Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?

Fulfillment Dla biznesu
Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment? Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?

28 Kwietnia 2025

Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie sprawę z tego, że samodzielna obsługa logistyczna staje się zbyt dużym obciążeniem. Pojawia się wtedy pytanie – czy warto zlecić logistykę zewnętrznemu operatorowi? InPost Fulfillment kompleksowo odpowiada na te potrzeby. Kiedy jest jednak najlepszy moment na zmianę modelu magazynowania? Podpowiadamy. 

 

Jakie są kluczowe sygnały, że czas na zmianę modelu magazynowania? 

Nagły wzrost zamówień to marzenie każdego sprzedawcy, ale tym samym także spore wyzwanie logistyczne. Jeśli obsługa przesyłek staje się coraz trudniejsza, a czas realizacji zamówień wydłuża się, to znak, że dotychczasowy model działania może nie być wystarczający

Sezonowe skoki sprzedaży często powodują chaos w magazynie. Brak miejsca na produkty, niedobory kadrowe i wydłużony czas pakowania to tylko niektóre problemy, z jakimi mierzą się sprzedawcy. Outsourcing logistyki pozwala tego wszystkiego uniknąć, bo zapewnia nieskrępowaną elastyczność niezależnie od sezonowych potrzeb. 

Wysokie koszty operacyjne stają się nierzadko hamulcem rozwoju. Utrzymanie magazynu, zatrudnianie pracowników i zakup materiałów do pakowania, generuje stałe wydatki i to niezależne od poziomu sprzedaży. Model fulfillment zmienia koszty stałe na zmienne, tym sposobem dając większą kontrolę nad finansami. 

Problemy ze zwrotami to kolejny sygnał, że czas na zmianę. Jeśli liczba zwrotów rośnie, a ich obsługa zajmuje coraz więcej czasu, to z pewnością wpłynie to na płynność operacyjną całej firmy. InPost Fulfillment w standardzie zajmuje się wszelkimi zwrotami, odciążając od tego sprzedawcę. 

Rozwijaj swój biznes, a magazynowanie, kompletowanie i dostawę zostaw nam! Zobacz wszystkie korzyści, jakie przyniesie Twojemu biznesowi współpraca z InPost.

Czas na integrację z InPost Fulfillment!

InPost Fulfillment – kiedy warto zdecydować się na outsourcing logistyki? 

Przejście na usługę InPost Fulfillment jest szczególnie korzystne dla firm, które chcą skupić się na sprzedaży i marketingu zamiast na logistyce. Sprzedawca może więc poświęcić swój czas na inne kwestie, np. na rozwój asortymentu i strategii biznesowej. 

Ogromnym atutem InPost Fulfillment jest dostęp do nowoczesnej infrastruktury. Magazyny funkcjonujące w ramach tej usługi zajmują 100 000 m² powierzchni klasy A i zlokalizowane są w strategicznym punkcie kraju. Łączą się także bezpośrednio z sortownią dla błyskawicznej realizacji zamówień

Jeśli firma chce oferować ekspresową dostawę, to oferta od InPost nie ma sobie równych. Zamówienia złożone do godziny 20:00 są wysyłane jeszcze tego samego dnia. Raport Gemius E-commerce w Polsce z 2024[1] wyraźnie pokazuje, że aż 91% badanych chce otrzymać kupione produkty w ciągu 12 godzin​. Nic więc nie zwiększa tak bardzo satysfakcji klientów, jak szybko otrzymana paczka. 

Outsourcing logistyki to także sposób na optymalizację kosztów. Dzięki efektowi skali, InPost może oferować atrakcyjne stawki na opakowania i wysyłkę. Firmy mogą w ramach tej usługi skorzystać z preferencyjnych warunków dostawy przez Paczkomat® i kurierem. 

Jak przygotować firmę do wdrożenia Fulfillmentu? 

Przed wdrożeniem fulfillmentu warto określić, jakie procesy wymagają optymalizacji. Dobrym pomysłem może być analiza dotychczasowych kosztów magazynowania, pakowania i wysyłki, a także sprawdzenie, które obszary generują największe problemy. 

Kolejnym krokiem jest integracja systemów informatycznych. Współpraca z InPost Fulfillment opiera się na bieżącej synchronizacji danych dotyczących zamówień i stanów magazynowych. Dzięki temu procesy logistyczne będą przebiegać automatycznie, a przedsiębiorca zyska pełne informacje oraz kontrolę nad przepływem towarów​. 

Warto także określić standardy dotyczące pakowania zamówień, tak aby spełniały one oczekiwania klientów oraz były zgodne z polityką marki. InPost Fulfillment oferuje personalizację paczek oraz dodatkowe usługi, np. etykietowanie i dołączanie materiałów reklamowych. 

Należy również odpowiednio zaplanować przepływ towarów. W tym celu powinno się przygotować dostawy produktów do magazynu InPost w sposób, który pozwoli na szybkie i sprawne przyjęcie towaru na stan. Warto opracować jeden prosty schemat dostarczania towarów, aby uniknąć przestojów. 

Ostatnim krokiem jest edukacja zespołu. Chociaż fulfillment przejmuje większość procesów logistycznych, firma nadal musi monitorować realizację zamówień i uzupełniać stany magazynowe. Warto zatem przeszkolić pracowników z obsługi nowego systemu. Dobre przygotowanie zespołu to prosty sposób na płynne wdrożenie fulfillmentu i uniknięcie problemów w początkowej fazie współpracy​. 

Decyzja o przeniesieniu logistyki do InPost Fulfillment to ważny krok, który może znacząco usprawnić działanie sklepu internetowego. Odpowiednie przygotowanie pozwala na płynne wdrożenie nowego modelu. Sprawdź szczegóły usługi InPost Fulfillment i przekonaj się, jak może on pomóc w rozwoju Twojego biznesu! 

 

[1] Gemius. Raport E-commerce 2024. 2024. Dostępny na: https://gemius.com/documents/66/RAPORT_E-COMMERCE_2024.pdf

Rozwiń swój biznes z InPost Fulfillment

Magazynowanie, pakowanie, wysyłka – nie musisz tego robić sam! Oddaj to w ręce profesjonalistów.

Poświęć 1 minutę i zostaw kontakt do siebie, aby zyskać więcej czasu i zredukować koszty.


  • Błyskawiczna dostawa
  • Redukcja kosztów
  • Zero problemów z wysyłką
  • Obsługa szczytów sprzedaży
  • Oferta szyta na miarę
  • Brak minimalnej liczby wysyłek

Wypełnij formularz, a szybko oddzwonimy

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?

Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...

Weekendowe Nadania na 2 sposoby. Dostosuj usługę do potrzeb swojego biznesu

Prowadzisz e-sklep? Weekendowe Nadania stworzyliśmy z myślą o Tobie! To bezpłatna usługa premium, z którą przesyłki nadane w weekend dotrą d...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!