Nowa odsłona akcji "Innowacyjna Gmina" InPost, wspierająca rozwój technologiczny polskich gmin

Tym razem pierwsze 30 zakwalifikowanych gmin otrzyma sprzęt komputerowy

 

W ramach akcji gminy, które prześlą zgłoszenie otrzymają bezpłatnie w pełni funkcjonalny Paczkomat® InPost do instalacji w wybranej lokalizacji. Paczkomat® zostanie podłączony do systemu logistycznego InPost i będzie obsługiwał klientów gminy zarówno wysyłających przesyłki, jak i odbierających zamówienia złożone w sklepach internetowych.

Wiele osób z mniejszych miasteczek i wsi jest stałymi klientami sklepów internetowych i chce korzystać z serwisów e-commerce. Znacznie wygodniej jest im złożyć zamówienie przez internet lub telefonicznie z katalogiem wysyłkowym pod ręką, niż jechać do większego ośrodka i stamtąd przywozić zakupione towary. Jednak warunkiem wymaganym przez klientów jest możliwość szybkiego i konkurencyjnego cenowo odbioru przesyłki. Taką możliwość oferują właśnie Paczkomaty® InPost, które wg. najnowszego raportu "E-commerce w Polsce w 2016 r". są drugą pod względem popularności formą odbioru zakupów online, wyprzedzając dostawy pocztą i celując w dostawy kurierem.

Poprzednia edycja akcji "Innowacyjna Gmina" odbyła się w pierwszej połowie 2016 roku i w jej efekcie ponad 100 gmin otrzymało Paczkomaty®. Dodatkowo dwadzieścia miejscowości, które zgłosiły się jako pierwsze, otrzymały sprzęt komputerowy do wykorzystania w urzędzie gminy lub w szkole. W obecnej edycji rozszerzono pulę „pierwszych miejsc” do trzydziestu, przy czym miejsce sprzętu komputerowego – i tak obecnego w większości gmin i szkół – zajęły bardziej wygodne i nowoczesne laptopy.