Multiskrytka, czyli odpowiadamy na 10 najczęściej zadawanych pytań
Porady

Multiskrytka, czyli odpowiadamy na 10 najczęściej zadawanych pytań

18 Sierpnia 2020

Multiskrytka, nasza nowa funkcjonalność, działa w zdecydowanej większości maszyn Paczkomat. Od teraz wystarczy jeden kod odbioru i jedna skrytka – dla wielu zamówionych paczek. Chcemy, by korzystanie z Multiskrytki było dla Was możliwie jak najprostsze, dlatego przygotowaliśmy odpowiedzi na 10 najczęściej zadawanych pytań w kontekście nowej usługi. 

Jak już pewnie wiecie, najwygodniejszym sposobem odbierania paczek jest oczywiście nasza aplikacja InPost Mobile. Wszystkie przesyłki, również te, które znalazły się w Multiskrytce, odbierzecie bezdotykowo przy pomocy funkcji zdalnego otwierania. Przypominamy, że oryginalna aplikacja jest do pobrania wyłącznie w sklepach App Store i Google Play. Jeśli nie macie jej jeszcze w swoich telefonach, to gorąco zachęcamy do pobrania, bo naprawdę warto.

Nie przedłużając, zapraszamy do zapoznania się z naszymi odpowiedziami na najczęściej stawiane przez Was pytania.

  1. Jeżeli zamówię kilka paczek z różnych sklepów w podobnym czasie, to czy wszystkie znajdą się w Multiskrytce?

Tak, przesyłki znajdą się w Multikskrytce, jeżeli sklepy wyślą zamówione przez Ciebie produkty w podobnym momencie, nasz kurier umieści je skrytce maszyny w tym samym czasie (podczas jednego podjazdu) i zmieszczą się one wszystkie w jednej skrytce.

  1. Czy mogę otworzyć Multiskrytkę zdalnie przez aplikację InPost Mobile?

Tak, możesz odebrać paczkę z Multiskrytki zdalnie przez każdy Paczkomat, który posiada taką funkcjonalność. 

  1. Czekam na kilka przesyłek, ale obawiam się, że nie wszystkie zmieszczą się w jednej skrytce. Co mam zrobić? 

Nie ma powodów do obaw. Jeżeli któraś z Twoich paczek nie zmieści się w Multiskrytce, to zostanie umieszczona w innej skrytce automatu Paczkomat.

  1. Jakie komunikaty w związku z Multiskrytką pojawią mi się w aplikacji mobilnej InPost Mobile?

Multiskrytki w InPost Mobile zostaną zgrupowane w jeden komunikat – do odbioru jednym kodem QR lub zdalnie. Dodatkowo, będą wyróżnione kolorem niebieskim i napisem Multiskrytka.

  1. Czy otrzymam numery przesyłek w wiadomościach sms, e-mail lub w aplikacji?

Otrzymasz numery przesyłek w wiadomości e-mail i aplikacji InPost Mobile. InPost nie wysyła wiadomości sms z numerami przesyłek.

  1. Czy do odbioru paczek w ramach Multiskrytki wystarczy jeden kod odbioru? A może zależy to od ilości paczek w skrytce? Gdzie otrzymam kod odbioru?

Otrzymasz jeden kod odbioru dla wszystkich paczek znajdujących się w jednej skrytce (Multiskrytce). Kod odbioru dla Multiskrytki udostępniamy w aplikacji InPost Mobile LUB wysyłamy w wiadomości SMS. Nie wysyłamy kodów odbioru w wiadomościach email ze względów bezpieczeństwa.

​​​​​​​

  1. Ile przesyłek z Multiskrytki mogę zareklamować? Skąd będziecie wiedzieć, która przesyłka naprawdę została w skrytce?

Możesz zareklamować dowolną liczbę paczek. Przesyłkę do zareklamowania możesz wybrać z listy dostępnej w aplikacji mobilnej lub bezpośrednio na ekranie automatu Paczkomat. O tym, którą przesyłkę faktycznie zareklamowano, dowiemy się w momencie, kiedy skrytkę otworzy kurier i ją zidentyfikuje.

  1. Jeżeli wyciągnę jedną paczkę z Multiskrytki, ale przypadkowo zostawię drugą, to mogę jeszcze raz otworzyć skrytkę?

Możesz otworzyć swoją Multiskrytkę tym samym kodem do 15 minut od pierwszego odbioru, o ile kurier w międzyczasie nie wyjmie Twojej paczki i nie zajmie skrytki kolejnym zamówieniem.

  1. Jaki komunikat pojawi się klientowi po odbiorze przesyłki na ekranie automatu Paczkomat? Jaki w aplikacji mobilnej?

Po odbiorze paczki na ekranie wyświetla się klasyczny komunikat. Przed odbiorem informujemy na ekranie, ile paczek znalazło się w Multiskrytce. W przypadku aplikacji InPost Mobile pojawią się komunikaty, jak na poniższych grafikach. Pamiętaj, by wyjąć wszystkie paczki ze skrytki.

  1. Czy nadawca może skorzystać z Multiskrytki i umieścić np. 10 przesyłek w jednej skrytce?

Funkcjonalność jest dostępna tylko dla odbiorców przesyłek. 

 

Masz problemy z działaniem Multiskrytki, zdalnego otwierania lub obsługą aplikacji mobilnej? W zależności od systemu operacyjnego, którego używasz, napisz do nas:

googleplay@inpost.pl  – dla systemów Android

appstore@inpost.pl – dla systemów iOS.

Możesz również odwiedzić naszą stronę Kontakt i pomoc, gdzie odpowiadamy na pozostałe pytania - www.inpost.pl/kontakt.