Pierwsze samochody elektryczne i przygotowanie do świątecznego szczytu

Mamy dobre wieści - InPost wprowadza elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do Paczkomatów w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne.
Samochód elektryczny

“Od lat dostawy Paczkomatów InPost ograniczają zanieczyszczenia w dużych miastach. Dostawcą obecnie używanych samochodów elektrycznych jest Nissan, ale nie będziemy się ograniczać do tylko jednego producenta. Jest to kolejne ekologiczne rozwiązanie InPostu – do Paczkomatów® InPost jeden kurier i jeden samochód dostarcza nawet 100 przesyłek, a w przypadku tradycyjnych kurierów byłoby to 100 kursów samochodem po mieście” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Inwestycje we flotę samochodów elektrycznych to niejedyne rozwiązanie, które ma dobrze przygotować firmę do świątecznego szczytu paczkowego. „Przed nami Black Friday, czyli tradycyjne rozpoczęcie świątecznego szczytu paczkowego, choć w InPost rekordowe wolumeny notujemy już od początku tygodnia. W okresie świątecznym spodziewamy się nawet ponad 50% wzrostu obsługiwanych wolumenów w porównaniu do roku ubiegłego” – dodał Brzoska.

Do obecnego szczytu InPost przygotowywał się przez cały rok. Intensywnie inwestując przede wszystkim w rozwój sieci Paczkomatów, których obecnie w całej Polsce jest już 4300 – o 1500 więcej niż rok wcześniej. „Mimo, że nadal intensywnie rekrutujemy pracowników, to do szczytu paczkowego czujemy się dobrze przygotowani. Zatrudniliśmy dodatkowo 1000 kurierów wraz z samochodami kurierskimi oraz 100 dodatkowych TIR-ów, które będą wozić przesyłki tak, aby wszystkie dotarły przed Świętami” – podkreśla prezes InPost. 

Na mocy porozumień o współpracy rozpoczęliśmy instalację Paczkomatów przy sklepach Lidl i Dino w całej Polsce. Do końca roku planujemy powiększyć infrastrukturę do 4500 Paczkomatów.

W okresie styczeń – październik 2018 roku InPost dostarczył ponad 61 mln przesyłek, czyli o 53% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 54%, a kurier InPost o 50%.