Paczkomaty w top10 polskiego Facebooka wg Socialbakers

Nasz Zespół obsługujący fanpage Paczkomatów jest “społecznościowo zaangażowany” (socially devoted). Tak mówią wyniki prestiżowego rankingu Socialbakers - międzynarodowego zespołu ekspertów w mierzeniu efektów działań w social media. Fanpage Paczkomatów jako jedyny z branży logistycznej znalazł się w krajowej czołówce w kategorii związanej z obsługą klienta. 
Paczkomaty w top10 polskiego Facebooka wg Socialbakers

Tworząc ranking, eksperci brali pod uwagę takie czynniki jak: 

  • całkowita liczba fanów,
  • czas odpowiedzi na pytania, 
  • % zgłoszeń, na które marka odpowiedziała 
  • wskaźnik zignorowanych zapytań. 

Warto podkreślić, że sam fakt tworzenia takich zestawień przez Socialbakers świadczy o tym, że logistyka w erze mediów społecznościowych to już nie tylko sam proces dostawy przesyłki do wskazanego przez Klienta punktu odbioru. Klient oczekuje dialogu: szybkiej reakcji, konkretnej odpowiedzi i - jeśli wymaga tego sytuacja - działania ze strony marki. Przesyłka “utknęła” na Sortowni? “Zróbcie coś z tym”. Ekran dotykowy w Paczkomacie X nie działa? “Naprawcie to”.

Team obsługujący fanpage musi ponadto na bieżąco pozyskiwać aktualne informacje na temat usługi oraz przekazywać opinie klientów do tych działów w firmie, które odpowiadają za jej jakość. Ten obowiązek w wielu firmach bywa zaniedbywany lub niedoceniany - a przecież nie ma lepszej drogi do poprawy produktu niż wzięcie pod uwagę sugestii i doświadczeń stałych użytkowników. 

Jak człowiek z człowiekiem

Od początku działalności Paczkomatów w Polsce chcieliśmy wyróżniać się na tle innych usług logistycznych niesztampową komunikacją, nastawieniem na dialog z Klientem i wdrażaniem nowych rozwiązań w oparciu o opinie użytkowników. Stąd zmiany w śledzeniu przesyłek na stronie internetowej, które wprowadziliśmy w lutym 2015, akcja “Blisko Ciebie” czy słynne już maile i SMS-y, które wysyłamy do Was wraz z dotarciem paczki do Paczkomatu. 

Jak często zauważacie w rozmowach z nami, takie “ludzkie” podejście to dodatkowa wartość, która czasami bardziej niż cena czy szybkość wysyłki przywiązuje Was do firmy. W InPost wierzymy, że to właściwa droga rozwoju, a dowody na to zbieramy każdego dnia, monitorując rozmowy i komentarze Internautów. 

Spójrzcie na niektóre z nich:

Zawsze może być lepiej 

Dobre wyniki motywują do dalszej pracy. Mamy już pierwsze pomysły na dalszą poprawę obsługi klienta w mediach społecznościowych i będziemy je konsekwentnie wdrażać. Jeśli macie własne wyobrażenia na ten temat, podzielcie się z nami w komentarzach. Chcemy przecież, aby Facebook był nie tylko miejscem, gdzie prezentujemy ciekawe treści, ale także narzędziem do skutecznego rozwiązywania problemów użytkowników. A te zdarzają się przecież nawet najlepszym. 

Podsumowując: nie osiadamy na laurach. Liderom ranking Socialbakers serdecznie gratulujemy, ale mówimy też: strzeżcie się. Paczkomaty nadchodzą!

Mamy już 4000 Paczkomatów!

Mamy już 4000 Paczkomatów!

Mamy kolejny powód do radości – nasza sieć Paczkomatów liczy już 4000 maszyn, a będzie jeszcze więcej. Czterotysięczna maszyna trafiła do dużej wsi gminnej Suchy Las, leżącej w Wielkopolsce. Do końca roku chcemy mieć 4500 lokalizacji w Polsce. W okresie styczeń – wrzesień 2018 roku dostarczyliśmy ponad 53 mln przesyłek, czyli o 48,8% więcej rok do roku.
Magazynowanie paczek w POP

Odbieraj paczki, póki gorące!

Zbliża się sezon wyprzedażowy oraz świąteczny, czyli najgorętszy okres dla naszych Kurierów. Aby oszczędzić czas naszych Klientów, od początku października testujemy nowe rozwiązanie. Teraz, paczki będziesz mógł odebrać szybciej i sprawniej, nie martwiąc się przepełnionym Paczkomatem. Zobacz, na czym polega magazynowanie.