Jak założyć internetowy sklep odzieżowy – praktyczne wskazówki
E-commerce Porady

Jak założyć internetowy sklep odzieżowy – praktyczne wskazówki

31 Stycznia 2020

Co najczęściej kupujemy online? Okazuje się, że w czołówce najchętniej zamawianych towarów znajdują się ubrania, akcesoria oraz obuwie. Branża modowa stała się jednym z najbardziej dochodowych biznesów, a projektanci dbają o to żeby co sezon dostarczać nowych trendów. Z drugiej strony warto pamiętać, że w tym sektorze rynku spotkamy się z dużą konkurencją. W jaki sposób zatem odnieść sukces? Jak otworzyć dochodowy sklep odzieżowy?

Internetowy sklep odzieżowy – dobry pomysł na biznes

Założenie własnej platformy sprzedażowej i rozpoczęcie działalności w e-commerce to obecnie nic trudnego. Wystarczy zdecydować się na gotowe, intuicyjne oprogramowanie za kilkadziesiąt złotych i można przejść do rozkręcania swojej marki. Problem stanowi często sam pomysł na biznes, a właściwie jego brak. Obserwując rynek możemy odnieść wrażenie,, że jest on przesycony – wszędzie znajdziemy całe mnóstwo rozmaitych towarów. To prawda – klienci mają w czym wybierać. Mimo to w dalszym ciągu otwierają się nowe sklepy internetowe, które radzą sobie całkiem nieźle – wiele z nich skupiło się właśnie na modzie.​​​​​​​

Ubrania kupuje każdy, bez względu na wiek i płeć. Możemy być pewni, że to się prędko nie zmieni. Jednak odzież nie pełni wyłącznie funkcji praktycznej. Chcemy mieć rzeczy, które po prostu nam się podobają i współgrają z naszą osobowością. Nie da się ukryć, że strój wpływa na nasz nastrój i nierzadko jest w stanie podwyższyć lub obniżyć samoocenę. Trafiona stylizacja dodaje energii do działania i sprawia, że czujemy się bardziej atrakcyjni. Za pomocą ubrań nierzadko wyrażamy też swoje poglądy oraz prezentujemy swój status społeczny. Jak widać, znaczenie mody w naszym życiu jest o wiele większe, niż mogłoby się z pozoru wydawać. Sprzedawanie odzieży online to zatem znakomity pomysł na biznes – szczególnie że Internet dostarcza nam wiele unikalnych możliwości, np. dotarcia do nieograniczonej liczby odbiorców. Pozwala to m.in. na sprzedaż ciuchów bardziej niszowych, na które trudno byłoby znaleźć wystarczający zbyt w lokalnej społeczności.

Jak otworzyć sklep odzieżowy? Krok po kroku

Nie trzeba dysponować dużym budżetem, żeby zacząć działać w sektorze e-commerce. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku handlu tradycyjnego, gdzie sam wynajem lokalu w dobrej lokalizacji generuje niesamowicie wysokie koszty. Jak więc założyć internetowy sklep odzieżowy?

Aby założyć i prowadzić platformę sprzedażową, nie musimy posiadać specjalistycznej wiedzy informatycznej. Trzeba jednak wybrać profesjonalne oprogramowanie przeznaczone dla e-commerce. Na rynku istnieje spora ilość różnych rozwiązań. Na jakie się zdecydować? Podejmując decyzję dobrze będzie odpowiedzieć sobie na pytania: Na jakie koszty mogę sobie pozwolić? Jak szybko zamierzam wystartować z biznesem? Jak szeroki jest mój asortyment? Jaki jest mój zakres wiedzy z dziedziny IT? 

Klienci nie znoszą długiego szukania produktów i mylącej nawigacji, dlatego należy im jak najbardziej ułatwić tzw. ścieżkę zakupową. Odpowiednio zaprojektowana strona e-sklepu wpłynie na zmniejszenie ilości porzucanych koszyków i satysfakcję konsumentów. Nie bez znaczenia jest również wygląd strony – warto  postawić na nowoczesny i atrakcyjnie wizualnie design. Wrażenia odwiedzających przełożą się bezpośrednio na tzw. konwersję (czyli ilu odwiedzających zamienia się w klientów).

Nawet piękna i profesjonalna witryna nie sprawi, że klienci od razu znajdą nasz sklep internetowy. W jego zakładaniu musimy uwzględnić efektywne działania związane z Search Engine Optimization (SEO), dzięki którym produkty pojawią się wysoko w wynikach wyszukiwania po wpisaniu przez użytkownika konkretnych słów kluczowych. Każdy z nas korzysta na co dzień z wyszukiwarki Google – również Twoi przyszli klienci. Co trzeba zatem zrobić? Przede wszystkim zwracać uwagę na wygląd linków URL do podstron, towarów, a także wszystkich kategorii. Linki powinny być krótkie i zawierać pełne nazwy artykułów oraz markę. Pamiętaj, że SEO to strategia długofalowa i musi iść w parze z odpowiednio dobranymi działaniami marketingowymi.

W przypadku branży modowej założenie kont marki na portalach społecznościowych jest koniecznością. Tak naprawdę, zanim otworzysz sklep internetowy, możesz zacząć budować rozpoznawalność swojej firmy i docierać do wybranej grupy docelowej. W przypadku ubrań dobrze będzie zacząć od uruchomienia profilu na Instagramie. Niektórzy sprzedawcy wykorzystują ten fotograficzny serwis społecznościowy do prezentowania towaru, a nawet realizacji pierwszych zamówień. Świetnie prezentujące się stylizacje rozbudzają chęć zakupu i zapadają w pamięć konsumentów. Pamiętaj tylko, że prowadzenie profilu musi być profesjonalne. Zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia zgodne z obecnymi trendami i o dobrany do odbiorców sposób komunikacji. Social media pomogą Ci szybko rozkręcić biznes, ale jeśli nie przyłożysz się do publikowania treści, w błyskawicznym tempie stracisz zainteresowanie przyszłych klientów. 

Rozwiń swój biznes z InPost Fulfillment

Magazynowanie, pakowanie, wysyłka – nie musisz tego robić sam! Oddaj to w ręce profesjonalistów.

Poświęć 1 minutę i zostaw kontakt do siebie, aby zyskać więcej czasu i zredukować koszty.


  • Błyskawiczna dostawa
  • Redukcja kosztów
  • Zero problemów z wysyłką
  • Obsługa szczytów sprzedaży
  • Oferta szyta na miarę
  • Brak minimalnej liczby wysyłek

Wypełnij formularz, a szybko oddzwonimy

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.