Reklama obuwia – pomysły i porady na promocję tego typu produktów
Reklama

16 Kwietnia 2024
Reklamy obuwia towarzyszą użytkownikom sieci na każdym kroku. Promowanie się na stronach internetowych i w mediach społecznościowych jest po prostu konieczne, by przetrwać wśród licznej konkurencji. Samo wyjście z przekazem do klienta to jednak za mało. Ich zainteresowanie można zdobyć tylko poprzez wyróżnienie się z tłumu. Jak to zrobić? Dzięki tym kilku sposobom.
Reklama obuwia w świecie ogromnej konkurencji – wyzwania
Wielka, na dodatek często zamożna konkurencja z wielomilionowymi budżetami na kampanie promocyjne sama w sobie stanowi wyzwanie dla każdego sprzedawcy. W ostatnim ćwierćwieczu biznes ten, jak każdy inny, zaczął mierzyć się z kolejnym – internetem. Choć bez wątpienia sieć WWW dała i nieustannie podtrzymuje szansę na pokazanie swoich produktów, przyczyniła się też do powstania u klientów pewnych nawyków, które niełatwo wykorzystać, by odnieść sprzedażowy sukces.
Efekt odwróconego ROPO
ROPO, czyli Research Online, Purchase Offline, to zjawisko polegające na szukaniu produktu w internecie, ale kupowanie go w sklepie stacjonarnym. Jak łatwo się domyślić, odwrócony wariant tego zachowania klientów, to ogromny problem dla sprzedawców mających swoje salony obuwnicze. Wielu klientów przychodzi do nich tylko po to, by obejrzeć asortyment lub już wcześniej upatrzony model butów.
Wskutek odwróconego ROPO firma traci pieniądze, jakie trzeba wydać na wynajem powierzchni pod salon obuwniczy, opłacenie rachunków za prąd oraz wypłatę wynagrodzeń dla pracowników. Czy oznacza to, że należy zrezygnować ze stacjonarnej sprzedaży? Nie, ale bez wątpienia wyzwaniem jest wymyślenie sposobów, by przekonać klientów do zakupu na miejscu. Pomóc w tym mogą rabaty niedostępne w sprzedaży online lub produkty dodawane do butów, np. pasty ochronne.
Sprostanie oczekiwaniom klientów
Branża obuwnicza, tak samo jak odzieżowa, wymaga od sprzedawców działających w sieci zorganizowania błyskawicznego systemu zwrotów. Jest to kluczowy warunek, ponieważ na pewno niektórzy klienci będą oddawać buty niepasujące rozmiarem. Niestety, parametr ten nie zawsze świadczy o dopasowaniu, a dobranie modelu do równie ważnej budowy stóp możliwe jest przecież tylko w sklepach stacjonarnych.
Wiele osób zwraca obuwie również z najbardziej oczywistego powodu – nie spodobało się tak bardzo, jak myślały. Częściowo temu problemowi można zaradzić przy pomocy zdjęć. Oprócz prezentacji samego obuwia lepiej dodać też fotografie, na których modele pokazują je w zestawieniu z proponowanymi elementami ubioru. Trzeba zwrócić uwagę także na kolorystykę zdjęć. Powinny być one możliwie jak najbardziej naturalne.
Niemal nieograniczony wybór
Na stacjonarny sklep czy nawet całą ich sieć decyduje się tylko część podmiotów z tej branży. Jest to zrozumiałe, gdyż w ten sposób są w stanie ograniczyć koszty prowadzenia biznesu do przechowywania artykułów w magazynach, działań promocyjnych i obsługi strony. Choć niższe wydatki na prowadzenie działalności to fakt, nie można zapomnieć, że w świecie wirtualnym konkurencja jest nieporównywalnie większa niż poza siecią.
Wystarczy fraza taka jak np. „sklep z butami”, by od razu uzyskać dostęp do ofert tysięcy firm z całej Polski i nie tylko. Poza internetem siłą rzeczy na takie bogactwo wyboru nikt nie może sobie pozwolić. Z tego powodu sprzedawcy z sektora e-commerce nie mogą pominąć kwestii widoczności swojej strony w sieci. Co ważne, o uwagę potencjalnych i dotychczasowych konsumentów trzeba dbać przez cały czas.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Jak reklamować obuwie w sieci? SEO i UX
Jednym z fundamentów sukcesu biznesowego jest zapisanie się w świadomości potencjalnych (i nie tylko) klientów. Z tego przecież powodu od dekad firmy z wszelkich branż inwestują w plakaty, banery wielkoformatowe oraz spoty reklamowe w mediach. W przypadku internetu wyjście z przekazem marketingowym marki polega przede wszystkim na zapewnieniu jej widoczności. Innymi słowy, by pokazać się odbiorcom, trzeba zadbać o pozycjonowanie strony.
Pierwszy krok do wyróżnienia się na tle licznej konkurencji to przygotowanie strony sklepu pod kątem technicznym. Nawet najlepsza kampania promocyjna nie da bowiem nic, jeśli witryna będzie działała powoli. Ryzyko, że klient znudzony czekaniem na połączenie się z nią lub zniechęcony zbyt długim trwaniem zakupów po prostu opuści taki sklep. Niezbędne będzie też przygotowanie opisów towarów i kategorii z uwzględnieniem fraz kluczowych.
Co ważne, nawet jeśli internauta zacznie przeglądać asortyment, może niczego nie nabyć. Dlaczego? Częstym powodem rezygnacji z transakcji bywa trudny w obsłudze interfejs witryny. Właśnie dlatego, działania na rzecz jej optymalizacji (SEO) powinny iść w parze z dbaniem o UX, czyli doświadczenie użytkownika. Proste w obsłudze menu strony, czytelny podział na kategorie (np. obuwie dla dzieci, kobiet, mężczyzn, trekkingowe, dla sportowców itd.) i jak najkrótsza ścieżka zakupowa to prosta droga do zwiększenia sprzedaży. W realizacji ostatniego zadania pomocny będzie nasza nowa usługa dostawy jednym przyciskiem – InPost Pay.
Reklama butów w internecie, czyli jak i gdzie się promować
Po zbudowaniu fundamentów pod udaną sprzedaż pora przejść do dodatkowych, ale nieodzownych metod promocji. Dobrym sposobem jest wykupienie miejsca na stronach internetowych w celu prezentacji banerów reklamowych. W zwiększeniu sprzedaży produktów pomogą także artykuły sponsorowane oraz wykorzystanie Google Ads.
Reklama butów w formie baneru reklamowego
Banery reklamowe to stosowana od lat, skuteczna forma promocji wszelkiego typu dóbr i usług. Warto mieć jednak na uwadze, że liczy się nie tylko ich ilość, ale miejsca publikacji. Dla przykładu reklama obuwia sportowego sprawdzi się na portalach z artykułami o danej dyscyplinie oraz newsowych. Właśnie z tego powodu reklamy np. butów koszykarskich najczęściej można zobaczyć na związanych z tą tematyką serwisach.
Strony o określonej tematyce to jednak tylko jedno z dwóch miejsc, w których warto pokazać się klientom. Bardzo duży potencjał mają również popularne portale informacyjne oraz strony usług, z których codziennie korzystają tysiące ludzi. Należą do nich witryny InPost. Naszym klientom biznesowym proponujemy umieszczenie baneru reklamowego m.in. na stronie głównej. Poza tym możemy wysyłać powiadomienia push z ofertą sklepu do użytkowników aplikacji InPost Mobile.
Reklama obuwia w artykułach sponsorowanych
Wielu ludzi lubi czytać poradniki i ciekawostki związane ze swoim hobby. Sprzedawcom obuwia daje to szansę na pokazanie asortymentu na tematycznych blogach. W publikowanych na nich artykułach sponsorowanych można wpleść informacje o dostępnych w sklepie modelach. W jaki sposób? Przykładowy poradnik o wyborze butów do garnituru czy letniej sukienki, biegania lub chodzenia po górach to przestrzeń na polecenie sklepu bądź konkretnych modeli obuwia.
Taka tekstowa reklama butów sportowych, trekkingowych, wieczorowych czy jakichkolwiek innych powinna zawierać też linki do strony głównej sklepu lub podstron z poszczególnymi produktami. Dzięki temu sprzedawca zyskuje podwójnie. Po pierwsze skraca ścieżkę zakupową klienta, który od razu może przejść do witryny z danym modelem obuwia. Po drugie, za sprawą link buildingu, czyli budowaniu sieci odnośników do strony, zwiększa jej autorytet. Innymi słowy, boty indeksujące wyszukiwarki, przede wszystkim Google, zaczynają pozycjonować ją wyżej, ponieważ polecają ją inne witryny.
Reklama sklepu obuwniczego w sieci reklamowej Google
Kolejny sposób na zaprezentowanie swojej oferty niejako wspomaga pozycjonowanie strony sklepu w przeglądarce. W tym przypadku reakcją botów Google na wpisywaną przez internautę frazę kluczową jest pokazanie poszukiwanych przez niego produktów. Taka reklama pojawia się nad wynikami wyszukiwania, dzięki czemu doskonale ją widać.
Zdjęcie i cena to popularna, ale na szczęście tylko jedna z kilku metod reklamy. O butach sprzedawanych przez dany sklep można też poinformować tekstowo. Ten typ promocji polega na wstawieniu linku sponsorowanego opatrzonego napisem Reklama nad pozostałe, organiczne wyniki wyszukiwania. Tak jak pozostałe działania marketingowe w sieci reklamowej Google, ten również jest ograniczony czasowo. Innymi słowy, długość trwania kampanii zależy od budżetu, który sprzedawca może na nią przeznaczyć.
Google oferuje jeszcze inne, równie efektywne sposoby dotarcia do klientów. Reklama obuwia może pojawić się w sklepie z aplikacjami Google Play oraz jako przerywnik w trakcie wyświetlania filmów na YouTube. W ostatnim przypadku treść sponsorowana wyświetli się wyłącznie użytkownikom, którzy nie wykupili comiesięcznej subskrypcji. Warto też zadbać o promocję w Mapach. Google proponuje klientom biznesowym specjalne oznaczenia lokalizacji w postaci dużych kwadratów. To rozwiązanie przyda się firmom mającym stacjonarne salony.
Reklama obuwia w social mediach. Zachęć odbiorców karuzelami zdjęć
Potencjał mediów społecznościowych jest bezcenny, o czym świadczy m.in. raport Grupy Roboczej Social Media z 2023 roku.[1] Zgodnie z nim z Facebooka korzysta ponad 26 mln mieszkańców Polski, co przekłada się na 81% zasięgu tego medium wśród krajowych internautów. Kolejna popularna platforma, Instagram, ma powyżej 16 mln polskich użytkowników, a więc 50% wszystkich rodzimych użytkowników sieci i aplikacji mobilnych. Na przykładzie tych liczb widać więc, jak nieprzebrane możliwości reklamowe drzemią w portalach społecznościowych.
Zarządzająca Facebookiem i Instagramem spółka Meta, tak jak Google, oferuje klientom biznesowym wiele formatów reklamowych. Jednym z najbardziej przykuwających uwagę są karuzele zdjęć, czyli przesuwane kafelki, na których można umieścić zdjęcia sprzedawanych produktów. Dla sklepu obuwniczego jest to doskonały sposób na jednoczesne pokazanie nawet 10 par butów. Co ważne, karuzele tworzyć może każdy użytkownik tych portali. Konta biznesowe dają jednak dodatkowe możliwości takie jak targetowanie odbiorców pod kątem wieku, płci, miejsca zamieszkania itd.
Reklama obuwia z InPost – poznaj nasze propozycje i ich możliwości
W reklamowaniu się nie warto poprzestawać tylko na treściach wyświetlanych w sieci. Wielką skuteczność mają także kampanie uliczne. By ułatwić naszym klientom biznesowym prowadzenie działalności, uruchomiliśmy kolejną z naszych usług polegającą na wykorzystaniu potencjału, jaki daje Paczkomat. Znany milionom mieszkańców Polski Paczkomat to świetny nośnik reklamy. Na wybranej liczbie spośród już ponad 22 tys. urządzeń możemy:
- stworzyć okleinę reklamową na skrytkach maszyny;
- umieścić reklamę na wyświetlaczach maszyn.
Sieć maszyn Paczkomat rozstawionych zarówno w centrach wielkich ośrodków, jak i w małych wsiach pozwoli dotrzeć do ogromnej rzeszy klientów. Nasza oferta na tym się jednak nie kończy. Sprzedawcom działającym w internecie proponujemy kompleksowe usługi takie jak Abonamenty dla firm, Fulfillment i wiele więcej!
[1] Przewodnik po social media w Polsce, s. 23 i 37. Raport przygotowany przez Grupę Roboczą Social Media działającą w strukturach IAB Polska.
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

