Medium reklamy – jak wybrać odpowiednie? Co je charakteryzuje?
Dla biznesu

12 Marca 2024
Media reklamowe to coś, co trzeba wybrać na etapie planowania każdej kampanii marketingowej. Jeśli chcesz promować swoją markę lub produkt, koniecznie zapoznaj się z poszczególnymi nośnikami treści i dowiedz się, jak wybrać odpowiedni do własnych celów.
Czym są media reklamowe?
Medium reklamowe to narzędzie, które służy do przekazywania treści marketingowych od marki do odbiorców. Jest to kanał komunikacyjny, pozwalający na przedstawianie produktów czy usług danego przedsiębiorstwa.
Środki i nośniki reklamy dzieli się na tradycyjne i nowoczesne. Do pierwszej grupy należą prasa, radio czy telewizja. Zaliczają się tu wszelkie magazyny, czasopisma, broszury i katalogi. Natomiast w drugiej znajdują się kanały internetowe – witryny, aplikacje, social media czy wyszukiwarki. Popularne są również media outdoorowe, w tym m.in. plakaty, murale i billboardy.
Media reklamowe w erze marketingu internetowego
Poprzez pojawienie się i intensywny rozwój internetu nośniki reklamy uległy wielu przemianom. Dziś są znacznie bardziej zróżnicowane niż przed laty. Wśród działań marketingowych online wyróżnia się m.in.:
- Kampanie banerowe – na wielu stronach internetowych da się wykupić miejsca na swoje banery reklamowe. Oferujemy to również w InPost, więc jeśli chcesz, możesz zaistnieć w naszym Managerze Paczek, na stronie głównej czy panelu do śledzenia przesyłek. Treści w zależności od wybranego portalu mają różną formę i rozmiar.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
- Kampanie w mediach społecznościowych – płatne reklamy w social mediach pozwalają dotrzeć do nowych odbiorców. Ponadto samo prowadzenie profili marki w kreatywny i angażujący sposób to ważna kwestia w działaniach promocyjnych firm. Pomaga bowiem budować długotrwałe relacje z odbiorcami.
- Reklamy w wyszukiwarkach – za pomocą Google Ads da się stworzyć reklamy w wyszukiwarkach, które sprawdzają się przede wszystkim w przypadku e-sklepów. Klient po wpisaniu konkretnej frazy najpierw otrzymuje wyniki sponsorowane, a dopiero niżej te, które zasłużyły sobie na wysoką pozycję w wynikach.
- Influencer marketing – polega na reklamowaniu produktów i usług przez influencerów. Polecają oni określone w umowie towary swoim odbiorcom i często oferują przy tym np. kod zniżkowy na zakupy. Przed zawarciem takiej współpracy należy sprawdzić m.in. poziom zaangażowania obserwatorów danej osoby w sieci, ale również dopasowanie do reklamy.
- Content marketing – długotrwałe działania polegające na tworzeniu treści w postaci artykułów, opisów produktów czy filmów wideo. Wpływają na pozycję w wyszukiwarce, a także budują wizerunek firmy jako eksperta. W ramach promocji można kupować także artykuły sponsorowane, których zadanie to budowanie sieci linków wpływających na pozycjonowanie.
Media reklamowe a specyfika biznesu
Specyfika biznesu to kluczowa kwestia w wyborze środków przekazu reklamy. Każde przedsiębiorstwo ma bowiem swoją własną grupę odbiorców, terytorium działania czy cele, jakie chce osiągnąć. W pierwszej kolejności warto zastanowić się nad obszarem funkcjonowania.
Jeśli firma działa na ściśle określonym terenie, np. jest to salon kosmetyczny w mieście, nie potrzebuje reklam w całej Polsce ani na świecie. W takim przypadku należałoby się skupić na promocji na obszarze, z którego klienci i klientki chętnie dojadą do przedsiębiorstwa.
Sprawdzą się zatem ogłoszenia na lokalnych grupach w mediach społecznościowych, reklamy w sieci z geotargetowaniem, a także billboardy czy ulotki w miejscach publicznych. Natomiast jeśli mowa o sklepie online, który chce docierać do jak najszerszego grona odbiorców, można celować w kampanie o znacznie szerszym zakresie, czyli nawet telewizję.
Ważną rolę odgrywa grupa docelowa. Jeśli produkt kieruje się do seniorów, raczej nie powinno się prowadzić akcji w social mediach. Znacznie lepiej skupić się na radiu, gazetach, plakatach czy telewizji. W przypadku młodszych odbiorców to sieć staje się najważniejszym medium promocji. Dlatego tak ważne jest poznanie i zdefiniowanie swojego targetu.
Specyfika branży, w której się działa, również wpływa na wybór miejsca, w jakim znajdą się reklamy. Treści promujące kursy IT nie zyskają zainteresowania na stronach związanych ze stylizacją fryzur. Znacznie lepiej wykupić baner np. na portalu newsowym o profilu technologicznym czy służącym do poszukiwania pracy.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze medium reklamowego?
Trzeba sprawdzić, czy dane środki reklamy mają szansę dotrzeć do pożądanych grup odbiorców. Najlepiej przeprowadzić analizę rynku i sprawdzić w statystykach, jakich klientów ma się najwięcej. Młodsze pokolenia znacznie rzadziej korzystają z poleceń w tradycyjnych mediach, a starsze wręcz odwrotnie.
Kolejna kwestia to budżet, jaki chce się przekazać na kampanię. Facebook czy Google Ads mogą być znacznie tańsze niż reklama wideo emitowana w telewizji. Aby dopasować kampanię do swoich możliwości, warto zastanowić się nad czasem jej trwania, a także zasięgiem i liczbą kanałów komunikacji.
Sprawdź również, jakimi narzędziami posługuje się Twoja konkurencja. Czy w poszczególnych przypadkach widać, że przekłada się to również na sprzedaż i rozwój? Ponadto zastanów się nad tym, który kanał pozwala Ci na tworzenie kreatywnych i angażujących treści.
Dobrym sposobem jest reklamowanie się w wielu mediach, co pozwoli na dotarcie do różnych odbiorców. Połączenie reklamy w wyszukiwarkach, banerowej, outdoorowej czy tekstowej sprawdzi się lepiej niż zainwestowanie całości budżetu w jedno medium.
Reklama InPost – nowoczesne media reklamy
Internet to miejsce, które przedsiębiorcy bardzo często wykorzystują do promocji swoich marek. W InPost w ramach oferty reklamowej proponujemy rozwiązania zarówno online, jak i outdoor. Możemy umieścić Twoją reklamę na drzwiczkach maszyn Paczkomat®, które znajdują się już w całej Polsce. Treści przekazujemy także za pośrednictwem ekranów urządzeń, co klienci zauważają przy nadawaniu i odbieraniu przesyłek.
Jeśli chodzi o reklamę w internecie, to proponujemy kampanie banerowe na naszej oficjalnej stronie, a także newsletter. Wiadomości e-mail nadajemy do kilku milionów subskrybentów. Ponadto mamy jeszcze aplikację InPost Mobile, w której w celach marketingowych wykorzystywane są powiadomienia PUSH oraz banery. Jeśli chcesz, w każdym z tych kanałów mogą znaleźć się Twoje reklamy.
Planujesz wypromować swoje produkty? Proponujemy sampling próbek poprzez urządzenia Paczkomat®. To zdecydowanie jeden z najbardziej innowacyjnych sposobów promocji, który dociera do odbiorców o różnych potrzebach. Pozwala Ci zwiększyć rozpoznawalność marki, a także zainteresować nowe osoby pełnowartościowymi towarami z asortymentu.
Napisz do nas przez formularz kontaktowy i przekonaj się, jak efektywnie działa reklama w mediach InPost. Zwiększ sprzedaż, zbuduj zaufanie i poszerz grono odbiorców swoich usług! Z chęcią odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?
Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...
Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?
Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

