
Multiskrytka, nasza nowa funkcjonalność, działa w zdecydowanej większości Paczkomatów. Od teraz wystarczy jeden kod odbioru i jedna skrytka – dla wielu zamówionych paczek. Chcemy, by korzystanie z Multiskrytki było dla Was możliwie jak najprostsze, dlatego przygotowaliśmy odpowiedzi na 10 najczęściej zadawanych pytań w kontekście nowej usługi.
Jak już pewnie wiecie, najwygodniejszym sposobem odbierania paczek jest oczywiście nasza aplikacja InPost Mobile. Wszystkie przesyłki, również te, które znalazły się w Multiskrytce, odbierzecie bezdotykowo przy pomocy funkcji zdalnego otwierania. Przypominamy, że oryginalna aplikacja jest do pobrania wyłącznie w sklepach App Store i Google Play. Jeśli nie macie jej jeszcze w swoich telefonach, to gorąco zachęcamy do pobrania, bo naprawdę warto.
Nie przedłużając, zapraszamy do zapoznania się z naszymi odpowiedziami na najczęściej stawiane przez Was pytania.
-
Jeżeli zamówię kilka paczek z różnych sklepów w podobnym czasie, to czy wszystkie znajdą się w Multiskrytce?
Tak, przesyłki znajdą się w Multikskrytce, jeżeli sklepy wyślą zamówione przez Ciebie produkty w podobnym momencie, nasz kurier umieści je w Paczkomacie w tym samym czasie (podczas jednego podjazdu) i zmieszczą się one wszystkie w jednej skrytce.
-
Czy mogę otworzyć Multiskrytkę zdalnie przez aplikację InPost Mobile?
Tak, możesz odebrać paczkę z Multiskrytki zdalnie w każdym Paczkomacie, który posiada taką funkcjonalność.
-
Czekam na kilka przesyłek, ale obawiam się, że nie wszystkie zmieszczą się w jednej skrytce. Co mam zrobić?
Nie ma powodów do obaw. Jeżeli któraś z Twoich paczek nie zmieści się w Multiskrytce, to zostanie umieszczona w innej skrytce Paczkomatu.
-
Jakie komunikaty w związku z Multiskrytką pojawią mi się w aplikacji mobilnej InPost Mobile?
Multiskrytki w InPost Mobile zostaną zgrupowane w jeden komunikat – do odbioru jednym kodem QR lub zdalnie. Dodatkowo, będą wyróżnione kolorem niebieskim i napisem Multiskrytka.
-
Czy otrzymam numery przesyłek w wiadomościach sms, e-mail lub w aplikacji?
Otrzymasz numery przesyłek w wiadomości e-mail i aplikacji InPost Mobile. InPost nie wysyła wiadomości sms z numerami przesyłek.
-
Czy do odbioru paczek w ramach Multiskrytki wystarczy jeden kod odbioru? A może zależy to od ilości paczek w skrytce? Gdzie otrzymam kod odbioru?
Otrzymasz jeden kod odbioru dla wszystkich paczek znajdujących się w jednej skrytce (Multiskrytce). Kod odbioru dla Multiskrytki udostępniamy w aplikacji InPost Mobile LUB wysyłamy w wiadomości SMS. Nie wysyłamy kodów odbioru w wiadomościach email ze względów bezpieczeństwa.
-
Ile przesyłek z Multiskrytki mogę zareklamować? Skąd będziecie wiedzieć, która przesyłka naprawdę została w skrytce?
Możesz zareklamować dowolną liczbę paczek. Przesyłkę do zareklamowania możesz wybrać z listy dostępnej w aplikacji mobilnej lub bezpośrednio na ekranie Paczkomatu.O tym, którą przesyłkę faktycznie zareklamowano, dowiemy się w momencie, kiedy skrytkę otworzy kurier i ją zidentyfikuje.
-
Jeżeli wyciągnę jedną paczkę z Multiskrytki, ale przypadkowo zostawię drugą, to mogę jeszcze raz otworzyć skrytkę?
Możesz otworzyć swoją Multiskrytkę tym samym kodem do 15 minut od pierwszego odbioru, o ile kurier w międzyczasie nie wyjmie Twojej paczki i nie zajmie skrytki kolejnym zamówieniem.
-
Jaki komunikat pojawi się klientowi po odbiorze przesyłki na ekranie Paczkomatu? Jaki w aplikacji mobilnej?
Po odbiorze paczki na ekranie wyświetla się klasyczny komunikat. Przed odbiorem informujemy na ekranie, ile paczek znalazło się w Multiskrytce. W przypadku aplikacji InPost Mobile pojawią się komunikaty, jak na poniższych grafikach. Pamiętaj, by wyjąć wszystkie paczki ze skrytki.
-
Czy nadawca może skorzystać z Multiskrytki i umieścić np. 10 przesyłek w jednej skrytce?
Funkcjonalność jest dostępna tylko dla odbiorców przesyłek.
Masz problemy z działaniem Multiskrytki, zdalnego otwierania lub obsługą aplikacji mobilnej? W zależności od systemu operacyjnego, którego używasz, napisz do nas:
googleplay@inpost.pl – dla systemów Android
appstore@inpost.pl – dla systemów iOS.
Możesz również odwiedzić naszą stronę Kontakt i pomoc, gdzie odpowiadamy na pozostałe pytania - www.inpost.pl/kontakt.