Kim jest Reseller i jak można nim zostać?
E-commerce

28 lutego 2024
Obecnie szukamy różnych sposobów na zarobek, a reselling to działalność, która przynosi wiele zysków i możliwości. Ponadto może przybierać różne formy oraz funkcjonować w wielu branżach – od odzieżowej do informatycznej. Jeśli zastanawiasz się, kim jest reseller lub jak zostać resellerem, przygotowaliśmy dla Ciebie wszystkie niezbędne informacje.
Reseller — kto to taki?
Ogólnie rzecz biorąc, reseller to osoba lub firma, która zajmuje się sprzedażą towarów lub usług, zazwyczaj po cenie powiększonej o marżę. Obecnie jest to bardzo popularna praktyka w branży streetwearu oraz odzieży i dodatków luksusowych marek. Resellerzy wykorzystują popyt i szum nakręcany przed premierą nowej kolekcji czy linii popularnych marek.
Jednak jeśli zawęzimy pojęcie do hosting resellera, to możemy mówić o pośredniczeniu w sprzedaży serwerów (a konkretnie miejsca na tych serwerach) pomiędzy ich fizycznym właścicielem a ostatecznym klientem. Jednak jest to rozwiązanie skierowane przede wszystkim do webmasterów i agencji marketingowych, które obsługują dużą liczbę klientów. Dzięki hostingowi w ramach resellingu mają oni dostęp do panelu administratora, który w jednym miejscu pokazuje wszystkie obsługiwane serwisy. Jednocześnie mogą również rozdzielić je na poszczególne, odseparowane od siebie konta, co zwiększa ich bezpieczeństwo.
W sieci możemy spotkać się również z innymi rodzajami resellerów, np. W ramach licencji oprogramowania dla sklepów internetowych. Reseller to także sklep, który pośredniczy w sprzedaży produktów i usług innej firmy, ale pod własną marką.
Prowadzisz firmę? Wysyłasz wiele paczek miesięcznie? Zaoszczędź na wysyłce z InPost! Różnorodność oferty sprawia, że jest to rozwiązanie zarówno dla małych, jak i dużych firm.
Poznaj pełną ofertę Abonamentów i podpisz umowę online.
Na czym polega reselling?
Jak już wspomnieliśmy, reselling zakłada narzucanie marży na oferowane towary – zwykle wysokiej. Jest to szczególnie widoczne w przypadku branży odzieżowej, gdzie kupujący są w stanie zapłacić krocie za produkty, które nie są już dostępne w regularnej sprzedaży. Na tym właśnie opiera się ta działalność w sektorze odzieży i dodatków. Resellerzy, korzystając z różnych kanałów kupna, pozyskują pożądane przedmioty, np. nabywają kultowe modele w sklepach z używaną odzieżą. Jeśli do sprzedaży ma trafić nowa linia, wielokrotnie zapisują się na listy oczekujących lub robią wszystko, aby jako pierwsi pojawić się na premierze w sklepie.
Inaczej funkcjonuje reselling w odniesieniu do licencji na oprogramowania. Wcale nie polega na podbijaniu ceny sprzedaży, ponieważ w takim przypadku klient nie skorzystałby z takiej oferty. W końcu mógłby za niższą cenę zakupić licencję bezpośrednio od dostawcy oprogramowania. Działalność resellera, a konkretnie jego model biznesowy, zakłada pobieranie prowizji od odnawiania licencji przez klienta. Prowadzący taką firmę zakupują od dostawcy duży pakiet licencji – im jest większy, tym mniejsze koszta ponoszą – a następnie odsprzedają go po cenie niższej niż rynkowa swoim klientom. Oznacza to, że faktyczny zysk osiągany jest dopiero po pewnym czasie.
Jak rozpocząć pracę jako reseller?
Pracę jako reseller można rozpocząć na wiele sposobów. W przypadku odsprzedaży ubrań i dodatków możesz zacząć od znalezienia w sieci grupy osób, które już się tym zajmują. Jako członek społeczności, poznasz strategię działania oraz zbadasz rynek. Musisz jednak pamiętać, że próg wejścia jest dosyć wysoki – musisz dysponować własnymi oszczędnościami na zakup pożądanych przedmiotów. Poza tym liczą się tu szybkość, spryt i znajomość trendów.
W przypadku hosting resellingu najpierw należy wybrać dobrego dostawcę hostingu, czyli takiego, który zapewnia wysoką jakość serwerów, a następnie wykupić u niego przestrzeń dyskową i zacząć sprzedawać ją swoim klientom indywidualnym. Zaletą tego rozwiązania jest brak konieczności ujawniania, kto jest fizycznym właścicielem hostingu, zatem masz możliwość, by działać pod własną marką. Podobnie w przypadku resellingu licencji na oprogramowanie – skontaktuj się z jego dostawcą i wynegocjuj atrakcyjne partnerstwo.
Szybka i łatwa sprzedaż – korzyści podpisania umowy z firmą kurierską InPost
W przypadku odsprzedaży ubrań potrzebny będzie sprawnie działający proces wysyłania i dostarczania zamówień. Aktualnie internauci kupujący w internecie cenią sobie przede wszystkim szybką i tanią dostawę. Dużą popularnością cieszy się odbiór przez Paczkomat. To wszystko możesz zaoferować swoim klientom dzięki podjęciu współpracy z InPost.
W Polsce funkcjonuje już ponad 21 tysięcy automatów Paczkomat. Dostępne są one zarówno w większych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach. W InPost stale poszerzamy sieć usług tak, aby na bieżąco spełniać oczekiwania klientów. Stawiamy na szybką dostawę, która uzupełniona jest o różne usługi typu InPost Pay lub Paczka w Weekend.
Proponujemy sprzedawcom możliwość wykupienia Abonamentu dla firm, dzięki któremu mogą wysyłać przesyłki kurierskie i nadawać je przez maszyny Paczkomat. Do wyboru są aż 4 różne pakiety, które różnią się od siebie ceną i okresem trwania. Do głównych zalet takiej oferty można zaliczyć:
- bezpłatny przyjazd kuriera nawet po jedną paczkę;
- niezmienną cenę w okresie trwania umowy;
- promocyjne ceny na COD, czyli wysyłanie paczki za pobraniem;
- opłatę paliwową wliczoną w cenę pakietu.
Dzięki skorzystaniu z oferty InPost aż 95% twoich klientów otrzyma swoją paczkę już następnego dnia po wysłaniu. Co więcej, możesz skorzystać z Abonamentu z dostępem do opieki posprzedażowej oraz bez żadnych ukrytych opłat.
Reselling polega na sprzedawaniu produktów w cenie powiększonej o marżę. Dotyczy on w głównej mierze branży odzieżowej. Dzięki współpracy z InPost proces ten może przebiegać szybko i sprawnie, co zdecydowanie zwiększy zadowolenie Twoich klientów.
Weź na próbę i testuj abonament w InPost przez 3 miesiące!
Poświęć 1 minutę, zostaw kontakt do siebie i zacznij nadawać paczki już od 11,58 zł*.
- Jedna umowa na paczki kurierskie i paczkomatowe
- Darmowe podjazdy kurierskie
- Ekspresowa dostawa
- Gwarancja ceny przez okres trwania umowy
- Opłata paliwowa wliczona w cenę
- Dedykowana opieka posprzedażowa
* Cena netto za przesyłkę paczkomatową w abonamencie Midi Firma 600.
Czytaj również
Nadanie paczki w sobotę – czy to możliwe?
Ze względu na rosnące tempo życia wielu osobom zdarza się zapomnieć o załatwieniu różnych spraw, w tym np. o nadaniu przesyłki. Zoriento...
Zwroty w e-commerce – jak wpływają na sprzedaż, trendy, dane
Jeszcze kilka lat temu zwroty były prawdziwą zmorą zarówno sklepów internetowych, jak i ich klientów. Dodatkowe koszty, niejasne procedu...
9 pomysłów na wypromowanie sklepu internetowego
Duża liczba nowo powstających sklepów internetowych sprawia, że coraz trudniej jest sprostać konkurencji na rynku e-commerce. Liczne fir...

