Polska piątym największym rynkiem e-commerce w UE

Grupa Integer.pl szacuje, że wartość rynku e-handlu w Polsce może przekroczyć w 2017 roku 40 mld złotych, a udział sprzedaży przez internet w handlu detalicznym w ciągu 10 lat może sięgnąć nawet 50 proc.

 

Już dziś Polska jest piątym największym rynkiem e-commerce w Unii Europejskiej. Potencjał jest jednak znacznie większy, zwłaszcza biorąc pod uwagę stosunkowo niski udział Polaków korzystających z handlu transgranicznego online. Za kilka lat mamy szansę przegonić Włochy, o ile tempo rozwoju rynku się utrzyma.

„Polacy w internecie wydają coraz więcej. W 2016 roku było to w granicach 35 mld złotych, według naszych szacunków w 2017 roku będzie to ponad 40 mld zł. Choć to nadal 15 razy mniej niż w Wielkiej Brytanii, która ma około 60 mln mieszkańców. To daje olbrzymi potencjał dla firm w Polsce do olbrzymiego wzrostu w najbliższych latach. Gonimy Europę coraz szybciej” – powiedział Rafał Brzoska, prezes zarządu Grupy Integer.

Szacuje się, że w 2016 roku na zakupy w internecie Polacy wydali około 35 mld zł. Perspektywy są jednak coraz lepsze, zwłaszcza że e-zakupy stają się coraz popularniejsze.

„Polska jest 5. największym rynkiem e-commerce w Unii Europejskiej po Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Włoszech. Jeśli utrzymamy tempo wzrostu, za 3–4 lata przegonimy Włochy i będziemy czwartym największym rynkiem w UE. Jest się o co bić” – podkreśla Brzoska.

Obecnie udział zakupów przez internet w handlu detalicznym stanowi ok. 7 proc. W ciągu 2–3 lat może sięgnąć 10 proc., ale to dopiero początek.

inpost na szczycie

InPost na szczycie

Niezmiernie miło nam poinformować, że InPost jest głównym sponsorem Magdaleny Gorzkowskiej, która już jutro 7 kwietnia wyrusza na Mount Everest. Razem z nią na najwyższy szczyt na Ziemi wyrusza także Paczucha :)