
W InPost – jako firmie odpowiedzialnej za środowisko naturalne i rozwój w duchu zrównoważonego działania - wprowadziliśmy strategię ESG, która stawia przed nami nowe, ambitne zadania i zobowiązania.
Od lat podejmujemy kluczowe działania w wielu ważnych obszarach społeczno-środowiskowych. Wspieramy aktywność zawodową kobiet, osiągniecia sportowców, wdrażamy rozwiązania ograniczające emisję CO2, poprawiamy efektywność logistyczną. Stworzyliśmy kompleksową strategię Zrównoważonego Rozwoju po to, aby zapewnić strukturę ramową dla naszych działań i określić jasne cele na przyszłość.
Zidentyfikowaliśmy trzy obszary naszej działalności, w których możemy dokonać pozytywnych zmian (środowisko, klient, pracownicy/partnerzy biznesowi) i przekształciliśmy je w główne filary naszej strategii. Dla każdego filaru zdefiniowaliśmy ambicje, które będą nas skłaniać do realizacji konkretnych zobowiązań. Aby pomóc zmaksymalizować rzeczywisty wpływ na otoczenie, strategia ESG jest powiązana z Celami Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych (SDGs) oraz inicjatywami międzynarodowymi, takimi jak UN Global Compact i Science Based Targets.
Kompleksowość naszej strategii ESG sprawia, że będzie ona kluczowym narzędziem wzmacniającym integrację Grupy InPost na wszystkich rynkach, na których działa. Dzięki niej do 2026 roku Grupa InPost będzie:
- neutralna dla klimatu w zakresie 1 i 2
- operować w 100% opakowaniami pochodzącymi z recyklingu (własne operacje)
- przyczyniać się do rozwoju miast neutralnych dla klimatu w całej Europie dzięki programowi InPost Green City
- najlepszym pracodawcą w branży e-commerce
- liderem ESG w zarządzaniu łańcuchem wartości dzięki zielonemu programowi certyfikacji
- wywierała pozytywny wpływ na 2 miliony ludzi dzięki naszej strategii zaangażowania społecznego
Naszą ambicją jest zawsze być najlepszym w tym co robimy, dlatego poprzeczka zobowiązań, które podejmujemy jest ustawiona wysoko. Jako lider rewolucji e-commerce chcemy się zmieniać i uczynić łańcuch dostaw jeszcze bardziej ekologicznym, nasze środowisko pracy jeszcze bardziej bezpiecznym i otwartym dla każdego, a nasze procedury - wzorem dobrego ładu korporacyjnego dla innych. To dla naszych klientów nieustannie podnosimy efektywność naszych działań, aby móc pozytywnie wpływać, kształtować i wspierać ekologiczne postawy. Naszą ambicją jest, aby innowacyjność i efektywność Grupy InPost zmieniała styl życia klientów i ich otoczenie na bardziej zrównoważone i naładowane pozytywną energią – mówi Prezes InPost, Rafał Brzoska.
Zapraszamy do zapoznania się z nasza strategię ESG tutaj https://inpost.pl/strategia-esg