Reklama hotelu – jak promować hotel w Internecie i nie tylko?
Reklama

29 Lipca 2023
Aby stworzyć skuteczniejszy marketing i efektywną reklamę hotelu w Internecie trzeba znaleźć swoją grupę docelową i odpowiednie narzędzia. Dzięki temu można nie tylko zwiększyć zyski, ale także zbudować grupę lojalnych gości, którzy z zadowoleniem będą wracać do obiektu. Na jakie działania promocyjne warto postawić? Jak wygląda marketing hotelowy?
Wyzwania marketingu w branży hotelarskiej
Branża hotelarska to bardzo szerokie pojęcie. Można wyróżnić w niej obiekty takie jak hotele, pensjonaty, kempingi, schroniska, czy pola biwakowe. Konkurencja jest duża, więc aby stworzyć skuteczną reklamę hotelu oraz wypromować swój biznes, należy odpowiednio pokierować swoją kampanią i określić grupę docelową. Przykładowo obiekty, które mają ofertę specjalnie przygotowaną dla rodzin z dziećmi, nie powinny kierować jej do seniorów czy bezdzietnych.
Co więcej, duży wybór ośrodków w branży hotelarskiej sprawia, że ciężej jest wypracować utrzymujące się zainteresowanie i lojalność. Hotel, który chce zatrzymać swoich gości na dłużej, tzn. tak by przy wymeldowaniu się mówili „do rychłego zobaczenia”, a nie „żegnam”, powinien szczególnie skupić się na budowaniu z nimi trwałej relacji.
Do jednych z wyzwań tej branży należy również sezonowość, szczególnie patrząc pod kątem najpopularniejszych kierunków wyjazdowych Polsce – morza i gór. Do najbardziej obleganych okresów, gdzie wiele osób szuka hotelu, należą:
- okres wakacyjny;
- ferie zimowe;
- długie weekendy;
- święta okazjonalne – walentynki czy Dzień Kobiet.
Warto przy okazji tych wydarzeń zaplanować specjalną ofertę reklamową hotelu tak, aby zmaksymalizować zarobek, choć oczywiście momenty te to zazwyczaj nie lada wyzwanie dla branży. Jakie są sposoby promowania hotelu, które pozwolą sobie z nimi poradzić?
Reklama hotelu w sieci Google – wiele opcji do wyboru
Reklama hotelu w Google to jedna z opcji na wypracowanie lepszego marketingu swojego obiektu. Na samym początku warto zacząć od wizytówki Google Moja Firma. Co to takiego? To profil, który pojawia się po wpisaniu nazwy hotelu w wyszukiwarkę. Widoczny jest na pierwszej stronie i po kliknięciu pozycji w Google Maps. Przedsiębiorca tworzy ją sam, wpisując wybrane dane:
- nazwę firmy;
- kontakt – numer telefonu, adres mailowy i strony internetowej;
- adres obiektu;
- godziny otwarcia;
- zdjęcia – w tym przypadku można skorzystać z usługi umożliwiającej wirtualny spacer za pomocą technologii Street View, dzięki czemu klienci będą mogli zobaczyć, jak wygląda całe wnętrze i tereny obok budynku.
Cały proces zakładania wizytówki Google jest darmowy, a narzędzie pomoże wypromować działalność. Wielu klientów szuka wizytówki Google, aby dowiedzieć się więcej o konkretnym miejscu noclegowym. To tam goście często zostawiają również opinie dotyczące wizyty. Warto je na bieżąco monitorować, aby w razie negatywnych uwag szybko na nie zareagować. Pozytywne opinie również warto opatrzyć krótkim komentarzem, aby użytkownik wiedział, że jego zdanie ma znaczenie.
Pozycjonowanie swojego pensjonatu w sieci jest jedną z kluczowych kwestii, jeśli chodzi o reklamę internetową hotelu. Wykorzystuje się do tego witrynę www. Warto sprawdzić, na jakiej pozycji w wyszukiwarce znajduje się obiekt noclegowy. Należy wpisać frazę „hotel” i nazwę miejscowości (pozycjonowanie lokalne), w której się znajduje, aby zobaczyć, czy pojawia się on na pierwszej stronie Google'a. Najbardziej skuteczne będzie skorzystanie z przeglądania incognito, aby pozycje wyników były wiarygodne. Jeśli nie ma go w tym gronie, oznacza to, że jest źle wypozycjonowany.
Jak to zmienić? Warto sprawdzić dokładnie witrynę. Czy opisy miejsca i pokoi mają odpowiednią ilość słów kluczowych? Czy strona jest skonstruowana intuicyjnie, a klient bez problemu odnajdzie interesujące go kwestie (formularze rezerwacji, cennik czy galerię zdjęć)? Warto zadać sobie takie pytania podczas audytu strony i pamiętać o tym, że optymalizacja SEO to istotny czynnik, który zapewnia wzrost widoczności. Należy mieć jednak na uwadze to, że nie jest to szybki proces. Organiczne pozycjonowanie, aby przyniosło skutki, musi być przeprowadzone profesjonalnie, a na efekty czeka się kilka miesięcy.
Do promocji hotelu w sieci służy również reklama Google Ads. Jest to płatna promocja w wyszukiwarce, która pomoże wypozycjonować firmę w Internecie.
Skuteczna reklama hotelu w social mediach – zadbaj o wizerunek
Jeśli chce się wypromować swoją działalność, to nie można zapominać o mediach społecznościowych. Do najpopularniejszych platform należą Facebook, Instagram, Twitter czy TikTok. Nie warto na samym początku otwierać profilu na każdym z nich. Należy zastanowić się, z czego najczęściej korzysta grupa docelowa. Wszystkie z portali są przeznaczone do innego sposobu komunikowania.
Reklama hotelu na Facebooku to coś, od czego zaczyna wielu przedsiębiorców. Jest to jeden z największych portali, gdzie można stworzyć profil obiektu noclegowego i budować dookoła niego zaangażowaną społeczność. Zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie, można zdecydować się na płatną reklamę hoteli w postaci postów sponsorowanych. Umożliwiają one także targetowanie, czyli dotarcie do wybranej grupy docelowej i potencjalnych gości. Posty z konkursami, rabatami i promocjami, informowanie o wydarzeniach i wolnych terminach to sposób, aby przyciągnąć uwagę.
Warto szczególnie zadbać o stronę wizualną. W mediach społecznościowych ceni się estetyczny content, dlatego podczas dodawania zdjęć, należy zwrócić uwagę na kompozycję i aspekty techniczne. Nie trzeba zatrudniać profesjonalnego fotografa, ale zdjęcia nie mogą być źle wykadrowane, o słabej jakość czy na nieestetycznym tle.
Tak jak w wizytówce Google, tak samo w mediach społecznościowych goście będą zostawiać komentarze. Należy na nie odpowiadać, aby pokazać klientom, że ich zdanie się liczy.
Do promocji i reklamy hotelu warto również wykorzystać Pinteresta. W tej branży sprawdzi się bardzo dobrze. Tworzenie tablic z atrakcyjnych zdjęć hotelu może zachęcić użytkowników portalu do sprawdzenia oferty. Co powinny przedstawiać fotografie? Sam hotel, wnętrza, jeśli w obiekcie znajduje się restauracja to także zdjęcia jedzenia, a także widoki z okolic.
Reklama hotelu przez influencerów – czy warto?
Współpraca z influencerami to sposób, aby skutecznie promować hotel. Mają oni wielu obserwujących i duże zasięgi, a Ci najpopularniejsi często kreują opinię publiczną. Kooperacja z nimi to skuteczny zabieg marketingowy i PR-owy, aby zwiększyć zasięg i promocję obiektu. Warto przed podjęciem współpracy sprawdzić, jaki content prezentuje influencer. Jeśli hotel skupia się głównie na klientach biznesowych i często gości u siebie delegacje czy konferencje, współpraca z influencerem, którego grupą odbiorców jest młodzież, będzie nieskuteczna.
Influencerzy, szczególnie ci, którzy już długo są w mediach społecznościowych, wiedzą, jak przygotować angażujący i wizualnie spójny content. Może to dać przewagę nad konkurencją, która nie decyduje się na współpracę z gwiazdami internetu.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Jak wypromować hotel w serwisach turystycznych?
Kolejnym sposobem na promocję hotelu jest dodanie swojego obiektu do różnych serwisów turystycznych. Istnieje wiele gigantów w tej branży. Oprócz zarejestrowania się na serwisach warto rozważyć wykupienie artykułów sponsorowanych. Dzięki temu poprawia się pozycjonowanie hotelu w wyszukiwarce, a także zwiększa się zasięg materiałów, które trafią do potencjalnych nowych gości.
Marketing mix w reklamie hotelu
Czym jest marketing mix? To cztery kluczowe elementy, które są ważne w marketingu, w tym hoteli – można spotkać się również z nazwą 4P. Należy do nich:
- Produkt (product) – Promocja hotelu w internecie powinna pokazać, jakie unikalne korzyści otrzyma klient. Wlicza się w to wyjątkowy widok z pokoju, wysoki standard, strefę dla dzieci, basen na obiekcie, salę konferencyjną itp. Co więcej, warto pokazać, jak dostosowany do potrzeb gości jest obiekt – profesjonalna obsługa i przeszkolony zespół, który jest pomocny i przyjazny to klucz do dobrego wizerunku marki w sieci.
- Cena (price) – ma ona niebagatelne znaczenie w finalnej decyzji klienta, na który obiekt się zdecydować. Jeśli promowany hotel jest dość drogi w porównaniu do innych, warto pokazać gościom dlaczego. Wyjątkowe miejsce, obsługa na najwyższym poziomie, najlepsze jedzenie – to tylko część z możliwych czynników, które wytłumaczą klientom dysproporcje. Co więcej, warto nagłaśniać rabaty, promocje i dodatki, które otrzymają goście w zamian za rezerwacje – darmowe śniadanie, parking, karnet na usługi spa i wellness to zaledwie początek przykładów.
- Promocja (promotion) – powinna być rozbudowana i dostosowana do grupy odbiorców. Regularna aktywność w mediach społecznościowych, aktualizacje strony internetowej, przygotowanie SEO dla hotelu, marketing szeptany czy content marketing to podstawy budowania świadomości marki wśród potencjalnych klientów.
- Dystrybucja (place) – ważne jest to, aby możliwość nawiązania kontaktu odbyła się na wielu płaszczyznach (telefon, mail, komunikatory), co zwiększy możliwość konwersji.
Reklama hotelu – interesujące rozwiązania online i offline
Reklama dla hotelu nie musi odbywać się tylko w internecie. Rozwiązania offline, czyli banery, ulotki, billboardy czy plakaty, a także różnego rodzaju współprace to sposób na uzyskanie nowego grona klientów. Są to narzędzia promocji znane od lat. Jednak nie tylko na tym polega marketing poza siecią. Można również nawiązać współprace z lokalnymi sprzedawcami i przedstawicielami handlowymi, aby zastosować współpracę barterową.
Oprócz tego warto współuczestniczyć w lokalnych wydarzeniach, przykładowo udostępniając przestrzeń i stając się partnerem.
Co więcej, można przygotować również własne magazyny hotelowe czy foldery, które przedstawiają najważniejsze informacje o pensjonacie. Niektórzy decydują się na zawarcie w nich kodów rabatowych, jako części skutecznej promocji hoteli i obiektów wypoczynkowych.
W InPost przygotowaliśmy ofertę dla firm, dzięki której przedsiębiorcy mogą skorzystać z naszych zasięgów w celach promocyjnych. Co więc czeka na hotelarzy?
- Możliwość oklejenia urządzeń Paczkomat® swoją reklamą. Sieć InPost liczy już ponad 20 tysięcy maszyn w Polsce. Ulokowane są w atrakcyjnych i ruchliwych lokalizacjach, np. przy osiedlach mieszkalnych czy marketach spożywczych. Oferta dopasowywana jest indywidualnie do biznesu.
- Dostępna jest również opcja wyświetlenia banera na naszej stronie InPost, a także w aplikacji InPost Mobile.
- Na ekranach maszyn Paczkomat® jest możliwość wyświetlania reklam w formie banera statycznego.
Reklama w hotelarstwie to ważna część prowadzenia biznesu. Dzięki różnym formom marketingu i stworzeniu medialnego profilu hotelu można zbudować zaufanie gości i zwiększyć zyski.
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

