Jesteśmy niekwestionowanym liderem rynku dostaw w Polsce!

Jesteśmy niekwestionowanym liderem rynku dostaw w Polsce!

12 Maja 2020

Paczkomat jest najczęściej wybieraną opcją odbioru przesyłek. 

Mamy kolejne świetne wieści, którymi chcemy się pochwalić! Jak wynika z najnowszych badań Kantar Polska, nasze Paczkomaty są najchętniej wybieraną formą dostawy w kraju – wybiera ją aż 80% kupujących online. Paczkomaty są także drugą najczęściej wybieraną formą wysłania towarów. Z tej opcji korzysta aż 51% ankietowanych. 

Tak dobre wyniki to efekt szeregu działań, które realizowaliśmy w ciągu ostatniego roku. Wprowadziliśmy na rynek bijącą rekordy popularności aplikację InPost Mobile z innowacyjną funkcją zdalnego otwierania skrytki, uruchomiliśmy intuicyjną i użyteczną stronę internetową, a także wdrożyliśmy m.in. Paczkę w Weekend, która pozwala na dostawy do Paczkomatów również w weekendy. Dziś możemy to już głośno powiedzieć: jesteśmy niekwestionowanym liderem rynku logistycznego w Polsce. Potwierdzają to najnowsze wyniki badań, które wśród kupujących online przeprowadził wiodący instytut badawczy w kraju – Kantar Millward Brown

Paczkomaty to najczęściej wybierana forma dostawy

Paczkomaty to niezmiennie najpopularniejsza i najczęściej wybierana forma dostawy. Wybiera ją już 80% internautów, co stawia InPost na pozycji lidera w branży logistycznej. Jako druga preferowana forma dostawy została wskazana dostawa kurierem do domu lub pracy (70%). Dostawę pocztą do domu lub pracy wybiera zaledwie 41% badanych. 

 

 

InPost to firma, która wyznacza trendy i zmienia branżę  

Jesteśmy również zdecydowanym liderem wizerunkowym. Osiągnęliśmy najlepsze wyniki we wszystkich kategoriach związanych z postrzeganiem firmy przez ankietowanych. Aż 72% badanych deklaruje, że lubi i ceni naszą markę! InPost jest odbierany przez klientów jako organizacja, która najlepiej wykorzystuje rozwiązania internetowe i mobilne (76%), jest atrakcyjna cenowo (70%), odnosi sukcesy rynkowe (72%) i idzie z duchem czasu (71%).

 

 

Ogromna popularność nadań w Paczkomacie

Niezwykle cieszy nas również popularność nadań w Paczkomacie, w czym niewątpliwie ogromny wpływ miało wdrożenie usługi Szybkie Nadania. Wysyłkę w Paczkomacie InPost wybrało aż 51% ankietowanych. To tylko dwa punkty procentowe mniej niż wynik Poczty Polskiej, którą wskazało 53%. Warto dodać, że w ostatnich 3 miesiącach przesyłki z InPost nadało niemal ⅓ respondentów (wzrost o 11 punktów procentowych). 

 

 

InPost to najbardziej lubiana marka przez klientów

InPost utrzymał najwyższy wynik wskaźnika NPS, który określa poziom zadowolenia i lojalności klientów. W badaniu Kantara uplasowaliśmy się na 1 miejscu z wskaźnikiem na poziomie 58. Drugi DPD osiągnął wynik na poziomie zaledwie 29 punktów. Trzeba wspomnieć, że tak wysoki wynik (między 50 a 60) otrzymują tylko najbardziej lubiane i rozpoznawalne przez klientów marki, co sprawia, że zdecydowanie mamy się z czego cieszyć.

 

 

Badani rozpoznają nas od razu

Kiedy innym spada, nam rośnie! Z badania Kantara wynika, że znacząco wzrosła świadomość spontaniczna (procent badanych, którzy bez pomocy ankietera są w stanie podać nazwę) marki InPost. Znacząco zbliżyliśmy się do pozycji lidera, osiągając poziom 69% – to wzrost aż o 14 punktów procentowych od ostatniego badania! Co ciekawe, w przypadku konkurencji zanotowano wyraźne spadki. W tym zestawieniu lider – DHL – jest tylko o jeden punkt procentowy przed nami!

 

 

Nie ukrywamy, że takie wyniki to dla nas największa motywacja do dalszej pracy. Już teraz informujemy, że nie zamierzamy zwalniać tempa, bo przed nami kolejne ciekawe i inspirujące wyzwania. Stay tuned!

 

*Badanie Kantar Polska zostało przeprowadzone w okresie 18 kwietnia – 25 kwietnia 2020 roku na reprezentatywnej grupie 1005 internautów.