
Pakowanie w sklepie internetowym – ważniejsze, niż Ci się wydaje
18 Października 2019
Liczba platform sprzedażowych stale się powiększa – tak samo, jak ilość kupujących. Do zakupów online przekonuje się coraz większa ilość Polaków, co jest dobrą wiadomością. Jednak warto pamiętać, że rosną również oczekiwania wobec sklepów internetowych. Nie wystarczy tylko dobrej jakości towar w atrakcyjnej cenie. Na ostateczny sukces składa się wiele innych elementów, np. pakowanie produktów. Na co zwrócić uwagę, aby unikać błędów? Podpowiadamy w poniższym tekście!
Dlaczego odpowiednie zapakowanie zamówienia ma duże znaczenie?
Każdy zakupiony drogą internetową artykuł musi przemierzyć długi dystans, zanim trafi do rąk zamawiającego. Z tego powodu paczki powinny być wytrzymałe, a towar prawidłowo zabezpieczony. Skupiając się na bezpieczeństwie przesyłki, nie należy zapominać o jej wyglądzie, co jest równie ważnym aspektem. Właściwe zadbanie o solidne zapakowanie, a także wygląd paczki pomaga budować pozytywny wizerunek firmy i przywiązanie klienta. W dobie dynamicznego rozwoju sektora e-commerce i nieustannie rosnącej konkurencji warto zrobić coś, co wyróżni markę. Do tego celu świetnie sprawdzą się właśnie opakowania, które klient zapamięta i z chęcią wróci na kolejne zakupy. Prowadząc sklep internetowy, nie musisz zajmować się pakowaniem towarów i ich dostawą, a nawet magazynowaniem! Wszystkim się zajmiemy w ramach usługi dedykowanej biznesom e-commerce. Zobacz wszystkie korzyści, jakie zapewnia InPost Fulfillment i skontaktuj się z nami za pomocą formularza»
Pakowanie w sklepie internetowym – praktyczne wskazówki
Szary, poobijany karton oklejony brązową taśmą z pewnością nie zrobi na nikim wrażenia, a właśnie tak często wyglądają przesyłki dostarczane do kupujących online. Wspaniale byłoby, gdyby konsument otwierał pudełko z uśmiechem na twarzy i ekscytacją, nie mogąc doczekać się obejrzenia zawartości. Jak zatem pakować towary w sklepie internetowym? Poniżej prezentujemy kilka wskazówek:
-
Zadbaj o bezpieczeństwo towaru
Musisz mieć pewność, że produkty dotrą do odbiorcy w idealnym, nienaruszonym stanie. Dobrze przygotowana przesyłka zdecydowanie zmniejsza szansę na uszkodzenie rzeczy w trakcie transportu. Zapakuj zamówienie w solidny, wytrzymały karton. Zrezygnuj z tanich taśm – wybierz te wysokiej jakości. Warto również zainwestować w “wypełniacz”, który zabezpieczy przesyłkę - np. folię bąbelkową lub styropian. Pamiętaj, że sposób pakowania zawsze powinien być dostosowany do konkretnego przedmiotu. Zwróć szczególną uwagę na kruche artykuły i zawsze wypełniaj wolne miejsca w pudełku, dzięki czemu produkt nie będzie się przemieszczał.
-
Nadaj przesyłce indywidualnego charakteru
Kiedy już uporaliśmy się z kwestią bezpieczeństwa, pora przyjrzeć się aspektom estetycznym. Przedsiębiorcy e-commerce prowadzący sklepy internetowe powinni starać się używać w miarę możliwości firmowych opakowań lub taśmy pakowej z logotypem. Dzięki temu paczka stanie się charakterystyczna i pomoże budować wizerunek marki w oczach klienta – to najlepsza reklama, za którą nic dodatkowo nie zapłacisz!
-
Podziękuj za zakupy
Podczas przygotowywania zamówienia pomyśl, czy nie jest to doskonała okazja do skomunikowania się z klientem? Do przesyłki oprócz faktury dołącz miłe podziękowania za zakup. Dzięki temu od razu stworzysz więź z konsumentem. Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję, musisz nie tylko sprzedawać produkty, ale także tworzyć przyjemne doświadczenia. Dostosuj komunikację do swojej grupy docelowej.
-
Dodaj gratisy do paczki
Wszyscy lubimy małe niespodzianki, które bez wątpienia potrafią znacznie umilić dzień. Zaskocz więc kupującego niewielkimi produktami lub gadżetami dodanymi gratis do zamówienia. Nie muszą być drogie – wystarczy drobiazg, aby klient zapamiętał Twój sklep internetowy. Możesz zdecydować się, np. na ciekawe naklejki, kartonik z informacją, kto przygotował paczkę czy słodkości, np. kilka cukierków w firmowym papierku – wszystko zależy od tego, jakim budżetem dysponujesz oraz jakiego rodzaju artykuły sprzedajesz.
Opakowania InPost – idealnie skrojone do potrzeb Twojego biznesu!
Intensywnie działasz w e-commerce? Prowadzisz sklep internetowy? Zależy Ci na trwałych i solidnych opakowaniach pasujących do Paczkomatów? Mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie! Dla naszych klientów biznesowych przygotowaliśmy wysokiej jakości opakowania, które pozwolą oszczędzić czas oraz pieniądze. W trakcie ich tworzenia uwzględniliśmy zróżnicowane potrzeby przedsiębiorców e-commerce nadających paczki z InPost. Postaraliśmy się o duży wybór dostępnych opcji, aby każdy znalazł coś dla siebie – zarówno jeśli chodzi o rozmiary, jak i funkcjonalność. Dysponujemy tradycyjnymi kartonowymi opakowaniami, ale też ekologicznymi pudełkami pozwalającymi ograniczyć folię oraz taśmę, co zdecydowanie przyśpiesza proces pakowania. Wszystkie kartony dostarczane są w płaskiej formie pod wskazany adres – nie będzie więc kłopotu z ich składowaniem. Koszt pudełek różni się w zależności od rozmiaru. Ceny rozpoczynają się już od 0,56 zł netto za sztukę do 2,30 zł netto za sztukę. Opakowania kartonowe zostały wykonane z wielowarstwowej tektury, która perfekcyjnie zabezpiecza przesyłkę podczas transportu.
Wyróżnij swój sklep internetowy na tle konkurencji i wznieś swoją platformę e-commerce na wyższy poziom, gwarantując najlepsze pakowanie!
Poznaj dokładnie naszą ofertę opakowań tutaj: https://inpost.pl/opakowania
Rozwiń swój biznes z InPost Fulfillment
Magazynowanie, pakowanie, wysyłka – nie musisz tego robić sam! Oddaj to w ręce profesjonalistów.
Poświęć 1 minutę i zostaw kontakt do siebie, aby zyskać więcej czasu i zredukować koszty.
- Błyskawiczna dostawa
- Redukcja kosztów
- Zero problemów z wysyłką
- Obsługa szczytów sprzedaży
- Oferta szyta na miarę
- Brak minimalnej liczby wysyłek