Liczba Paczkomatów® InPost jest większa niż placówek własnych Poczty Polskiej

Coraz więcej Paczkomatów

Paczkomaty® dostępne są w coraz mniejszych miejscowościach w całej Polsce!

Liczba Paczkomatów® InPost (4800 urządzeń w Polsce) – należących do operatora logistycznego, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych Advent International oraz KKR – przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600). Tym samym sieć wygodnych i elastycznych punktów odbioru i nadania przesyłki w InPost jest doskonałą alternatywą do odbioru i nadania przesyłek w trybie 24h/7.

Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

„Sieć Paczkomatów® InPost jest coraz większa i dostępna w coraz mniejszych miejscowościach. Już dziś łatwiej jest nadać czy odebrać przesyłkę w Paczkomacie®, niż w placówce pocztowej. Nie tylko rozszerzamy zasięg, ale też rozwijamy kolejne usługi, jakie może oferować Paczkomat®. Docelowo to właśnie zarządzany z poziomu smartfona Paczkomat® będzie mógł stanowić automatyczną i dostępną 24 godziny placówkę. Automatyzacja usług jest nieunikniona, a przewaga jaką nam daje technologia skutecznie służy naszym klientom. Dlatego to właśnie innowacyjne rozwiązania będą zyskiwać przewagę – zarówno ze względu na elastyczność, jak i ekonomikę” – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

Jako inwestor jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju InPost – zarówno pod względem sieci i dostępności Paczkomatów®, jak i z dynamicznie rosnącego wolumenu przesyłek. Firma cały czas rośnie szybciej niż rynek e-commerce, co pozwala na oczekiwanie kolejnych, doskonałych wyników. Finansowanie, które zapewniliśmy wraz z funduszem KKR jest niezbędne, by usługi były nowoczesne i innowacyjne – a kolejne modernizacje i zakup sprzętu sprawiają, że InPost może wyprzedzać konkurencję. Dzięki temu usługi InPost są tak wysoko oceniane przez Polaków” – podkreślił Nick Rose, dyrektor zarządzający Advent International.