udostępniane klientom za pośrednictwem e-maili.

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami naszej oferty. Stworzyliśmy ją na tyle elastyczną, aby udało się ją dopasować do celów i budżetu kampani różnorodnych firm. Dzięki temu z tej usługi skorzysta zarówno małe przedsiębiorstwo o regionalnym zasięgu, jak i krajowy gigant chcący zorganizować ogólnopolską akcję promocyjną.

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe

Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...

Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy

Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...

Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?

Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!