Pomysł na biznes w Internecie – sklep ze zdrową żywnością
E-commerce Porady

Pomysł na biznes w Internecie – sklep ze zdrową żywnością

16 lutego 2020

Zdrowa żywność podbija serca konsumentów. Coraz częściej robiąc zakupy możemy nabyć produkty bio, eko, bez glutenu, wegańskie, lub pozbawione dodatku cukru. Panuje teraz moda na świadome odżywianie, ale nie chodzi tylko i wyłącznie o sezonowe trendy. Nasz styl życia ewoluuje, dlatego zmieniają się przyzwyczajenia dotyczące jedzenia. Szukasz pomysłu na biznes w Internecie? Jesteś miłośnikiem zdrowej kuchni? Otwórz sklep “ekologiczny”!

Sklep ze zdrową żywnością online – dlaczego warto?

Znalezienie niszy na rynku jest prawdziwym wyzwaniem. Po zrobieniu rozeznania szybko orientujemy się, że wybór towarów przekroczył nasze najśmielsze oczekiwania. Mimo tego w dalszym ciągu powstają nowe sklepy internetowe, które całkiem dobrze radzą sobie w świecie e-commerce. Czy znają przepis na sukces? Ważne, żeby dobrze poznać branżę będącą przedmiotem naszej działalności, a także śledzić trendy konsumenckie. Chcemy przecież oferować produkty poszukiwane przez klientów.​​​​​​​​​​​​​​Z roku na rok zdrowe jedzenie staje się bardziej popularne – we wszystkich większych marketach znajdziemy półkę z żywnością ekologiczną, pozbawioną konserwantów i zbędnych dodatków. Producenci prześcigają się w dopracowywaniu składów, tak aby dostarczać coraz lepsze towary – niestety ich cena w sklepach stacjonarnych nierzadko odstrasza wielbicieli smaków eko, choć już osoby będące na specjalnej diecie nie mają wyjścia i muszą zapłacić więcej. Na szczęście w Internecie o wiele łatwiej odszukać wysokiej jakości produkty ekologiczne o zdecydowanie niższych cenach. Dlaczego warto otworzyć sklep z naturalną żywnością? Przedstawiamy najważniejsze powody:

  • wciąż obserwujemy dynamiczny rozwój e-handlu – sprzedaż zdecydowanie przenosi się do sieci – nie tylko na świecie, ale również w Polsce. Wartość polskiego rynku handlu internetowego osiągnie w 2020 roku aż 70 mln;
  • otwierając sklep online, nie ponosisz dużych kosztów rozpoczęcia działalności gospodarczej – uruchomienie platformy sprzedażowej w prostym modelu SAAS kosztuje zaledwie kilkaset złotych, a koszty przestrzeni użytkowej znacznie niższe niż w sklepie tradycyjnym;
  • masz możliwość dotarcia do milionów klientów z całego kraju – w przypadku sklepu stacjonarnego mocno ogranicza nas lokalizacja, dlatego zwiększa się ryzyko, że nie trafimy ze zdrowymi produktami w gusta konsumentów. W przypadku sprzedaży internetowej nie ma takiej obawy;
  • wiele działań marketingowo-promocyjnych możesz przeprowadzić za darmo lub ponosząc niewielki koszt – nie od dziś wiadomo, że reklama to dźwignia handlu. Tylko dzięki niej potencjalni klienci dowiedzą się o naszym biznesie. Sprzedając przez Internet, wykorzystasz potencjał drzemiący w mediach społecznościowych i pozycjonowaniu;
  • coraz więcej osób szuka żywności organicznej i eko produktów, które są trudno dostępne w tradycyjnych sklepach – rośnie świadomość w kwestii odżywiania, a moda na zdrowy styl życia z pewnością nie przeminie w najbliższych latach; wręcz przeciwnie: jej popularność jeszcze wzrośnie.

Internetowy sklep ekologiczny – jak skutecznie przyciągnąć klientów?​​​​​​​

W branży e-commerce drzemie niesamowity potencjał. Warto jednak pamiętać, że nie wystarczy wyłącznie założenie sklepu internetowego i umieszczenie w nim produktów. Konkurencja nie śpi i każdego dnia stara się zostać liderem na rynku. Jak sobie z tym poradzić? Przede wszystkim należy wsłuchać się w potrzeby swoich konsumentów. Minęła już era prostych komunikatów reklamowych charakteryzujących się estetycznym zdjęciem i tekstem zachęcającym do zakupów. Teraz liczy się storytelling, czyli tworzenie opowieści i historii wokół marki lub jej produktów. W przypadku sklepu internetowego ze zdrowym jedzeniem nie powinniśmy mieć z tym problemu – możemy tworzyć wpisy edukacyjne na blogu i dzielić się wiedzą w mediach społecznościowych. Konsumenci z chęcią poznają proste przepisy z wykorzystaniem żywności ekologicznej, a przy okazji będą wiedzieli, gdzie zaopatrzyć się w potrzebne artykuły spożywcze. Musimy również zadbać o wygląd strony internetowej. Pamiętaj, że nawet najlepsze kampanie marketingowe nie zapewnią Ci sukcesu, jeśli główna witryna sklepu będzie zostawiała wiele do życzenia. Co trzeba zatem zrobić? Sprawdźmy:

  • przeprowadź audyt SEO – sprawdź najważniejsze aspekty związane ze stroną WWW i jej wyświetlaniem w wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek. Chodzi tu głównie o nagłówki, opisy, optymalizację pod urządzenia mobilne, czy szybkość ładowania;
  • zadbaj o pozycjonowanie – to działanie być może nie jest konieczne, ale zdecydowanie wspomaga efekty kampanii promocyjnych, ponieważ witryna pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania;
  • zoptymalizuj stronę pod użytkownika – udane zakupy to wygodne zakupy, dlatego witryna powinna być intuicyjna, przejrzysta, czytelna, atrakcyjna wizualnie i łatwa w obsłudze;
  • dostarczaj wartościowych treści – platforma sprzedażowa wypełniona wyłącznie produktami szybko zniechęci kupującego. Na stronie trzeba zawrzeć podstawowe informacje o marce, misji, a także opisy kategorii. Warto pokusić się o założenie bloga i publikować na nim treści związane ze zdrowym odżywianiem.

Weź na próbę i testuj abonament w InPost przez 3 miesiące!

Poświęć 1 minutę, zostaw kontakt do siebie i zacznij nadawać paczki już od 9,73 zł*.


  • Jedna umowa na paczki kurierskie i paczkomatowe
  • Darmowe podjazdy kurierskie
  • Ekspresowa dostawa
  • Gwarancja ceny przez okres trwania umowy
  • Opłata paliwowa wliczona w cenę
  • Dedykowana opieka posprzedażowa
* Cena netto za przesyłkę paczkomatową w abonamencie Midi Firma 600.

Wypełnij formularz, a szybko oddzwonimy

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-552), przy ul. Wielickiej 28.

Twoje dane będą przetwarzane w celu umożliwienia rejestracji, korzystania i obsługi konta w aplikacji mobilnej oraz w celach analitycznych i statystycznych. W razie wyrażenia stosownej zgody, Twoje dane będą przetwarzane również w celu wyświetlania powiadomień z aplikacji o treści marketingowej, kierowania treści marketingowych na podane przez Ciebie dane kontaktowe, w tym treści dopasowanych do Twoich preferencji w oparciu o profilowanie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.