Opakowania e-commerce — jakie wybrać?
Dla biznesu E-commerce

Opakowania e-commerce — jakie wybrać?

25 Czerwca 2022

Rynek e-commerce rozwija się w niezwykle szybkim tempie. Jednym z impulsów była dla niego pandemia, podczas której konsumenci zmienili swoje oczekiwania i przyzwyczajenia zakupowe. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jakie opakowania stosować. Sprawdźmy!

W przypadku sprzedaży internetowej opakowania pełnią podwójną rolę. Przede wszystkim chronią produkty wysyłane za pośrednictwem firm kurierskich do klientów. Paczki coraz częściej są również nośnikiem reklamowym. Opakowania e-commerce z nadrukiem to stosunkowo tani, a przy tym efektowny sposób na zareklamowanie swojej marki i zbudowanie relacji z klientem. W tym artykule dowiesz się, jak dobrać je do konkretnej przesyłki.

Opakowania e-commerce - jak dobrać odpowiednie opakowanie do produktu?

Dostarczenie przesyłki klientowi nie jest wcale tak prostym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Każdy z nas, otrzymując paczki, doskonale wie, jak irytujące potrafi być zbyt duże pudełko, w którym – oprócz produktu – znajduje się dużo wypełnienia mającego zadbać o jego bezpieczeństwo. Z drugiej strony problemem bywają również opakowania zbyt niskiej jakości lub źle złożone.

Przede wszystkim warto więc dobrać rozmiar pudełek do konkretnego przedmiotu. W tym celu należy wyposażyć się w kilka różnych rozmiarów opakowań e-commerce. Druga kwestia dotyczy cech konkretnego towaru. W przypadku np. ubrań opakowanie powinno umożliwić klientowi łatwy i szybki zwrot do nadawcy.​​​​​​​

Ciężkie przedmioty wymagają natomiast lepszego zabezpieczenia. Oto kilka dostępnych rozwiązań:

  • Koperty tekturowe lub foliopaki pozwolą na wysłanie mniejszych przedmiotów,
  • Kartony fasonowe nie wymagają korzystania z taśmy i gwarantują wysoką estetykę,
  • Kartony 5-warstwowe sprawdzą się w przypadku ciężkich przedmiotów lub delikatnych wysyłek.

Z czego zrobione są opakowania e-commerce?

Pudełka wysyłkowe dla e-commerce mogą być wykonane z różnych materiałów. Najczęściej stosuje się jednak karton. Dzięki rozwojowi technologii, aby zapewniać bezpieczeństwo produktów, nie musi być on jednak ani gruby, ani nieestetyczny. Pudełka e-commerce z nadrukiem umożliwiają przewożenie nie tylko mniejszych przedmiotów, ale także zdecydowanie większych gabarytów.

Jeżeli wysyłasz mniejszą przesyłkę, dobrze sprawdzą się natomiast koperty – mogą one być wykonane zarówno z kartonu (dzięki temu zdecydowanie łatwiej o ochronę zawartości), jak i z folii. W praktyce: wiele zależy od charakteru wysyłanego towaru i oczywiście jego rozmiaru. Na rynku znajduje się jednak wiele rozwiązań, które zapewniają zarówno wysoką jakość, jak i estetykę.

Na co należy zwrócić uwagę podczas wyboru opakowania e-commerce?

Na co zwracać uwagę przy doborze opakowań? Warto przede wszystkim skupić się na dwóch kwestiach:

  • Dopasowaniu do przesyłki: pudełka dla sklepu internetowego muszą być dostosowane do umieszczonych w nich produktów. Wpłynie to na bezpieczeństwo przesyłki i pozwoli obniżyć koszty transportu. Podczas pakowania zdecydujesz, czy lepiej sprawdzą się kartony e-commerce, czy np. foliopak.
  • Jakość materiału: opakowanie e-commerce, niezależnie od formy, musi być odporne na uszkodzenia i zapewniać bezpieczeństwo umieszczonych w nim przedmiotów. Wybierz więc pudełko lub foliopak o wysokiej jakości.

Weź na próbę i testuj abonament w InPost przez 3 miesiące!

Poświęć 1 minutę, zostaw kontakt do siebie i zacznij nadawać paczki już od 11,58 zł*.


  • Jedna umowa na paczki kurierskie i paczkomatowe
  • Darmowe podjazdy kurierskie
  • Ekspresowa dostawa
  • Gwarancja ceny przez okres trwania umowy
  • Opłata paliwowa wliczona w cenę
  • Dedykowana opieka posprzedażowa
* Cena netto za przesyłkę paczkomatową w abonamencie Midi Firma 600.

Wypełnij formularz, a szybko oddzwonimy

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.