Reklama biura podróży – pomysły i porady na promocję w sieci

Reklama
Reklama biura podróży – pomysły i porady na promocję w sieci Reklama biura podróży – pomysły i porady na promocję w sieci

27 Lipca 2023

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

O tym, że reklama jest dźwignią handlu, zapewne nie trzeba przekonywać nikogo. Nie inaczej jest w bardzo konkurencyjnej branży turystycznej. Setki firm walczą o klientów zarówno przy pomocy wywieszanych na oknach biur podróży ofert, jak i w internecie. Szczególnie trudnym polem walki z konkurencją jest właśnie sieć, która wymaga wielotorowych działań. Jak powinna wyglądać promocja biura podróży? Pora poznać kilka sposobów na jego skuteczną reklamę!

Branża turystyczna w sieci – trendy i wyzwania

Największym wyzwaniem, przed którym nieustannie stoi branża turystyczna, jest jej sezonowość. Równie ważne jest zapewnienie klientowi poczucia bezpieczeństwa. W marketingu biura podróży liczy się także personalne podejście do każdej z osób kupujących wycieczkę.

Sezonowość branży

Biura podróży mogą liczyć na zainteresowanie klientów swoimi usługami przede wszystkim wiosną i latem, czyli w czasie planowania i zamawiania wycieczek oraz korzystania z ofert last minute. Mniejszym, choć nadal dostatecznie dużym wzięciem, cieszą się propozycje wyjazdów zimowych. Działania promocyjne biura podróży powinny być jednak realizowane przez cały rok mimo ograniczonych w pozostałych miesiącach zysków.

Choć reklama usług turystycznych to dodatkowy wydatek, przynosi efekty w najważniejszych momentach roku. Prowadząc działania marketingowe, firma nieustannie przypomina o swoim istnieniu. Dzięki temu zwiększa szanse na to, że w okresie największego zainteresowania wyjazdami, klient przypomni sobie o biurze podróży i to właśnie do niego skieruje swoje kroki lub wykupi wycieczkę poprzez stronę internetową. Aby jednak do tego doszło, nie wystarczy przekonać takiej osoby atrakcyjną ceną, ale także zapewnić ją, że dokonała najlepszego, bezpiecznego wyboru.

Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa

Dlaczego wzbudzenie zaufania u konsumenta jest tak ważne? Dla wielu osób podróżowanie nie wiąże się tylko z przyjemnością, ale także z wcześniejszym stresem. Trzeba dać zainteresowanemu wycieczką pewność, że po miło spędzonych wakacjach bezpiecznie i w ustalonym wcześniej czasie wróci do Polski. Jak to zrobić? Najlepszym sposobem jest pokazywanie wyróżnień i certyfikatów branżowych poświadczających wysoką jakość usług.

Indywidualne podejście do klienta

Trzecim wyzwaniem jest odpowiedzenie na trend, jakim jest indywidualne podejście do klienta. Coraz więcej osób oczekuje, że wycieczka zostanie dopasowana do ich upodobań. Spodziewają się, że nie będą musieli uczestniczyć wyłącznie w planie odgórnie ustalonym przez organizatora wyjazdu.

Personalizowanie oferty wymaga zapewnienia dodatkowych atrakcji do wyboru. Ponadto reklama firmy turystycznej powinna być szczegółowa, czyli prezentować wszystkie główne i poboczne aktywności, z których będzie można skorzystać.

 

Jak przygotować się do reklamowania biura podróży w internecie?

Widoczność w świecie rzeczywistym wymaga ulokowania siedziby firmy w ruchliwym punkcie miasta, ponieważ daje to szansę na zainteresowanie swoją ofertą przypadkowych przechodniów. W sieci takim miejscem jest pierwsza strona Google. Aby znaleźć się na niej, trzeba zadbać o pozycjonowanie własnej strony internetowej.

Pierwszym krokiem, by dotrzeć do odbiorców, jest analiza konkurencji, która znajduje się na szczycie wyników wyszukiwania. Tę czynność wykonuje się za pomocą specjalistycznych programów służących do sprawdzania fraz kluczowych wpisywanych przez internautów. Wykorzystanie ich na własnej stronie wydatnie pomaga w poprawie jej widoczności.

Dostęp do zaawansowanych narzędzi pokazujących, jakie frazy najczęściej wpisują użytkownicy sieci, jest płatny, ale subskrypcję może wykupić każdy. Nie wszyscy jednak znają się na SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacji witryn. Z tego powodu w budżecie kampanii reklamowej biura podróży należy uwzględnić kwotę potrzebną na wynajęcie agencji, która się tym zajmuje. Co oprócz analizy słów kluczowych u konkurencji może zrobić specjalista SEO dla swojego klienta? Do działań zalicza się m.in.:

  • sprawdzenie szybkości działania strony biura podróży, a w razie potrzeby poprawa tempa jej wczytywania;
  • zadbanie o zoptymalizowanie witryny pod kątem prawidłowego wyświetlania na komputerach i urządzeniach mobilnych;
  • modyfikacja adresów URL strony głównej i podstron, tak by były krótsze (takie preferują boty Google przeszukujące sieć przed wyświetleniem wyników wyszukiwania);
  • stworzenie mapy strony, która również ułatwia botom wyszukiwarki indeksowanie witryn, czyli weryfikowanie ich adekwatności w stosunku do pytania internauty;
  • przejrzenie treści pod kątem duplikatów (lepiej pozycjonowane są te unikalne).

Techniczna strona optymalizacji jest konieczna, ale na niej nie można poprzestać. Reklama biura podróży w internecie wymaga jeszcze dotarcia do klienta poprzez różnego typu treści. Co ważne, publikowania ich nie należy ograniczać wyłącznie do bloga na stronie firmy. Innymi słowy, by się wypromować, potrzebne będą szeroko zakrojone działania content marketingowe.

Jak reklamować biuro podróży poprzez content marketing?

Content marketing, czyli promocja produktów, usług i marek za pomocą treści pozwala dotrzeć do potencjalnego klienta w przyjazny sposób. Naczelną zasadą, którą kierują się osoby zajmujące się tego rodzaju reklamą, jest dawanie internaucie tego, czego naprawdę szuka. Nie ma tu miejsca na nachalny przekaz przedstawiający firmę w samych superlatywach. Zamiast tego odpowiada się na pytania i wątpliwości oraz opisuje interesujące taką osobę tematy. W ten sposób buduje się też wizerunek marki jako grupy przyjaznych klientowi ekspertów.

Promocja swojej oferty na blogu firmowym

Jak skorzystać z tej formy reklamy w turystyce? Jednym ze sposobów jest publikowanie artykułów opisujących poszczególne miasta i kraje. Dzięki temu można nawiązać do własnej oferty, a to prosta droga do tego, by czytelnik zapamiętał, z jaką firmą może pojechać w dane miejsce i wrócił, gdy zechce wykupić wycieczkę.

Warto przy tym pamiętać, by sam artykuł był merytoryczny i dotyczył przede wszystkim opisywanego miejsca, a nie samego biura podróży. Cały czas trzeba pamiętać o tym, że tekst ma być przydatny dla użytkownika. Wplecenie w niego jednego zdania o firmie i link do oferty ukryty pod jedną z fraz kluczowych w zupełności wystarczą.

​​​​​​​Teksty blogowe na temat innych ciekawych miejsc

Każda firma ma mniej lub bardziej ograniczone portfolio ofert wycieczek. Reklama biura turystycznego nie musi jednak ograniczać się do opisywania tylko tych miejsc, do których zabiera ono swoich klientów. Osoby zainteresowane danym miastem lub państwem znajdą na firmowym blogu interesujące ich informacje, a przy okazji być może sprawdzą inne kierunki wyjazdów, do których w tekście subtelnie nawiązano.

W ten sposób zwiększa się też swoje szanse na skorzystanie z potencjału marketingu szeptanego. Istnieje bowiem możliwość, że internauta opowie innym ludziom o tym, jakie wycieczki proponuje biuro podróży. Niewykluczone, że wśród tych osób znajdzie się ktoś, kto będzie nimi zainteresowany.

Artykuły sponsorowane na innych stronach

Uruchomienie bloga pozwala na zbudowanie pozytywnej relacji z klientem, który ma poczucie, że w firmie turystycznej pracują chcący mu pomóc eksperci. Pozwala też na linkowanie wewnętrzne, czyli między podstronami i ze stroną główną. Co więcej, poprawia ich pozycjonowanie. Te działania nie wyczerpują jeszcze możliwości, jakie daje przekaz marketingowy w internecie. Reklamy biur podróży można zamieszczać także na innych witrynach w formie artykułów sponsorowanych.

Na jakich stronach publikować i co? Reguły nie ma, ale najlepiej na popularnych portalach ogólnotematycznych oraz związanych ściśle z podróżowaniem. Te pierwsze mają najwięcej czytelników, a co za tym idzie, dają największą szansę na wzbudzenie zainteresowania potencjalnych klientów. Strony o turystyce oraz blogi osób prywatnych opisujących miejsca, które zwiedzili, to z kolei nic innego jak naturalne miejsce na reklamę biura podróży. Można mieć pewność, że znaczna część osób, która je odwiedza, planuje wakacje, a co za tym idzie, będzie poszukiwać firmy organizującej wycieczki.

Miejsca publikacji należy dobrze zaplanować, ponieważ będzie trzeba za nie zapłacić. Najwięcej kosztują łamy stron, które odnotowują duży ruch. Różnice między stawkami za tekst na nich i na mniej popularnych witrynach bywają kolosalne. Warto jednak zastanowić się, co przyniesie lepszy efekt – artykuł sponsorowany na poczytnym serwisie (lub mniejszym, ale tematycznym), czy wiele tekstów zamieszczonych na stronach odwiedzanych przez garstkę internautów.

Co więcej, publikacja na mało znanych stronach wcale nie musi być tańsza. Przygotowanie dużej liczby tekstów przez copywriterów z agencji SEO może okazać się droższe niż mniejszej ich liczby, ale tworzonej na liczące się w sieci portale. Na strategię marketingową polegającą na publikacji dużej liczby artykułów zarówno na poczytnych, jak i mniej znanych serwisach pozwolić sobie mogą jedynie biura podróży dysponujące dużym budżetem na reklamę.

Wizytówka biura podróży w sieci – zadbaj o opinie klientów

Reklama biura podróży w postaci artykułów sponsorowanych pozwala zbudować wizerunek marki, a do tego uniknąć ryzyka związanego z blokowaniem treści, za którą się zapłaciło. W przeciwieństwie do banerów wyświetlanych na stronach, tekstów tego rodzaju nie można wyłączyć. Na nich jednak też nie można poprzestać. Dla współczesnego konsumenta ważniejsze od przekazu marketingowego są opinie innych osób, które już użyły danego produktu lub skorzystały z usługi.

Sekcja z opiniami na stronie biura podróży

Dobrym pomysłem jest przygotowanie strony internetowej biura podróży z uwzględnieniem sekcji komentarzy pod wycieczkami. Dzięki temu zainteresowani klienci mogą od razu sprawdzić, co innym się podobało w trakcie wyjazdu, a co nie. Jeśli głosów pozytywnych będzie zdecydowanie więcej, szansa na to, że osoba wybierze właśnie tę ofertę wzrasta.

Profil firmy na stronach z opiniami

Opinie publikowane na stronie biura podróży mają dużą siłę oddziaływania, ale można ją jeszcze zwiększyć. By tak się stało, warto zadbać o obecność profilu firmy na innych stronach, w tym tych, które zbierają zdania klientów o wielu przedsiębiorstwach z tej samej branży w jednym miejscu. Pozwoli to zainteresowanym osobom porównać poszczególne firmy i na tej podstawie wybrać tę, którą uznają za najlepszą.

Jak radzić sobie z krytycznymi komentarzami?

Niestety, być może przyjdzie zmierzyć się też z głosami krytyki. W takiej sytuacji nie wolno pozostawiać ich bez odpowiedzi. Merytoryczne wytłumaczenie, czasem też zapytanie, co nie podobało się na wycieczce, u innych (nowych) klientów mogą wywołać poczucie, że firmie zależy na poprawie swoich usług. Jeśli zaś autor negatywnego komentarza nie doczeka się odpowiedzi, inne osoby odwiedzające stronę mogą uznać, że biuro podróży nie stara się nic zmieniać i zwyczajnie ignoruje klientów.

Co robić, gdy opinii o firmie brakuje?

Równie niekorzystne dla biura podróży są opinie negatywne, jak i ich brak. Przedsiębiorstwo, o którego działalności nikt nie ma zdania, na tle dobrze opisanej przez klientów konkurencji, jawić się będzie jako niedostatecznie zweryfikowane. Zainteresowanym wycieczkami trudno będzie zaufać takiej firmie, a jak zostało już wspomniane, jest to kluczowy aspekt w branży turystycznej. Jak zapobiec takiej sytuacji? Warto zachęcać klientów, by po powrocie z wakacji napisali kilka zdań na ten temat.

Nakłonienie do wystawienia opinii o biurze podróży nie powinno jednak być nachalne. Nie należy więc wysyłać do klientów wiadomości SMS czy tym bardziej dzwonić. Zamiast tego lepiej wykorzystać e-mail. Ten kanał komunikacji to także doskonała platforma do remarketingu, czyli przypominania o swojej ofercie. W ten sposób można zyskać podwójnie – komentarz i podtrzymanie zainteresowania wycieczkami.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

​​​​​​​​​​​​​​Jak reklamować biuro podróży w social mediach?

Współcześnie żaden biznes nie może istnieć bez promocji w mediach społecznościowych. Dla każdej firmy, a więc i biura podróży to doskonała okazja nie tylko do pokazania swojej oferty, ale także interakcji z byłymi, obecnymi i potencjalnymi klientami.

Reklama biura podróży na Facebooku

Z tego portalu korzystają niemal wszyscy, a co najważniejsze – niezależnie od wieku. Tym samym jest to platforma idealnie nadająca się do dotarcia także do starszej klienteli. Co można publikować na Facebooku? W zasadzie wszystko, a więc filmy, zdjęcia, grafiki promocyjne. W praktyce na dwa pierwsze formaty reklam nastawione są jednak inne serwisy. Profil na tym portalu najlepiej wykorzystać do:

  • prezentacji aktualnej oferty;
  • zapowiedzi nowych kierunków wycieczek;
  • rozmów z klientami;
  • budowania wizerunku marki poprzez publikowanie postów, które spotkają się z pozytywną reakcją obserwujących (nie wszystkie muszą być związane z ofertą biura czy ogólnie rozumianym podróżowaniem).

Reklama biura podróży na Pintereście, Instagramie i TikToku

Siła obrazu i filmu to coś, co trzeba wykorzystać, prowadząc biuro podróży. Piękne widoki złotych plaż, górskich szczytów czy najbardziej znanych zabytków jak nic innego potrafią wzbudzić pragnienie pojechania na wycieczkę. By przekonać klientów, niezbędne będzie zadbanie o zdjęcia jak najwyższej jakości. Najlepiej więc pozyskać je od profesjonalnej agencji fotograficznej.

W przypadku tych serwisów warto wykorzystać format krótkiego wideo takiego jak Reels lub Stories, by pokazać urywki z wyjazdów lub zaprezentować ciekawostki na temat danego miejsca. Oprócz tego przy planowaniu strategii na Instagrama, Pinteresta, TikToka, ale też pozostałe social media trzeba uwzględnić jeszcze cele sprzedażowe. Niezbędne będzie więc określenie:

  • miejsca wyświetlania się reklamy – np. w aktualnościach, Stories, Reels;
  • formatu – zdjęcie, film, karuzela wideo itp.;
  • grupy docelowej – wieku osób, którym będzie wyświetlała się reklama, ich miejsca zamieszkania, zainteresowań itd.;
  • celu finansowego – zwiększenia sprzedaży wycieczek o wskazany procent.

Reklama biura podróży na YouTube

Krótkie wideo zdominowało internet i od pewnego czasu można je publikować również na YouTube. Shorts są bez wątpienia dobrym uzupełnieniem przekazu marketingowego, tak samo jak zwykła reklama biura podróży wyświetlana między innymi filmami oglądanymi przez użytkowników portalu.

Trzeba jednak pamiętać, skąd wzięła się popularność YouTube i wykorzystać potencjał dłuższych filmów. W przypadku biura podróży efektywną metodą promocji ma szansę stać się kanał o tematyce podróżniczej. Angażująca użytkowników treść, choć nie związana wprost z reklamowaniem firmy, jest coraz częściej tworzona przez przedsiębiorstwa z różnych branż. Przykład, jak promować się w ten sposób, dają sieci sklepów elektronicznych prezentujące porady i recenzje urządzeń.

Reklama biura podróży w wyszukiwarkach

Kolejną metodą na pokazanie się klientom są reklamy wyświetlane na stronach internetowych i w samych wynikach wyszukiwania. Pierwszy rodzaj przyjmuje formę graficzną lub wideo tak jak treści sugerowane wyświetlane na portalach społecznościowych. Wadą jest jednak możliwość zablokowania ich przez użytkowników przy pomocy rozszerzeń do przeglądarek.

Z tego powodu skuteczniejsze od nich są płatne linki pojawiające się na górze pierwszej strony wyszukiwarki Google. Z biegiem lat stają się one coraz użyteczniejsze dla internautów, co jest możliwe dzięki rozszerzeniom oferowanym przez platformę Google Ads. Umożliwiają one umieszczenie m.in.:

  • formularza kontaktowego pod linkiem;
  • przycisku do szybkiego połączenia telefonicznego z biurem podróży;
  • linków do podstron z konkretnymi wycieczkami lub promocjami.

Widoczność firmy można zwiększyć także za pomocą Map Google. Warto założyć profil biura i uzupełnić informacje o jego lokalizacji. Świetnym rozwiązaniem jest dodanie także godzin otwarcia, numery telefonów i link do głównej strony internetowej. Za dodatkową opłatą można również wyróżnić firmę większym, kwadratowym znacznikiem, który jest lepiej widoczny wśród dziesiątek lokalizacji oznaczonych na danym fragmencie mapy.

Reklama biura podróży z InPost? Docieraj do mnóstwa użytkowników

Potencjał internetu jako narzędzia marketingu jest ogromny i dlatego każda firma powinna dbać o jak najlepszą widoczność w globalnej sieci. Świat wirtualny jest jednak tylko częścią życia ludzi, a co za tym idzie, w zwiększeniu sprzedaży pomagają również działania realizowane w przestrzeni rzeczywistej. Z tego względu naszym klientom prowadzącym biznes (nie tylko biuro podróży) oferujemy efektywne metody na wypromowanie swojej działalności:

  • oklejenie urządzeń Paczkomat®, których w całej Polsce jest już ponad 20 tysięcy - odbiorca ma bezpośredni kontakt z reklamą, a sam Paczkomat® jest stałym elementem w życiu naszych Klientów;
  • wyświetlanie reklam na ekranach urządzeń Paczkomat®;
  • umieszczenie swoich banerów reklamowych na stronie InPost lub w aplikacji InPost Mobile;
  • wykorzystanie powiadomień push w aplikacji InPost Mobile.

Naszą usługą mogą zainteresować się także przedsiębiorstwa działające w innych branżach. Wielu z nich przydać się może kolejna dostępna w naszej ofercie forma reklamy, jaką jest sampling produktów. Dzięki rozbudowanej sieci maszyn Paczkomat® dystrybucja materiałów reklamowych jest prosta i szybka.

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe

Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...

Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy

Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...

Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?

Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!