Paczkomaty w top10 polskiego Facebooka wg Socialbakers

Nasz Zespół obsługujący fanpage Paczkomatów jest “społecznościowo zaangażowany” (socially devoted). Tak mówią wyniki prestiżowego rankingu Socialbakers - międzynarodowego zespołu ekspertów w mierzeniu efektów działań w social media. Fanpage Paczkomatów jako jedyny z branży logistycznej znalazł się w krajowej czołówce w kategorii związanej z obsługą klienta. 
Paczkomaty w top10 polskiego Facebooka wg Socialbakers

Tworząc ranking, eksperci brali pod uwagę takie czynniki jak: 

  • całkowita liczba fanów,
  • czas odpowiedzi na pytania, 
  • % zgłoszeń, na które marka odpowiedziała 
  • wskaźnik zignorowanych zapytań. 

Warto podkreślić, że sam fakt tworzenia takich zestawień przez Socialbakers świadczy o tym, że logistyka w erze mediów społecznościowych to już nie tylko sam proces dostawy przesyłki do wskazanego przez Klienta punktu odbioru. Klient oczekuje dialogu: szybkiej reakcji, konkretnej odpowiedzi i - jeśli wymaga tego sytuacja - działania ze strony marki. Przesyłka “utknęła” na Sortowni? “Zróbcie coś z tym”. Ekran dotykowy w Paczkomacie X nie działa? “Naprawcie to”.

Team obsługujący fanpage musi ponadto na bieżąco pozyskiwać aktualne informacje na temat usługi oraz przekazywać opinie klientów do tych działów w firmie, które odpowiadają za jej jakość. Ten obowiązek w wielu firmach bywa zaniedbywany lub niedoceniany - a przecież nie ma lepszej drogi do poprawy produktu niż wzięcie pod uwagę sugestii i doświadczeń stałych użytkowników. 

Jak człowiek z człowiekiem

Od początku działalności Paczkomatów w Polsce chcieliśmy wyróżniać się na tle innych usług logistycznych niesztampową komunikacją, nastawieniem na dialog z Klientem i wdrażaniem nowych rozwiązań w oparciu o opinie użytkowników. Stąd zmiany w śledzeniu przesyłek na stronie internetowej, które wprowadziliśmy w lutym 2015, akcja “Blisko Ciebie” czy słynne już maile i SMS-y, które wysyłamy do Was wraz z dotarciem paczki do Paczkomatu. 

Jak często zauważacie w rozmowach z nami, takie “ludzkie” podejście to dodatkowa wartość, która czasami bardziej niż cena czy szybkość wysyłki przywiązuje Was do firmy. W InPost wierzymy, że to właściwa droga rozwoju, a dowody na to zbieramy każdego dnia, monitorując rozmowy i komentarze Internautów. 

Spójrzcie na niektóre z nich:

Zawsze może być lepiej 

Dobre wyniki motywują do dalszej pracy. Mamy już pierwsze pomysły na dalszą poprawę obsługi klienta w mediach społecznościowych i będziemy je konsekwentnie wdrażać. Jeśli macie własne wyobrażenia na ten temat, podzielcie się z nami w komentarzach. Chcemy przecież, aby Facebook był nie tylko miejscem, gdzie prezentujemy ciekawe treści, ale także narzędziem do skutecznego rozwiązywania problemów użytkowników. A te zdarzają się przecież nawet najlepszym. 

Podsumowując: nie osiadamy na laurach. Liderom ranking Socialbakers serdecznie gratulujemy, ale mówimy też: strzeżcie się. Paczkomaty nadchodzą!

Promocja Legimi i InPost

Wakacyjny ebook - lekka lektura na lato

Czym byłby wakacyjny odpoczynek bez dobrej książki? Dzięki promocji InPost i Legimi w trakcie najbliższego urlopu z pewnością nie będziesz się nudzić. Wystarczy odebrać paczkę z Paczkomatu i postępować zgodnie ze wskazówkami, które znajdziesz poniżej. 
Nowa oferta InPost i Allegro

Nowa oferta InPost i Allegro. Sprawdź, co się zmieni

Codziennie z platformy Allegro korzystają miliony osób i to właśnie z myślą o nich przygotowaliśmy nową, jeszcze lepszą ofertę Allegro InPost. Od 9 lipca 2018 r. dostawy zarówno do Paczkomatów jak i do domu już następnego dnia w atrakcyjnej cenie. Zobacz, co dokładnie się zmieni.